Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tilbud på motorolie!!...

Tags:

(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til alle jer fornuftige mennesker...der kører på ordentlig olie!!! så er der tilbud på Shell Rimula super 15/40..
link: http://www.lastvognscenter.dk/sites/default.asp?title=tilbud
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hva får dig til at tro det er en ordentlig olie ???

nu er du "ny" men olie til gamle motorer kan godt være for godt

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg "tror" ikke ... Shell rimula super 15/40 er udviklet til slidte lastbils diselmotorer,til forskel fra de moderne olier ,der af hensyn til forurening af katalysatorer,har sænket indholdet af ZDDP i API klassificerede motorolier.
En del af anti-slidadditiverne er samlet i en nøje sammensat pakke af zink-, fosfor og svovlforbindeler, der reducerer friktion og slid. Pakken betegnes ofte ZDDP.
I Shell rimula super,der jo som sagt lavet til slidte diesel lastbiler, og har derfor et højere ZDDP tal end de "moderne" nye smarte fuldsyntetiske olier...
håber det er svar ??
Lic2plz (automekaniker, uddannet hos vw 1993)

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Men ok... jeg trækker ordene tilbage ... nøjes med at skrive:
SHELL RIMULA SUPER på tilbud: http://www.lastvognscenter.dk/sites/default.asp?title=tilbud

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg ved slet ikke så meget om olier som du tilsyneladende gør , men har altid hørt
at jo bedre "slaveolie" jo bedre , bare skift lidt ofterer.

og olie til 25 kr ltr er jo ikke just nogen slave olie ..

frank A skriver feks

frank_andersen skrev:

Men en 15W/40 der er "dårligere" end API SL/CI-4+ kan gøre det. Jeg bruger selv Biltemas 15/40 turbodiesel, Texaco Havoline 15/40 Ursa TD eller Bilkas 15/40 rallycollection.
Når olierne bliver for gode har de af miljøhensyn ikke de nødvendige additiver til motorer med gammeldags knastaksel og ventilløftere. Jeg vælger de nævnte olier fordi de ofte er beregnet til at køre i dieselmotorer med lidt ældre teknologi

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ham slikkeren "havde" ret, - indtil for ca. 10 måneder siden. Da blev Rimulaen nemlig upgraded til SM, hvilket resulterede i, at Zink indholdet blev reduceret ganske bestragtelig, og bor med 0,02%, for at olien skulle kunne bruges på diesel motorer med partikelfilter og Katalysator.
de fleste mennesker ville somænd ikke opdage det før om et par år eller mere, når knasten eller en løfter i deres motor pludselig står af. Og så kan de da ikke forstå det, for de har da skiftet olien regelmæssigt (!) Det er iøvrigt ved at være galt med ret mange af flådeolierne pga. ovennævnte årsag.

MEN fortvivl ikke! Jeg er i fuld gang med at få tilladelserne til at importere olie. (Er sådan set ved at være klar) Og begynder officielt at distribuere Brad Penn og LAT olie (Til ræserne) fra ca. 1/2 2010. Til at begynde med holder jeg mig til olietyper til vores klassiske luftkølede VW og Porsche motorer. Så må vi se hvordan det går, om jeg skal udvide sortimentet senere.

Grunden til at jeg har valgt netop disse mærker er, at især Brad Penn olien har vist sig at være de fleste andre olier overlegen når det gælder "alle" aspekter i gademotorer. Jeg har i "stilhed" testet Brad Penn olien op mod IQX med 25% Rimula af den gamle blend og Castrol 20/50, for at se om det var ren salgsgas, eller om der var noget om snakken, at det Brad Penn var nærmest lissågodt som Royal Purple og Redline (som jo koster et par på låget set i forhold til) Ved almindelige landevejshastigheder er der stort set ikke forskel på de forskellige, ud over lidt højere olietryk med Castrolén. Men ved motorvejshastighed er der en forskel der er til at tage og føle på. Vi taler 10-12 grader forskel !!! på den samme dag, på den samme rute, med en variation på 3 grader ambient.

Her hen over vinteren skal jeg nok lægge noget læsestof op på min hjemmeside, - på dansk. Så alle har en mulighed for at læse, og forstå det.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Blob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Pyt med læsestoffet, hvis du siger det er godt så regner vi med det. Vi er kun interesseret i hvad det koster...:)

Så hvad forventer du prisen kommer til at ligge på?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Med den dollarkurs vi har nu, vil jeg tro at prisen kommer til at ligge på ca. 55 kr./l. incls. olieafgift.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad med Castrols nye olie med ekstra additiver osv.. De laver både en indkørsels olie og en alm. Olie, men der er åbenbart så meget krudt i olien at den ikke kan godkendes/klassificeres. Nogen der har hørt godt om den? De skriver specifikt at den er lavet med henblik på at beskytte knast og løftere i gamle motorer som vores.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der kommer en Test af olie i et af de nyr vw blade i den nærmeste fremtid, som er lavet ved Roger Crawford med hjælp fra nogle af de store..

Og der får Brad Penn olien ikke særlig godt anmeldelser faktisk den dårligste af dem ser er testet.. Her i blandt LAT, Red Line, Lucas.

Men det er jo også noget andet i USA.. Det er jo et andet klima.

Hvad regner du med LAT olien (0-20W)kommer til at koste?? Havde selv tænkt på at begynde at forhandle det i danmark, men hvis du har gang i noget vil jeg ikke.

Christian

-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har ikke prøvet den Rasser, så derfor undlader jeg osse at referere direkte til den. Umiddelbart er den jo nok at sammenligne med LAT olierne. De har osse meget høje koncentrationer af ZZDP. det er jo for såvidt godt. Men der er næsten med garanti ikke ændret på flammepunktet og flow viskositeten. Og det er netop der jeg har "mit beef" med Castrol´s produkter set i forhold til vores luftkølede motorer.
- Jeg har en masse jeg skal have fundet ud af mht. høje indhold af førnævnte additiver. Jeg har nemlig en fonemmelse af at ekstreme niveauer af ZZDP, bor nok beskytter motoren mod slid, men har den sidegevinst, at olien får sværere ved at afgive varmen i køleren. Det er ren spekulation endnu. Men jeg har lagt mærke til visse mønstre i den retning.
T
Hov. Christian. Har hørt om denne test, men ikke læst den. Så vidt jeg har forstået var denne test baseret mest på ydelse, og mindre på temperatur og slidtage. En anden ting man liige skal huske med de "blad tests" er, hvem har betalt for at få dette offentliggjort ? Mht. pris på LAT har jeg ikke noget fastlagt endnu. Men vil tro vi lander på 150-155 kr incls olieafgift.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) lic2plz Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok... jamen hvis rimula nu er blevet en dårlig olie... hvike olie skal man så købe, for at skåne løftere osv ??
lic2plz

-------------------------------------------
license2plz@hotmail.com
Copenhagen aircoolers
Mobil:28457159
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

indtil der er kommet afklaring på testen af de nye olier , så køb classic castrol
20/50 ved THansen -eller Duckhams 20/50 i bilka .
eller de biltemaolier frank A foreslår i andre lign tråde , ser også ud til at inde
holde de stoffer det bør indholde , men overhold ikke deres anbefalede skifteintervaller , men skift for hver 5000 km eller en gang om året. kører du
med høje olietemperatuerer gerne ofterer...

reelt set tror jeg der er flere motorer der dør pga for høj olietemp end
forkert olie , men det er kun en fornemmelse.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror motorer dør pga. for lidt olie, tilstoppede dyser på motorer med mere end en karburator og forkert tændingstidspunkt. Måske hobbymekanikeres manglende evner til at lytte, se og fornemme hvad motoren ikke bryder sig om. Og den ka´ikke lære det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja men nu var det jo kun en olietråd frank ;0) og nu giver nogen af de symptomer du nævner jo også en højerer olietemp , altså hvis man ikke ser så kompliceret på det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For høj olietemperatur - kan - skyldes forkert olie. Men er ofte noget andet, som Frank osse er inde på.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) B_H Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvor højt skal zink indholdet være for at det er en ok olie

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

1200 ppm

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.