Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjelp med omdreninger

Tags:
No tags yet.

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hay er der nogen af jer der kan hjelpe

jeg er i besidelse af en gærret t3 turbo som jeg godt kunne tenke mig at prøve at bykke om til rem træk ved godt der skal laves en hel del om men

spørsmålet går så på hvor mange omdrenonger en gerret t3 turbo skal op på for at lave 0.5 i tryk ville være lidt rart at vide så man slap for at lave 20 forskellige rem hjul

ved godt det lyder som en tosset ide :-)))

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, så tosset at det skal prøves :)

Tror dog du skal ud i noget med at lave et mellem hjul og 2 remme for at geare det op af 2 omgange:
Lad os gætte på 20.000 omdrejninger (rent gæt men det er vel i den størrelses orden)
og at det skal ske ved 2.000 motor omdrejninger.
Så er forholdet 1:10, det kræver altså et meget lille hjul på turboen og et stort på krumtap, medmindre du laver en mellem gearing...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Spild af tid og kræfter, når en turbo kan drives af udstødningsvarmen, som alligevel ville gå til spilde.
Hvordan vil du f.eks. lejre kompressorens aksel. En turbos lejer er slet ikke dimensionerede til det skæve træk, fra den en ende af. Glem det eller køb en kompressor beregnet til remtræk.
En remtrukket kompressor er ikke bedre ved lave omdr. som mange tror. Det kommer helt an på gearingen, eller ved en turbo, turbinens størrelse. Man kan ikke få begge dele. Brug en turbo. Ikke at nogen af delene er lette at bruge. Men en remtrukket kompressor er alt for bøvlet at bruge. Den bruger flere kræfter end man tror. Så monteringbeslagene skal være meget kraftige for at de ikke bliver trukket skæve og remmen kører af.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

angåne lejer er planen at tage tryk huset af turboen og lave et nyt leje hus så den kan tåle at køre med rem ....
hvad angår turbo syntes jeg det er noget rigti pis at få til at være der uden hjelmen skal gabe 150 mm der er også mendre varme i motor rummet ved kompresser

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant

Reply

You must log in to post.