Er det et firma der bare har styr på det med tuning ?
Er det et firma der bare har styr på det med tuning ?
Orr Jow da.
Det er bare afsted.
Næste gang jeg skal have rullet/justeret karbs/motor spilder jeg ikke pengene andetsteds men kører derop.
-:)
hans sidste nye motor er en 1795ccm der giver 230hk..... om han har styr på det??? mon ikke! ;-)
Han er efter min og mange andres mening den største kapacitet indenfor luftkølet vw-tuning i hele verden, men han tuner også meget andet.
Jeg skal have ham til at lave topstykke på min motorcykel f.ex.
Men smager det, så koster det, han er ikke billig..
Dog er kursen en fordel for os for tiden.
Er det egentlig i topstykkerne han henter al effekten? For der er sgu noget at et spring fra ham til tilsvarende motorers ydelse :S
Hans topstykker ser radikalt anderledes ud så mon ikke det er noget af forklaringen.
Det er i helheden, han er ekspert i flow, og har vist knækket koden mht pulserne i motoren. Han går også meget højt op i omdrejninger. Og hans topstykker er rigtig gode.
En af de ting han går meget op i er bla. af alle roterende/bevægelige dele skal være ekstremt lette. Til det vilde grej bruger han f.eks. specielle stempler, Titanium ventiler osv. osv.. Og så har han bla. udviklet sin egen knastaksel serie. Det hjælper selvklart også at han er flow ekspert ;-)
Den nye 1795 motor er mig bekendt med "alm." 043 toppe. Efter hvad jeg har kunnet læse mig til.
Hvor har du læst det ..?
gerne link tak.
jo men de flow tal han siger om hans egne toppe passer ikke helt når de feks bliver testet på en flowbænk magen til hans egen. har selv et sæt af hans toppe og er ikke voldsom imponeret..
bang skrev:
er ikke voldsom imponeret.
men lidt ?
han kan da få meget ud af lidt , det må du da indrømme
jo jo man man kan feks købe 3 sæt cb toppe for den pris han vil ha.. mon ikke de har det lige så sjov når de køre..
de næste penge jeg skal bruge på toppe bliver på den anden side af vandet.
Bang: Fik du målt det med de samme manifolde som han har målt med, eller hvordan?
Jeg har personligt svært ved at tro på at Johannes skulle lyve om flowtallene i hans toppe. Det er lidt af en påstand!
Fortæl gerne hele din historie, det skylder du næsten nu.
Rasmus
Arhh, Bang, klap nu lige hesten. Hvis du sammenligner priser med at tage over pytten og købe dem, ja, så har du ret. Men det er ikke en reel sammeligning, for så glemmer du jo flybilletten mm. OG det faktum at dollaren jo er i vores favør pt.
Men ja, CNC CE´s kan lige så meget, og måske mere til, det skal jeg ikke kunne afgøre. Men de kan hvertfald IKKE holde sig kølet ned på motorvejen i en alm gadebil. Jeg vil hvertfald godt se den US gadebil (Med US toppe) der kan lægge 240 hk i gearkassen, være kørbar og kunne holde toppene tempereret ved motorvejskørsel.
Jeg vil ikke afvise, at du egentlig er gået i den "forkerte" retning fra begyndelsen. Din har vist aldrig været ment som en gadebil som sådan. Og set i det lys kunne du nok have hentet flere kræfter for de samme penge med noget andet grej. Men du valgte jo at gå 4" boring, og så er der altså knapt så mange muligheder. Du kunne jo feks have valgt Autocraft 910 toppe, men så var det hvertfald SLET ikke en gadebil, - overhovedet.
Personligt er jeg da ikke altid enig med ham i alt hvad han siger, og derfor får vi osse nogen gode og konstruktive diskutioner ind imellem. Og det ender sku som regel med at jeg må strække våben :-) (Ikke at jeg på nogen måde er oppe i hans ende af divisionen) Men så har jeg måske lært noget.
Jeg er feks helt vild med hans nye knastaksler. De kan sansynligvis laves endnu bedre. Men det er dælme et skridt eller to i den rigtige retning, set i forhold til hvad der ellers bliver lavet både på denne og modsatte side af vandet.
T
havde mine toppe med over til roger crawford som har lavet nogle test på dem.. der skal portes meget i dem før de er der hvor jeg vil ha dem. mine fjedre er løse efter 20 timers kørsel og skal skiftes til k800 fjrdre.. så til ræs ville jeg vælge andre.. men til gaden er de fine.
Jamen det er jo normalt, at man skifter fjedre efter en max to sæsoner, når man bruger grejet som i gør. K800, racemaster eller Oteva, same same.
T
nu er det ikke motore til motorvejs kørsel jeg hentyder til.. men siger bare jeg ikke er imponeret.. ang knast så ville jeg hellere spare et par tusser og få clay smith til at lave en til mig..
men vi er jo alle forskellige.. og siger bare der er andre muligheder end ham.
Det har du helt ret i.
T
jo men de flow tal han siger om hans egne toppe passer ikke helt når de feks bliver testet på en flowbænk magen til hans egen. har selv et sæt af hans toppe og er ikke voldsom imponeret..
Hvad målte Roger Crawford dem så til, kontra det Johannes reklamerer dem til at kunne flowe - og var det med et sæt manifolde der yder topstykket retfærdighed?
Jeg har svært ved at forestille mig at Johannes ville lyve om flowtallet.
En ting er at man måske ikke er imponeret, og det er der absolut intet galt i, slet ikke. Men en anden ting er at sige at manden sælger hans varer på falsk grundlag. En sådan påstand kræver da som minimum at man kan bakke det bare en lille smule op.
Hmmmm jeg tænker bare.
Jeg har købt og kørt med nogen af de komponenter i sportens verden før de blev til salg.
Min motor fik, mere moment, flere Hk og blev mere let kørt ved at skifte knast. Raptor virker og det slider ikke på din motor.
Jeg ved også en smule om hvad K800 gør ved din motor. Fuck det lort skal jeg ikke have mere af.
Min motor knurrer 9800 O/min uden det store problem kan mere i nu, men det har kostet mange timer i det svenske. Nå ja prisen følger jo med.
Og lige en ting til, hvor mange laver en teoretisk beregnet effekt kurve ud fra valg af komponenter, og en fra rullefeltet et havlt år senere, og de ligger som de var tegnet oven på hinanden når vi printer dem begge ud.
Jeg har kørt ræs i 26 år kender kun en` mere i hans kaliber, for øverigt snakker de tit sammen.
I den verden hvor vi er, er der ikke to tunnere der tænker ens, det er klart at der er forskel på hvordan man kan gøre, tro flytter bjerge, men rullefeltet lyver ikke hvis det er kalibreret.
Jeg tænker tit på Thomas Kemps Motor fra CSP i tyskland den fra 1303eren der har kørt 402,3meter mod en formel 1 bil. Link:
http://revver.com/video/455162/csp-bug-vs-f1-drag-race-2/
Jeg kender ingen der har pillet over 300 Hk ud af et par std modifiserede type 4 topper på en 2,8 liters motor som sug.
Jeg ville ikke gøre noget om, men det er vigtigt at tænke på, at når man møder mennesker som Johannes Person må man lytte mere end man taler, der er derfor man har fået to ører og en mund.
Det næste er at følge hvad han siger for det passer. Afvigelser kan gå men så bliver resultatet der efter. Og det er ikke alt økonomien kan holde til når man bygger.
Jeg har altid bygget mine motorer og gearkasser selv hvilket også har kostet ind i mellem så meget mere lærdom sidder mellem ørene nu.
Jeg ville vælge JPmotorsport som leverandør hvis jeg skulle bygge motor så holder det.
Kun lidt tanker som input til tråden.
Hilsen
Haldex201
Super indlæg Haldex..
Kan man komme til at se dig køre her i DK?
mvh
Henrik
Ahhh,Tom..At kalde Kemps toppe for "std. type 4 toppe" er nok lige i overkanten,-Jeg sidder med et billede af dem her...Mere alu-svejs end vw :):)
Og lyver Johannes (JPM) ?? Venter også med spænding på fortsættelsen/opklaringen fra Bang !!
Jeg undskylder Greibel mit indlæg er nu redigeret.
Havde glemt et ord.
Glæder mig nu til at dele en kasse øl en dag med de M.I.B folk. Her er humor en vigtig del af hverdagen, har ikke glemt sidst da der var besøg. Har stadig væk kramper i maven 1/2 år efter.
You must log in to post.