Kanon fedt med iphone tilslutning i askebægeret.. Det må jeg sku sige.. Det tror jeg altså at jeg skal til og kigge på sammen med drengene.. Håber ikke det gør noget jeg tyv stjæler din ide!
Kanon fedt med iphone tilslutning i askebægeret.. Det må jeg sku sige.. Det tror jeg altså at jeg skal til og kigge på sammen med drengene.. Håber ikke det gør noget jeg tyv stjæler din ide!
Det er helt iorden ;)
Det kræver lidt arbejde for at klemme en original dock i den.. Ligesom en ipod dock m. fjernbetjening ikke vil virke.
Fordelen ved org. dock er at du får line out som du kan bruge til dit anlæg.
Da jeg også bruger andre afspillere end min Iphone i bilen har jeg valgt at bruge minijack'et i toppen istedet.. Men alt det kan du læse meget mere om i de forrige poster jeg har lagt ind :)
En cheap ass dock laves af de holdere du får med meget forskelligt ipod-udstyr - der er to eller tre der passer ok til iphone udover den der er lavet der til. Du tager en af de "ok" og limer et almindeligt USB->Iphone kabel i.
Nu er det efterhånde et stykke tid siden sidst.
Jeg har fået monteret nyt trinbrædt i passagser siden. Det gamle hang.
Desuden er der kommet tæppe i kareten. DEJLIGT!
Lige nu roder jeg lidt med at få min 1200 til at gå ordentligt mens jeg leder efter en 1600 motor - og så nyder jeg selvfølgelig sommeren :D
Kareten har nu været i hi i ~1 måned og det kribler efterhånden i fingrene :)
Hvad så? Skal jeg ikke snart ud og se den? Mvh Morten piil, Tylstrup
Du har jo mit nummer :)
Fik sidste år fingrene i et benzinfyr. Det var til (k)ærlig og grundig renovering og reperation ved Aalborg El-diesel i Aalborg
Bosch Aalborg havde manchetter til monteringen og T-stykke til benzinen.
Jeg mangler kun udstødningsrøret, montering af relæ, kontakt og benzintilførslen. Så burde vi kunne holde varmen døgnet rundt sommeren igennem :)
Fordi billeder siger mere end 1000 ord.
Et billede fra efteråret 2010. Et billede fra vinterstalden 2010-2011 og et billede fra d. 15/3 2011 :)
Cool billede ovre fra Østerbro! :-D Er det taget med Hipstermatic på iPhone eller er det photoshop?
Jeg mødte en modkørende hvor passageren sad med et spejlrefleks. Jeg fandt det ved et tilfælde på nettet et par uger senere så jeg tror det er photoshop.
Formatet er et klip klip så det passede til iphonen :)
Så blev fyret færdigmonteret.
Jeg tror mit næste projekt bliver bagagerumsafdækning mv.
Derudover skal jeg have fundet en linieforstærker til min ipod dock.
Membranen i accelerationspumpen på den gamle karburator flækkede.
Ny karburator. 30 PICT-1. Dog manglede der noget top effekt.
#130 dyse og tomgangsdyse fra 28 PICT-1 sammen med en grundig rens af "det hele".
Går noget bedre nu.
Dernæst en elektronisk tænding indsats i fordeleren. Motorgangen er meget mere smooth.
Smurt gaskablet og en anden returfjeder og så det obligatoriske nulren med karburatoren.
Har stillet tændingen 19mm før TDC uden vakuum.
Udstødningen er færdig. Skal have fundet en ny.
Hej Zster undskyld jeg blander mig i dit indlæg ville lige dele et billed af min iphone holder i askebære inspireret af dig , jeg har så valgt i apple universal dock skilt den ad savet i den boret i den lavet en træ profil neden under både for at holde docken oppe i den rigtige højde + at sørge for at ledningen ikke kan falde ud afsluttet med en metal plade i toppen der dækker hele askebæret . jeg har en nyere skjul auto radio med usb til apple så jeg har strøm ,lyd ,håndfri tale + bil navigation og anti sleep pilot i en og samme enhed jeg takker for ide'en
mvh caspar
Det ser sgu godt ud Caspar!
Planen har også hele tiden været en apple dock så jeg kunne få lyde ud bag til - dock'en til 4'eren var dog så forsinket at jeg kører jackstik til lyd istedet. Det har også været rigig fint da kæresten har Android og det nogle gange er den bærbare der kommer med afsted
Det går godtnok lidt trægt med indlæggene. Det er jo så både et tegn på at kareten barer kører og på at jeg er lidt doven. Jeg vil mægtig gerne lægge "enhver lille ting" herind som en slags log bog.
Motoren har ikke haft problemer overhovedet siden jeg monterede karburator og tænding. "Før" havde jeg skruetrækkeren på karbuatoren og prøvelampen på tændingen et par gange hver sommer.
Sidste tankning med km målt på GPS = 99.99% korrekt gav en økonomi på 15.4 blandet by og landevej. Jeg kører ikke "morfar" så jeg synes det er helt fantastisk.
Fyret virkede indtil for 2 måneder siden. "Cool down" stoppede med at virke. Efterfølgende blev blandingen også helt skæv.
Jeg har læst, skruet, drejet og justeret på mit fyr til den helt store guldmedalje.
Trykregulatoren er blevet justeret til at give den rigtige mængde Benzin.
Pumpen er blevet renset, membranen justeret (endte på 3 omgange), Platinpunkterne justeret (helt til den ikke kunne "klikke" og så lige en tak tilbage.
Thermostaten hang og jeg fandt ud af at justeringen var helt i hegnet.
Der er to aspekter i at justere den satan. Den ene er at man gerne vil have gløderøret sluket så hurtigt som muligt efter at der er kommet ild. Den anden er at man gerne vil have thermostaten til at køle maskinen ned med blæseren efter brug.
Justerer man for meget til at slukke gløderøret bliver køletiden for kort. Justerer man for meget den anden vej tror thermostaten at halv lunken luft betyder at der stadig er flamme.
Jeg har justerte den så den køler 140sekunder (midt i mellem 100 og 180 der er anbefale af VW). Sekunderne varierer efter luften men bør være mest korrekt ved en lufttemperatur på 20 grader. Jeg ventede derfor med at justere indtil temperaturen var - 20 grader :)
Det betyder så at når de 140 sekunder er gået og jeg bestemmer mig for at tænde fyret igen med det samme. Så starter gløderøret ikke da thermostaten tror den er tændt. Det gør ikke noget for efter ca. 40 sek med fuld skrald falder temperaturen så meget at gløderøret tænder. De 40 sekunders uforbrændte benzin får raketten til at tænde hurtigt og efter ca. 20 sek med ild slukker gløderøret igen.
Har i spørgsmål til jeres fyr så sig endelig til!
Jeg troede radioen var død. Lydkvaliteten var elendig bare med den mindste volume. Det var så den uroginale, og bestemt ikke bil-egnet, papirøjttaler en tidligere ejer havde monteret. I med en aflagt ~5" enhed og nu er der radio igen.
Pæren til min tågelygte er sprunget skarp efterfulgt af min ekstra-langt-lys pære. Det er ikke en "almindelg" pære - pis.
Ledningen til nummerpladelygten er knækket - ny skal på. Pæren til kabinelyset er sprunget. Overvejer lidt varm-LED for at få lidt mere lys og lidt mindre svedet plastikglas :)
Hmmm hvad mere er der sket....?!
Jeg har været til MIB. Årets fangst var ~5 billeder. Dem har jeg dog på en anden computer. Tak til fotograferne :)
Venstre trækaksel spiste alle strålerne på tromlen. Så der er kommet to nye tromler på, nye bakker, nye hjuleje pakninger og så videre. Så bagbremserne er tip top iorden. Det er forenden nu engang også det er ikke mere end 5000 siden de fik turen.
Kan det passe jeg så den ved humlebakken i dag ved 5 tiden på vej nord på?
Jep det kan det helt sikkert :)
Bum bum så er der blevet plusgrader på thermometret :D
Og plusgraderne er der igen!
På Onsdag: Lift - der er et lille hul i batterikassen.
Der er kommet ny udstødning på + J-rør i vinterens forløb.
Der skal nye dæk (fælge?) på og så skal den spores foran!
Overvejer en tur til Norge - Unnerbergbil. Timeprisen for mekaniker arbejde er nogle gange "det værd" :) Og så har jeg familie deroppe
You must log in to post.