Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Om bygning af alm. bobbel til cabriolet

Tags:
No tags yet.

(permalink) buller63 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej :-) Jeg har købt en boble årg. 58 desværre er papirerne på bilen væk, og den som jeg har købt bilen af har fået oplyst af den som han havde købt den af, at den tidligere ejer er afgået ved døden og han havde købt den af arvingerne. Men nok om det jeg har en 59er som papirerne også var bortkommet, og ifgl. Crm skulle jeg igen betale afgift, dette er der jo ikke noget at gøre ved, jeg vidste det jo da jeg købte den. Men nu til sagens kerne, jeg kunne godt tænke mig at bygge den om til en capriolet, når jeg nu alligevel skal til at betale afgift, og ville derfor høre om der er nogle som har gjort det, for det ville jo være rart ikke at falde i for mange fælder. Buller

-------------------------------------------
Aircoolde Fyn 28343589
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er det præcis du mener? ...vil du købe en cabriolet karos og sætte på eller skære taget af den 58'er eller 59'er du har eller hvad?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

svare lige for buller 63

han har en 58 uden afgift som han gerne vil lave om til cabriole
skære taget af den

nogen der har prøvet det og vil dele efaring

eller nogen der ligger inde med karosseri stumper fra en af

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

prøv at søg på HEBSTER eller FATTIGMANDSCAB så kommer der en del tips
i søgefunktionen

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lad nu være med at skære taget af den brugbar bil. Det kan ikke godkendes ved syn.
Det eneste man kan gøre er at sætte et originalt cab.-karrosseri på, men det er der jo ingen fidus i. Så har man blot en sismofyt der koster det samme som en ægte cab. i afgift.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sludder Frank. Det kan godt synes. jeg har fået synet og godkendt 2 stk. den seneste i 06. Og enda hos A+
http://vwnettet.dk/topic/121659
om den er lavet af fiber som denne http://vwnettet.dk/topic/140727 eller metal som min, kan gå ud på et. Det er den samme opbygning du laver.
Du skal bygge den op efter roadster prinsippet. Det vil sige med div. forstærninger indvendigt og cab. vanger.
Jeg har sendt div. dokumenter til folk her i landet, også folk der ville køre deres bil ud til dig frank. Om de så har været der ved jeg ikke. Jeg har endda anbefalet folk at tage ud til dig, for du har jo ligsom set sådan noget før. Så folk ikke ramte en der ingen viden har om disse biler.
Hvor har du fra at de ikke kan godkendes? har du det på skrift?

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ikke synet nogen, dvs. sige jeg har heller set nogen, som jeg så ikke har godkendt. Jeg har afvist en del i telefonen. Hvis du har den nødvendige dokumentation, så vil jeg meget gerne have en kopi.
Det har været oppe at vende flere gange her på nettet.
Sådan en bil skal testes, ligesom en hotrod, med prøvekørsel osv. F.eks. i henhold til det tyske Merkblatt 751.
Jeg skal nok lade være med at spænde ben for andre, der evt. får dem synet hos Applus, men det kan ikke godkendes umiddelbart. Og jeg vil, med min viden, slet ikke godkende det uden dok.

Det står allerførst i afsnit 8 i vejledningen for synsvirksomheder:

8.01.001 Generelle bestemmelser
(1) Chassisramme, selvbærende karrosseri og stel skal kunne modstå de påvirkninger,
der opstår under normal anvendelse og belastning af køretøjet.
Ombygning af bærende dele kan godkendes ved syn, når der foreligger fornøden
dokumentation. Dokumentationen skal være i form af accept fra køretøjsfabrikanten
(eventuelt oplyst via fabrikantens repræsentant) eller en
prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium. Hvis en prøvningsrapport
ikke er udført i henhold til TÜV’s Merkblatt 751, forudsætter godkendelse,
at der foreligger tilladelse fra Færdselsstyrelsen til, at den alternative
prøvningsrapport kan benyttes som dokumentation.
Hvis ombygningen af de bærende dele også kan have indflydelse på opfyldelse
af andre bestemmelser, fx kollisionssikret styreapparat, pkt. 4.01.021, frontal og
sidekollision, pkt. 9.01.021, eller sikkerhedsseleforankringer, pkt. 10.02.021,
skal der også fremlægges dokumentation for fortsat opfyldelse af disse bestemmelser.
Ændringerne vil blive registreret som »konstruktive ændringer«.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

vil det sige at de ombyggede biler der bliver synet langt hen af vejen bliver godkendt på babgrund af uvidenhed?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja og mange af dem der er ude at køre, kom ud at køre før bilsynet blev privatiseret. Der tog den lokale leder i en synshal mange gange selv stilling til den slags og vejledningen er ikke kommet før i 1997.
Efter privatiseringen har Færdselsstyrelsen nærmest langsomt indført en stramning eller en slags "arbejd efter reglerne" holdning, om du vil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

dvs køb en ægte cab - de er ikke så dyre som de har været , og er meget nemmmerer
at få godkendt , også er de meget pænerer at se på ...
en hjemmebygget er meget svær at få til at ligne en orginal , der er meget stor
forskel på dem flere steder end man lige ser.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kan det have konsekvenser næste gang man syner bilen eller sælger bilen?? eller er tesen lidt at når først det er blåstemplet, så fanger bordet?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Strengt taget ja. Man skal medbringe den dok. der lå til grund for godkendelsen i sin tid. Det har dog været en uskreven regel at man ikke begyndte at grave i den slags igen.
Omvendt har den ombyggede bil jo så også bevist at den ikke brasede sammen hvis den har kørt nogle år.
Sådan ser man også på gamle rustrep. der er lavet forkert. Dem forlanger man jo heller ikke lavet om. Ud fra en holdning om at det jo har bevist at det kunne holde alligevel. Men det står jo så også i vejledningen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

vil det sige at så længe en bil ikke falder samme af sig selv , så er det godt nok , troede at grunden til den ikke måtte være svækket i sin konstruktion var at den skulle kunne holde lidt bedre til en eventuel kollision - nej det er gas , men alligevel ???
http://entertainment.dk.msn.com/video/skoere_klip/syge_klip.aspx?cp-documentid=873ce8e8-0452-4487-848a-b7142b48437f

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej der står jo netop i teksten at den skal kunne modstå, klare, normalt brug.
En kollision er ikke normalt brug. Det sagde man ihvertfald da jeg var hos SBI. Om Færdselstyrelsen tolker det sådan i dag ved jeg egentligt ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har solgt mange (over 200) vangesæt til ombygning af alm vw til cab-roadster-hebster

så det kan lade sig gøre

Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) buller63 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for de mange indlæg ;-) overvejer nu hvad jeg skal, men skulle nogle ligge inde med en capriolet top som evt kunne passe på en 58 bund, det gør ikke noget at den skal under kærlig behandling af en svejser, så giv lyd fra jer ! ;-) Buller

-------------------------------------------
Aircoolde Fyn 28343589
(permalink) vwtossen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ved at du hos A+bilsyn kan få alle oplysninger om din 58er så som førstegangs registrering og sidste reg nr ud fra stelnummer da de har adgang til politiets gamle arkiver.

Mvh Kurt


Reply

You must log in to post.