Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor afgift hvordan..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

okay det bliver jeg nok ikke klogere på ,tak for sludderen bornholmer

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er selvfølgelig ikke noget som kommer bag på os, det med motoren, men teknisk set er det et køretøj som kan ændres, så det kan komme til at fungere på alle leder og kanter, det må være forsøgt at lovliggøre af en eller anden.
Jeg har alle mulighederne maskinteknisk set til at ændre bilen til stor motor, bedre bremser, styretøj OSV, men kan det lovmessig lade sig gøre, og hvis, hvordan finder man ud af hvad det koster. Det er i forvejen et større ombyg, som vil koste en "formue" og hvis det så ikke kan lovliggøres, er det jo mange penge at binde i bagenden af bilen, Og oveni hvad vil SKAT gøre af økonomiske krav.???

(SKAT er vist et ord som man bruger om en eller nogen man elsker)

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen I må da også elske dem siden I bliver ved at spørge om hvor mange penge de vil have for det ene og det andet.
Det man ikke ved har man ikke ondt af og hvis man ikke spørger så får man ikke nej.
Og kan I ikke lade være med at køre ind i nogen ude på vejen. Så byg en racerbil og kør noget motorløb.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det er nok udvejen på det her. Og et ændret motor nr til Jens betjent.
Tak til alle for svar og kommentar.

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er jo egentligt ret nemt og logisk - tak feks en BMW
du har feks købt den som en alm 320 men ønsker en større motor , så ligger
du en 325i og bygger bremser mm om så din 320er er identisk med en 325er,
så betaler du afgiften for at ombygge din 320 til en 325...

men sån er det ikke helt med en gammel pre 67 vw - den er evt født som en 1200
og max som en 1500 og ikke større , dvs fabrikken ikke har godkendt at den
kan laves større end de 1500 som deres største model har , og du kan ikke
betale afgift op til en 2,0 fordi den aldrig er lavet som en 2,0 og
derved har du ikke vw's godkendelse på en sådan ombygnming - og skal så
ha en godkendelse andet steds fra , du kan sikkert godt få lov til at betale
afgift af det , men hva er det du har betalt afgift for - den er jo stadig ikke
godkendt af vw...

du kan så evt få den godkendt ved at lovligt prøvningsinstitut , men det er dyrt
og meget møjsommeligt , og det er ikke sikkert at det lykkedes selvom du har betalt
en masse penge for det , så kan man blive ved med at prøve - men det koster gebyr hver gang - og når det så endelig lykkedes , har du kun fået godkendt netop den
ene bil med det stelnummer , dvs at du reelt ikke kan bruge den samme godkendelse
til en bil med et andet stelnummer , for den gælder godkendelsen ikke på ....

og du er ikke klogerer nu , og det er vi andre heller ikke selvom vi har forsøgt at
forstå det i tyve år , derfor skriver jeg det er som det er , og vi kan ikke ændre det. sådan er systemet bare.

men som sagt før det er ikke noget man snakker om , man gør det bare og håber det går godt , men det ER fyfy - både at gøre og at snakke om det. men det er fandme
sjovt så længe det går godt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja jeg har ikke haft en bil med lovlig motor og bremser osv. i de 32 år jeg har haft kørekort.
Luk nu ægget og kør ordentligt hvis det at bygge biler og motorer der er jeres hobby.
Hvis jeres hobby er at køre med alkohol i blodet og skabe sig med burnouts og donuts. Så gør det venligst i en almindelig bil. Men lad os andre med hobbybiler gå ligeså stille og hygge os med det.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

vi er jo bare fra dengang hvor der var lov og orden og ikke sådan nogen utilpassede unge som bryder regler og snyder med skat på gamle vw motorer

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Utilpassede unge slår folk ned på gaden. Vi andre prøver bare at have vores hobby i fred. Da jeg var yngre gjorde jeg også hvad der blev sagt, men jeg er blevet klogere. Man bliver træt af papirnussere og socialdemokrater.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvornår var det ? har jeg aldrig hørt om ;0) men det var letterer engang for længe siden..

har dog også den opfattelse at man burde overflytte alle i færdselspolitiet
over til kriminalpolitiet , så vi kunne køre som død og h og ha vores ting og helbred i fred. ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

i har da vidst aldrig været langhåret nok og kørt mc i læderjakke og med politiet i røven hvergang du viste dig på en ombygget kværn ,har fået alt mit synet og dukomenteret . det er ikke ok at kører rundt i/på ulovlige køretøjer uanset om man har drukket eller ej. hvad bliver det næste så, skal man bare kører uden bremser og så monterer et stort spillehorn ???? fordi det er en hobby ?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo da , det var sgu tider - og nej til det sidste

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Airhead Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis nu man kommer til syn med skivebremser og ombyggede tromler bag fra CSP, med TüV papirer på at VW-Bobbel er godkendt til 100Kw/136PS, kan det så ikke synes alligevel, da det jo er langt over de 20%!!?? I disse tuv-papirer bliver ens stelnummer indskrevet, så bremser, bil og stelnummer passer sammen. Jeg har hele tiden troet at når der var TÜV på skidtet, ja så var der grønt lys hele vejen og derfor også burde kunne indskrives i papirene!! Hører gerne en kommentar fra Frank Andersen.

Her er teksten fra CSP på deres varenummer: 498 000 4130

Beschreibung:
Für diese seit Jahren bewährte Bremsanlage gibt es eine TÜV Freigabe bis 100kW/136PS in Verbindung mit Trommelbremsen und unseren Porsche Radbremszylindern an der Hinterachse. Wird eine Scheibenbremse an der Hinterachse montiert, sind sogar 118kW/160PS möglich. Diese Bremsanlage paßt auf alle Käfer und Karmann Ghia Scheibenbrems-Achsschenkel, beim Typ-3 oder Typ-34 ist sie nur bei Scheibenbrems-Achsschenkeln bis Baujahr 71 passend. Allerdings bezieht sich das TÜV Gutachten nur auf Käfer. Bitte beachten Sie, dass diese Bremsanlage die Spur um 6mm pro Seite verbreitert.
Falls Ihr Fahrzeug noch keine Scheibenbremse besitzt, benötigen Sie zusätzlich noch ein Paar Scheibenbrems-Achsschenkel sowie einen Scheibenbrems-Hauptbremszylinder. Wenn die hintere Scheibenbremse verwendet wird, benötigen Sie unseren Tandem-Hauptbremzylinder, um eine optimale Bremswirkung zu erreichen.
Bei Bremsanlagen mit Lochkreisänderung bestellen Sie bitte die hinteren Bremstrommeln oder eine hintere Scheibenbremsanlage dazu.
Im Lieferumfang sind folgende Teile enthalten: zwei innenbelüftete Bremsscheiben, zwei Spezial- Bremssättel mit einem Kolbendurchmesser von 42mm, Bremsklötze, Radlager und Dichtringe sowie Kleinmaterial. Bitte geben Sie bei der Bestellung die Fahrgestellnummer für das TÜV-Gutachten mit an.

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Spørg hos SKAT og hos Færdselsstyrelsen. Men opfylder de ikke Merkblatt 751 ? Så må du jo se om du kan få en synsmand til at godkende det.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan vel egentligt ikke være meningen, at vi skal til at betale en lusket synsmand under bordet, for at få noget med Tüv papirer på igennem syn i skal vel syne det hvis afgiften på det pågældende er betalt og det fremstillede er ligesom det beskrevne dokument ?
kan huske hvordan det var i min ungdom med vildt ombyggede choppere ,der blev overhovedet fra Fåborg jævnligt tilkaldt når jeg røg til syn, og han vurderede mine konstruktive ændringer som håndværksmæssig korrekte udførte, men det var før jeg havde hørt om Tüv og inden vi blev truet med afgift

(permalink) Airhead Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg søgte lidt på "Merkblatt 751" herinde og fandt lidt af dine gamle indlæg (Frank), men ikke rigtigt noget specifikt omkring '751'! Du skriver i disse indlæg, at en større motor skal godkendes af VW eller af "anderkendt prøvninginstitut"!! Er TÜV ikke et anderkendt prøvningsinstitut og før de godkender noget har de så ikke kigget i Merkblatt 751, da dette lyder som noget overordnet dokument, som de også skal forholde sig til!!???

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det vil jeg også mene , ellers må en tysker jo ikke kører over grænsen i en modificeret bobbel . og hvad kan vi så bruge unionen til

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du og synsmanden skal ikke bekymre sig om hvad der kræves af Merkblatt 751. Der skal blot stå i papirerne at delene/bilen med delene på, er afprøvet efter Merkblatt 751.
Håndværksmæssigt osv. er man ligeglade med. Næsten. Men det er jo det jeg har sagt flere gange. For indtil 5 år siden kiggede den lokale synsleder tit på tingene og tog en beslutning. Den går ikke mere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Kilgod Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Læs dette og så er den vist nok slået fast ikk...

http://www.fstyr.dk/sw23095.asp

Et lille udsnit fra vmax.
Hvis der ønskes godkendt større effektforøgelse end 20%, kræves dokumentation for bilens tekniske egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af én af følgende tre ting:

a) En erklæring fra bilfabrikanten (eller den officielle importør af bilmærket) om bilens egnethed for effektforøgelsen (og eventuel beskrivelse af nødvendige ændringer på bilen i den forbindelse).
b) En TÜV-godkendelse i henhold til Merkblatt 751.
c) Dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

-------------------------------------------
Hillerød
Kilgod sikring igennem 8 år
40550750
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

a og c er jo hermed udelukket , det er jo det jeg hele tiden har sagt , jeg kendte
dog ikke lige de rette ord for det , men tak , så er den prut slået.

der skal TÜV på Hele pisset , ellers glem det.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

skønt med noget fakta kilgod istedet for alverdens meninger så har vi sku det at rette os efter og sende videre til andre der er i spørgehjørnet

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Super super.

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har sådan et sæt bremser fra CSP på min bil. Jeg kiggede igår i de tüv-papirer, der fulgte med, og umiddelbart er det min vurdering at dokumentationen ikke er tilstrækkelig.
De er godkendte af, eller ifølge, StVZO, som svarer til vores detailforskrifter. Og det svarer jo til at hvis vi havde noget her i Danmark som Færdselsstyrelsen sagde OK til. Det vil man så selvfølgelig ikke godtage i Tyskland.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Airhead Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har også kigget i mine tuv-papirer for mine sænkede spindler og der står der også "I henhold til 'Fahrzeugbegutachtung gemäss §19(2)bzw.§ 21 StVZO. Længere inde i Tüv'en kommer der et punkt der hedder "Prüfumfang" og der står der: Die prüfungen wurden in Anlehnung an das VdTÜV-Merkblatt Kraftfahrwesen NR. 751, durchgeführt.
Ville en sådan dokumentation være tilstrækkelig, hvis man havde en lignende på bremser, der sagde god for 100HK+.!?

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

i skal da stadig ha noget som har 100 hk som OGSÅ er godkendt , dvs fordi man har skiver på må man kke bare smide 100 hk i , men man må sætte de skiver på hvis man har en godkendt motor med 100 HK . er det forkert ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Airhead Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, det ku' man godt forestille sig!

Hvis nu at man f.eks bruger en af Farmer's nye motorer, som er helt standard at se på..std. karb, std. luftfilter osv...,men er ombygget totalt indvendigt og giver 80HK (på svinghjulet) og så hvis man stiller med en udskrift/dokumentation fra et rullefeldt samt div TUV/Merkblatt, ku' man så ikke få det godkendt, med alt indskrevet i papirerne!!?

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!

Reply »

You must log in to post.