jeg er ret sikker på at læser du de svar der ER skrevet og prøver det af skal du nok få løst dit problem , også tag og smid det der strømfordeler dæksel ud og sæt et
org på.
Hvor mange omdrejninger går motoren når du måler med tændingspistolen?
På mig virker det som om fordeleren begynder at advancere for tidligt eller du måler ved for høje omdrejninger.
Bornholmer.. Jeg har jo netop prøvet en del af de ting af.. Jeg syntes da bare det var på sin plads at jeg lige vendte tilbage med hvad jeg er nået frem til indtil videre..
Måske er jeg ikke 100% VW-ekspert, men jeg er da ret sikker på at mit strømfordelerdæksel ikke har noget med den forskudte tænding at gøre
Kan du ikke forklare præcist hvordan du stiller tændingen statisk?
Og som Warp spørger om, hvad omdr. måler du ved? du skal ned på 800omdr!
warp --> Det har jeg også tænkt meget over!
Jeg har fået fat i en omdrejningstæller..
Men jeg kunne desværre ikke nå at montere den idag.. Da jeg skulle klargøre en bil til syn.
Jeg har fået omdrejningerne til at gå så langt ned nu, at vacuum-slangen ikke længere ændrer tænding/tomgang.. (jeg mener at ha' læst at den ikke er i spil, så længe motor er under 800 omdr./min.. )
Jeg gider ikke lige læse tilbage i mine tidligere svar, men jeg mener bestemt at jeg har skrevet noget med at du kunne dræbe motoren med en hånd over karburatoren, og derved få den til at gå så langt ned i omdr at du kunne checke om din tænding vitterligt er faldet helt tilbage. Men igen så er det altså en nødløsning for at kunne verificere at den virkelig er langt nok nede i omdr. til at du kan "aflæse" det korrekte tændingstidspunkt.
Hvordan stiller du den statisk, det lyder til at du stiller den forkert her? for efter dit billede med det røde mærke, så falder din måling med pistol jo i forhold til din statiske måling. Den skulle jo gerne tænde tidligere hvis det var tilfældet at den stod så højt i omdr at den allerede var påbegyndt avancering, når du måler med pistol efter du har stillet den statisk.
Stiller du den statisk når der er gennemgang på platinerne, og du roterer motoren med uret rundt? hvis ja så er fejlen der.
Rasser-->
Det er helt korrekt at du har skrevet det.. Jeg har dog glemt at prøve det :(
Men ind imellem når motoren er lige ved at dø hen.. Så nærmer tændingsmærket sig blok-samlingen. Og når den så når derned.. Går motoren ud.. (medmindre man giver gas)
(Jeg har idag fået en lille mistanke til at det kan være centrifugal-avanceringen der sætter ind alt for tidligt)
Multimeter mellem klemme 1 på tændspole, og stel.
Motoren bliver drejet, så tændingsmærket er ud for bloksamling.
Strømfordeleren drejer jeg med dens opløbsretning til platinerne er lukkede.
Så sætter jeg tænding på(nøglen drejes) og drejer strømfordeleren IMOD omløbsretningen til der vises 12V i multimeter (og jeg hører en gnist springe)
You must log in to post.