Mit gearskifte i min 1302 er som at røre rundt i en gryde, der er ikke noget præcis over det. hvor den får jeg det normalt igen ?
Mit gearskifte i min 1302 er som at røre rundt i en gryde, der er ikke noget præcis over det. hvor den får jeg det normalt igen ?
skifter begge bøsningerne , måske kun den her ene.
Jeg har haft samme problem i min bus. Det hjalp ret meget at spænde gearstangen fast.. De to bolte den er sat fast med, var løse og gemt under en gummimåtte..
Som bornholmer og rene skriver, og en uretan kobling under bagsædet.
TeddyC
uretan det larmer og flækker , og er ikke nødvendigt.. personligt
smider jeg det ud hvis det sidder på en af mine biler når jeg køber dem.
man kan få den bøsning i alm gummi , det er fint til en alm bil.
skal lige nævnes at det kan være en lille irreterende skiderik at skifte.
så er du ikke "skruekyndig" eller er fingernem ,så få en til at gi en hånd
Arhh bornholmer, nu snakker vi jo ikke uretan gearkasseophæng. Hvis det er uorginal gummi så bliver det hurtigt blødt, og man er tilbage til scratch. Uretan bliver ikke blødt, og hvis det flækker er der noget galt med det.
Montering af den foreste bøsning kræver 10 cm fingre med et ekstra led ;-)
På billedet af den foreste bøsning er der ikke en lille jernring/fjeder, den er ikke med når man køber nyt(som jeg husker det) så den skal tages fra den gamle.
TeddyC
ja hader bare mislyde , og der ER mislyde i alle vw'er , men de er dæmpet væk så
man ikke kan høre dem fordi næsten alt er monteret med gummui , jo mere jo bedre , og uretan er ikke mere , det er mindre , mindre gummi er = mere støj...
tag feks en type3 - der er en grund til at den er den mest komfortable gamle vw at køre i.... og ja det er kun et lille bitte skiftesamlerled , med hver db mislyd
er værd at undvære.
You must log in to post.