KANON idé Tom.
Jeg er helt klart med på en "service" lørdag eller søndag, kunne blive superhyggeligt.
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
KANON idé Tom.
Jeg er helt klart med på en "service" lørdag eller søndag, kunne blive superhyggeligt.
Det gøre vi da.
Tror du 51'eren kan trække en autotrailer med bussen på. Så skal vi nok bruge både lørdag og søndag.
Det lyder great. Den er jeg ihvertfald helt klar på. Mon ik jeg kan lokke noget godt ud af køkkenet her i huset ;)
Forresten nogle der har en 12v - 6v adapter til at ligge og flyde? Jeg giver snart op med den søgelygte pærer..
Og så har jeg 4 stålfælge med Pigdæk til den også... Men jeg ved nu ikke helt.... ;)
Billeder fra den svenske ejer der tog mødommen på kareten ;)
Bemærk den famøse "meanbugsbro" der knækkede ved færgen til DK
http://i45.tinypic.com/2q8aqog.jpg
http://i50.tinypic.com/105w8dl.jpg
http://i50.tinypic.com/2qwztqd.jpg
http://i48.tinypic.com/1znvjpz.jpg
http://i49.tinypic.com/102pnc0.jpg
http://i48.tinypic.com/2s7ujyg.jpg
http://i46.tinypic.com/2gvq4cz.jpg
http://i50.tinypic.com/20qkymu.jpg
http://i49.tinypic.com/jq447l.jpg
http://i50.tinypic.com/28ixjeh.jpg
http://i48.tinypic.com/2cp2lb9.jpg
http://i49.tinypic.com/dxmemt.jpg
http://i47.tinypic.com/359fdwh.jpg
http://i45.tinypic.com/2gxk22o.jpg
http://i46.tinypic.com/2iky7gj.jpg
http://i47.tinypic.com/ifbl06.jpg
http://i45.tinypic.com/28uo36w.jpg
http://i47.tinypic.com/25q7nki.jpg
http://i48.tinypic.com/nouhlc.jpg <-- Bemærk den svenske racer Xsara :D
http://i45.tinypic.com/23wmjom.jpg
http://i45.tinypic.com/2h4lu2u.jpg
http://i45.tinypic.com/25zhz0n.jpg
http://i45.tinypic.com/zt6bdi.jpg
http://i47.tinypic.com/357etd2.jpg
http://i50.tinypic.com/330abf9.jpg
http://i46.tinypic.com/2rc2vxk.jpg
http://i48.tinypic.com/e5pklw.jpg
http://i48.tinypic.com/i4h6o3.jpg
http://i49.tinypic.com/3089x14.jpg
http://i45.tinypic.com/154eeet.jpg
http://i47.tinypic.com/2le5m9u.jpg
http://i48.tinypic.com/2chxnk0.jpg
http://i47.tinypic.com/4r3neu.jpg
hvornår var det lige gaffatape var blevet cool????
Ser fint ud med reparationerne ;))
Jeg ved det sgu heller ikke liiiige - med henhold til reperationerne ærger det mig lidt at han ikke har taget flere billeder - eventuelt af det færdige "produkt" inden han malede det..
Så er der satme line-in / aux indgang i den originale radio!
Nogle der skal have tricks så sig til. Har du et stik bagpå radioen der er afdækket med en plastikkappe med en form for kortslutning bør det være muligt at lave lyd i din radio fra en anden lydkilde (Ipod, mp3, whatever)
Jonglerer lidt med om jeg skal sætte en forstærker i bilen der kan aflaste den stakkels gamle forstærker der sidder i radioen lidt..
undskyld OT, men der må være knald på den Xsara siden den har brug for to udstødningsrør og en jumbovinge...;-)
Jeg er lidt forvirret ang. billederne, er dem hvor den har svenske plader på fra ham du købte den af (inkl. rep-billederne?)? og så dem med danske plader fra dig selv?
Haha jeg har bemærket den Xsara - det satme en frækkert :D
Alle de billeder i den "store" post på side 2 er fra da den var svensk.
Billederne i den første post er "Gustavsen" herinde fra
Og ja, resten - de mørke, de skumle - det er min telefon :)
og hvordan virker det så?? skal du ikke have et anlæg med usb indgang?
Hvis jeg bruger 300kr på en "rigtig" dockingstation får jeg en fod med kabel i til opladning samt jack-stik til lyd.
Det synes jeg dog ikke det var værd i kraft af at madammen har en mp3 afspiller der ikke står Ipod på ryggen af.
Så jeg har selv bikset en dockingstation sammen i askebægeret. Cigar -> USB skal så monteres i bagagerummet. Det afbillede askebæger kan altså lige nu KUN oplade iphone/ipod. Den dag jeg vinder i lotto køber jeg uden tvivl en dockingstation og laver dobbelt line kabel. (Et skjult til anden mp3 og et til stationen..)
Minijack i toppen af iphone (så der som sagt kan bruges andre enheder)
Lyden rammer radioen igennem den indgang der er lavet til båndafspilleren man kunne få tilbage i 60'erne. Man tuner bare til et tomt sted (eller skifter til AM båndet - der er jo næsten tomt overalt). Man kan reelt også høre både radio og ekstern afspiller på en gang hvis man ik tuner væk - men det er der jo ik meget idé i.
Jeg jonglerer nu med to planer.
Enten skal jeg skaffe en radio magen til der er defekt og bygge den om så den KUN kan spille Line In. Så får jeg stereo lyd. (Et stereo potentiomenter direkte på line fra MP3 og direkte videre til en forstærker)
Ellers skal jeg holde mig til Mono lyd.
En tredje løsning er at jeg skaffer en radio af samme årgang i stereo.
Jeg har en 4 kanals forstærker der understøtter "Hi-input" - højttaler indgang - den monterer jeg brokoblet til den forreste højttaler der bliver skiftet ud med en i god kvalitet. De to andre kanaler går til hver sin højttaler i hattehylden. Dette var ikke oprindeligt planen men der er lavet hul til det i den hattehylde der følger med. Med lidt filt og spraylim skulle det nok kunne blive lavet rimelig "skjult".
Jeg ved det nemmeste ville være bare at klaske en radio i handskerummet men jeg synes det er spændende at få noget til at virke på den "rigtige" måde - ikke som alle andre gør det :-p
Hvis jeg falder over en handskerumsklap har jeg en helt anden idé. Jeg skal have fat i et højttaler gitter ligesom i førersiden. Dette vil jeg så montere i handskerumsklappen og voilá. Stereolyd foran. Så må jeg jo skrotte halvdelen af mit handskerum... Men det er blot en fjern idé :)
det ligner mere og mere en ide der vist er blevet brygget i mit hovede det der ;o) he he
@Zster: Hvis du gerne vil have stereo, vil jeg anbefale at købe et sæt aktive PC højttalere på 40-50 watt og stjæle printet derfra (stereo forstærkertrin) og bygge det ind i en original fungerende FM radio (som passer til årgangen selvfølgelig). Så har du både FM radio og Line-In til iPod osv. Det kræver at du kan lidt med en loddekolbe og lidt elektronik for at lave stik og kanalvælger osv., men det lyder som om du har tjek på det.
Just my 2 cents...
Det har jeg luret på men jeg vil nu gerne beholde min radio som jeg har nu.. Så skal lige have fundet en radio mere jeg kan hugge op.
Der er vel lidt over at lave en løsning og så vide at man stadig kan komme tilbage til det originale uden problemer.
Med en anden radio vil jeg lave den uden forstærker i. Altså ren "line" og så køre ekstern forstærker til højttalere..
Faber Mark havde kameraet med til Easter Swap Meet ved MIB i Aalborg :)
Jeg fik et sæt Lucas fjern- og tågelygte med hjem. Glæder mig til at se hvordan det ser ud.
NU bliver det dumt
Typisk Apple så er det jo ikke ligetil at lade sin telefon op.
I korte træk for dem der ikke er elektronik interesserede så er der 4 ben i et usb stik. 1 til "stel", 1 til 5volt og 2 til data. Da jeg ikke skal overføre data har jeg kun 5volt på det ene ben og "stel" på det andet. Men for at undgå "uorginalt udstyr" har apple besluttet at der skal være en smule strøm på de to ben til data. Hvis ikke der er præcis den rigtige mængde strøm så vil den enten: ikke lade eller komme med en fejlboks om at "udstyret" ikke er iphone kompatibelt.
Så frem med regnemaskinen!! Forresten.. Så er det hermed blevet en udfordring. Jeg SKAL have det her til at virke ;) Så det er ikke en løsning at gå på jagt efter en (dyr) adapter der virker til Iphone 3GS
Der sker sgu noget med kareten..
Da jeg var i Norge og besøge min ene bror med min anden bror ( :D ) købte jeg en kuuuurv - top nødvendigt på solskinsture!
Bent sendte mig for et par uger siden et karburator adapter kit så jeg kunne få min karburator lidt i vejret med fri plads over til dynamo/generator som resultat.
Med sådan et kit monteret gik mit luftfilter mod hjelmen så det tarvelige chrom "power"-filter er monteret igen. Bilen går fint med det efter en lille smule kærlighed men jeg blev engang overbevist om at det originale luftfilter nu engang er det bedste til en original bil.. Så jeg ved ikke om jeg skal have fat i et stand off kit til hjelmen eller om jeg skal leve med det.
Den svenske ejer havde monteret radio i handskerummet på bedste hack-job vis. Den første danske ejer havde blændet hullet af med en krydsfiner plade med det resultat at der kun var plads til en rugbrødsmad, på højkant, i handskerummet. Da jeg huggede før nævnte 65'er op tog jeg også handskerummet. Med lidt kærlighed - og to popnitter og et stykke pantentbånd da forrige ejer (IDIOT) havde klippet båndet der holder handskerummet - fik jeg endelig plads til mine ray-bans! :D
I Mandags fik vognen sin første tur på ryggen af falck (i mit ejerskab).. Jeg havde ikke liiige fået købt abb. til vognen men den flinke telefondame tog den alligevel under min hverdagsbil-abonnement. Så nu skal der bestilles vejhjælp!
Grunden til turen var at remmen ikke var meget værd længere. Det ironiske er at jeg faktisk var på vej ud for at skifte dynamo til generator og ny rem dertil. Så det skulle bare have holdt 10km mere.. Men det gør sådan noget jo aldrig.
Operationen gik relativt smertefrit - ny rem og en generator fra en handel med BKA herinde fra.
Positionslysene var monteret UDEN sikring så den har nuppet ledningen hele vejen. Højst sandsynligt som resultat af forrige ejer der har tæsket med en hammer på lygtehusene. Ny ledning OG sikring. Samtidig har jeg fået monteret sikring til søgelygten på taget, men stadig ingen pære.
Min lucas tågelygte og fjernlygte er blevet monteret! Suuuuuper geil! :D
Hejsa, skal lige høre om det der diagram er det du fik til at virke med opladning fra bilen til din IPhone?
Er der direkte 12 volt på eller er der er spæningsregulator fra 12 volt til 5 volt?
hilsen Per
Det er en ipod lader jeg havde. Så det er 12 volt og så er ipod adapteren 12 -> 5 volt.
Det er ikke kommet til at virke endnu da min elektronik-pusher ikke havde alle modstandende på lager..
Edit: Så er der modstande.. Jeg satser på at få loddet lidt i løbet af de kommende dage. Følg med her :)
En god tur i Hannover har givet mig blod på tanden. Har netop bestilt udlandsdækning ved Falck. Jeg må og skal til bugrun og SCC ;)
Bug Run er ikke vigtigt, men SCC bliver årets træf!
Så skete der lidt igen.
Hvis jeg grundjusterede tændingen på min brors bobbel med søgelampe var punktet lidt svævende. Han fik kondensator og platiner og så var maskinen til at justere igen.
Igår begyndte min at køre absolut ringe. Jeg tjekkede tændingen og samme symptomer som på min brors vogn. Jeg havde ikke nogle stumper på lager så jeg fandt en anden tænding på en stumpemotor med pæne platiner og kondensator. På med dem og så kunne vognen gå igen.
Min karburator har dryppet lidt benzin ved accelerations pumpen. Jeg har givet det skylden for at den tøvede et sekund når man dappede på gassen. Jeg havde en pæn karburator med slidt spjæld til at ligge. I denne var der en pæn membran som jeg monterede istedet. Fjederen duede tydeligvis ikke så der kom den anden i. Jeg kunne dog konstatere at den stadig tøvede et sekunds tid. Dog uden benzinspild. Jeg satte accelerationspumpen til at reagere før ved at løsne på spjældet og skubbe armen længere bagud og så spænde igen.
Nu tøver den "kun" et millisekund....
Jeg har hældt to 6x9'ere i hattehylden og en 10" bas nedenunder. Trukket et linekabel langs tunnelen op til kurven hvor jeg har monteret et potentiometer. Derfra over i minijack.
Sådan bliver det indtil jeg nænner at slå den gamle radio ihjel for at montere potentiometret deri. Og indtil jeg får købt den skide dockingstation :)