du kan nok godt nøjes med at skifte gearkassen , reduktionsgearene vil jeg tro
de kan klare den del hvis de er iorden nu , men har du en ikke for hård kørestil
kan din nuværende gearkasse nok holde med motorerer op til 100 hk , hvis den er iorden...
bestiller du en ny gearkasse til dine reduktionsgear skal du huske at gøre dem
opmærksom på at den skal køre den anden vej end de normalt gør. eller får du 4 bakgear , og det er jo lidt kedeligt ;0)
der bliver noget med noget udregning og fremstilling af køleren alt efter hvilken
motor du monterer , har du mindre plads end den gældende motor er født med kan der dog supleres med eksterne oliekølerer , men det bliver et regnestykke der bør gå op.
kender kun til en vandkølet jagtvogn der har kørt i dk , og den var med en 1,6
suge(diesel/benzin) , og det er mange år siden , byggeren er dog her på vwnettet under
navnet floyd_clymer - måske han ved lidt mere om det.
du kan nøjes med at bygge om til alm svingaxel , nemmerer end IRS , men det vil sænke din undervogn med ca 10 cm , og hæve din tophastighed betragteligt , og sænke din accelration anseeligt.
________________________________________________________________________
den ultimative vinterbil må være en høj jagtvogn med hardtop , vandkølet motor
og varmeapperat , billig vægtafgift , 8 års syn ,og en grundig rustbeskyttelse.
så er man godt kørende til billige penge. men det koster jo en del at lave den sådan