Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

nyt karros hvad kan og må jeg bruge?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kun hvis du gør nogen opmærksom på hvad du har lavet..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) SorenJ Member

Det er stadig ikke lovligt uanset hvor mange gange du spørger.

Ring: 28118212
(permalink) nivolo Member

sagde i ikke det kunne gøres lovligt hvis man betalte afgift?

(permalink) vw 1303 Member

Bornholmer Member
Skrev for 51 minutter siden | | |

nej det er ikke helt rigtigt , men vil man ikke betale det det koster er det
nok svært ja - det kan du meget vel ha ret i....

Nogle steder er det desværre rigtigt. De firmaer vi bruger til pladearbejde, her hvor jeg arbejder, er ikke særligt intreseret i at lave rust, slet ikke på en gammel bobbel. De vil slet ikke give pris på det.

http://www.vwclubfyn.dk
73 VW 1303, 74 VW M181. 75 VW t2. 68 Admiral A
(permalink) Dillen Member

Læs her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117284
Paragraf 7 og ikke mindst 7a.

Martin

(permalink) Frank_Andersen Member

Ja især stk 5 i 7a.

Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member

Come on, det er ikke så svært

Afgift=lovligt

Hvis man betaler afgiften er det lovligt.

Hvis du vil have det svært så tænk på det her: Man kan godt få lov til at betale afgift på noget det ikke kan synes, ligesom man kan få synes en ombygning der udløser afgift...... en system der er lige til.

Ring: 28118212
(permalink) Thomas Member

Jeg vil gætte på et 10-15 % af de folkevogne der kører rundt i DK har en anden bund/top kombination end de blev født med. Mange af dem endda uden ejeren ved det. Bilerne er jo 40-50 år gamle og hvor mange mennesker har ikke skruet i den inden man selv fik den.
Jeg har da en svær mistanke til min egen, men det er jo ikke noget man nogensinde kan finde ud af.
Personligt ved jeg godt hvad jeg ville gøre. Hvad der forgår i garagen, bliver i garagen! :)

It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs

Ja eller få det lavet på et momsreg. værksted.

(permalink) hendrixxx Member

hvis du har en sparkæfer fra 70 og køber en 74'er som den du linkede til og tager karossen fra den og sætter på din 70'er bund, så er der ALDRIG nogen det ville opdage det. Der er ingen forskel på de 2 karosser.....ikke engang Frank ville kunne se forskellen :-)

Hvis du holder dig fra de åbenlyse forskelle (primært formen på bagruden) så ville jeg på ingen måde være betænkelig, og slet ikke hvis det drejer sig om en 1970'er der får en 74'er karosse.

Glem loven og køb dig den tyske bil, skift karosse og lad være med at underrette synsvirksomheden du benytter. Der kører langt væsentligere ombygninger rundt som ikke er blevet afgiftbelagt.

F.eks havde min 58'er 1600 gearkasse, 1500 motor, 12v istedet for 6v, H-seler og integreret blink i baglygterne, justerbar forbro osv osv- væsentligt anderledes end det oprindelige. I mine (og formentlig i de flestes) øjne også en opgradering. Synsmanden var fuldstændig ligeglad og var mere interesseret i om bilen fungerede med lys, bremser, styrtøj og ingen rust. Sådan er det formentlig i 99,9% af alle syn.

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Prøv mig :)

(permalink) Bornholmer Member

haha - er det noget så må det være noget med de banan luftindtag bag sideruden , og de mangelende huller til panikhåndtaget i instrument bord og himmel , men ellers
skal du være skarp frank , og din viden er der ikke mange andre der har i den almindelige verden , men jeg ville heller ikke turde at udfordre dig på det område - slet ikke i de senerer årgange ;0)
de nyerer mexibobler og iøvrigt også stelnummer i karossen.

Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member

Roolig nu. Hvis du har en '70-er, og tager en karrosse fra en '74-er, Så 'ER der forskel. Bagruden er blevet ca 4 cm højere... En 1200standard fra '70, kører med smal kofanger, lille baglygte. En 1200standard fra '74, kører med høj kofanger, 1303-baglygter. Sååh... Der 'er forskel... Og der er andet...

Jan

VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) hendrixxx Member

ok så bagruden er lidt højere, men kofangere, skærme og alt hvad du ellers skruer på har vel egentlig ikke noget med karossen at gøre!!!! desuden er der vel heller ikke noget ulovligt i at benytte baglygter fra en anden model så længe de overholder FSTYR's krav om antal og placering. Kofangerplaceringen er uændret og der er heller ikke ngoet krav om at du skal køre med de til årgangen hørende kofangere....du kan jo vælge at køre helt uden, så de ting fortæller dig intet om årgangen på karossen. Desuden er de kofangere på den tyske bil der bliver linket til ikke de korrekte til årgangen og der er ingen indsugning bag sideruden.

Man skal VIRKELIG være dygtig for at kunne gennemskue en karosseombytning med de 2 modeller....altså VIRKELIG dygtig. Og hvad er oddsne for at man møder sådan en synsmand....hvis han altså findes!!!! Frank går sikkert ikke engang så meget i dybden når han syner en bobbel????

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.