Ham slikkeren "havde" ret, - indtil for ca. 10 måneder siden. Da blev Rimulaen nemlig upgraded til SM, hvilket resulterede i, at Zink indholdet blev reduceret ganske bestragtelig, og bor med 0,02%, for at olien skulle kunne bruges på diesel motorer med partikelfilter og Katalysator.
de fleste mennesker ville somænd ikke opdage det før om et par år eller mere, når knasten eller en løfter i deres motor pludselig står af. Og så kan de da ikke forstå det, for de har da skiftet olien regelmæssigt (!) Det er iøvrigt ved at være galt med ret mange af flådeolierne pga. ovennævnte årsag.
MEN fortvivl ikke! Jeg er i fuld gang med at få tilladelserne til at importere olie. (Er sådan set ved at være klar) Og begynder officielt at distribuere Brad Penn og LAT olie (Til ræserne) fra ca. 1/2 2010. Til at begynde med holder jeg mig til olietyper til vores klassiske luftkølede VW og Porsche motorer. Så må vi se hvordan det går, om jeg skal udvide sortimentet senere.
Grunden til at jeg har valgt netop disse mærker er, at især Brad Penn olien har vist sig at være de fleste andre olier overlegen når det gælder "alle" aspekter i gademotorer. Jeg har i "stilhed" testet Brad Penn olien op mod IQX med 25% Rimula af den gamle blend og Castrol 20/50, for at se om det var ren salgsgas, eller om der var noget om snakken, at det Brad Penn var nærmest lissågodt som Royal Purple og Redline (som jo koster et par på låget set i forhold til) Ved almindelige landevejshastigheder er der stort set ikke forskel på de forskellige, ud over lidt højere olietryk med Castrolén. Men ved motorvejshastighed er der en forskel der er til at tage og føle på. Vi taler 10-12 grader forskel !!! på den samme dag, på den samme rute, med en variation på 3 grader ambient.
Her hen over vinteren skal jeg nok lægge noget læsestof op på min hjemmeside, - på dansk. Så alle har en mulighed for at læse, og forstå det.
T