Har rodet rundt på skats hjemmeside, men kan ikke finde ud af hvordan man beregner afgiften på større motor, nogen som ved noget om det..?
Har rodet rundt på skats hjemmeside, men kan ikke finde ud af hvordan man beregner afgiften på større motor, nogen som ved noget om det..?
går du fra 1200 til 1600 skal du bare betale for differencen der var på de to biler
der havde de motorerer da de var nye , men går du efter noget større så glem det - det bliver ikke lovligt bare fordi der er betalt afgift af det , bilen skal stadig være godkendt til det , og er det ret meget mere end de 20% bliver det ikke nemt.
det er lidt en gammel myte at man kan betale sig fra at kunne køre stærkt.
Så altså hvis man godt tænke sig at være lovlig med hensyn til motor størrelse, er det praktisk ikke mulig.
Kæft hvor iriterrende..
hmmm vil der sige at hvis man bliver snuppet med en f.eks 2,4 l motor sker der ikke andent end at man bliver kaldt til syn ??? og hvad siger forsikringen hvis man er impliceret i et uheld
du kan betale for at få ombygningen godkendt på et anerkendt prøvningsinstitut ,
ligesom man gør feks med hotrods , men det er dyrt og besværligt.
og XS1 ja og en bøde , og nej hvis uheldet skyldes din motorstørrelse og den ikke
er lovlig dækker forsikringen ikke , måske i første ombæring , men de vil godt ha pengene tilbage bagefter , så lad vær med at kør galt , og det gælder iøvrigt
alle ikke godkendte ombygninger. der er ikke noget nyt i det , sån har det altid
været. er der menneskelig skade bliver en bil somregel trukket ind til et syn
direkte bagefter uheldet og kigget igennem , og finder de en ulovlighed der er skyld
i uheldet , nej så dækker forsikringen ikke. det kan ikke komme bag på jer - ka det ?
og husk selvom bilen er nysynet , er den stadig ulovlig hvis ombygningerne IKKE
er skrevet ind i synsrapporten , bare fordi de ikke opdager det til syn er det IKKE
lige med at bilen er lovlig.
Ja det er egentligt også hvad jeg regnede med men hvor stor bliver bøden så ??
Har heldigvis en bil hvor ændringer er skrevet ind i synsrapporten
ved ikke hvor stor bøden er , men stor , spørg nogen BMW gutter - de
har næsten prøvet det alle sammen ;0)
er ret sikker på den er en del mere end 500 kr.
tror desværre ikke det er nok der står kontruktive ændringer , i deres
arkiv står der nok hvad disse kontruktive ændringer består af.
men det er lidt fyfy snak derher , det er helst ikke noget man snakker
om , så lad nu det ligge , sån er det bare og det kan ikke være anderledes.
og glem alt om at prøve at lave om på det , mange har prøvet i mange år.
Har dokument på min der beskriver ombygning med synshallens stempel på
ja men synshallen har skrevet i din bils historie hvad den ombygning er.
ligesom de har en historie på hvor langt din bil har købt og hvad den
fejlede ved sidste syn osv osv ...
at du har skrevet på din attest at den er synet med konstruktive ændringer
giver ikke en fripass til at lave alt andet om end det den er godkendt med.
På registrerings attesten står der konstruktive ændringer og det er jo noget defust. så jeg kørte ned og fik et udskrift af hvilken ændringer der var registreret ,den kan være rar at have med ,hvis man har rent mel i posen .ellers er den anden jo fin at vise frem til jens betjent og se om han lader sig narre af den
ja det var en go ide , så har man papirene iorden
Hæng mig nu ikke helt op på det.....
Men jeg mener at huske Farmer fortalte mig, sidst jeg var forbi ham, at det kostede 3000 at få godkendt sin Buggy med en 2.0 T4 motor....nu var det jo en Buggy jeg spurgte til :)
Det kunne være rart lige og få bekræftiget, og hvad ændringer de vil kræve at få lov til det stunt, altså med 2.0 motor i en GAMMEL vw.
For det ka næsten ikke passe at det ikke er forsøgt her i DK.
jo der kører en rundt i ikast , det tror jeg det er den eneste der
er gjort på , men hvordan det er gjort ved jeg ikke , kun et det
var et større projekt end at lave bilen og motoren.
Det lyder bare lidt underligt at der ikke er nogen der har noget relevant dokumentation på større motor mm.
på min (MC) Moto guzzi fik jeg alle Tüv godkendelser fra et tunings firma i tyskland da den skulle synes ,det var sku nemt og den var totalt ombygget dvs. både stel motor udstødninger bremser hjul bagsvinger og forgaffel tank kåbe sæde
Så vidt jeg ved, er Mads´s (Magiske) racerbobbel synet (og godkendt) med stor motor, skiver hele vejen rundt og mange andre ombygninger. Det hele skulle være skrevet ind i reg.attesten.
René
det er lidt en misforståelse at man kan bruge en TüV fra et andet køretøj
på et lign køretøj , en rigtig og holdbar TüV , er personlig til et specifikt
stelnummer og er i bund og grund ikke gældende på andre stelnumre end det
den er udstedt til ...
der findes dog en del færdige nye produkter der har en TüV , som kan anvendes,
men en motor er ikke i denne kategori , men det er en ret alm misforståelse
også ved synsfolk.
Det skal jeg så ikke gøre mig klog på men havde ingen problemer med syn ,det skal så siges at det var et tuningsfirma der udelukkende byggede tunede og ombyggede Guzzier så fik bare en bunke kopier afd et der svarede til mine ombygninger
du fik nok papirer på de dele der blev brugt til ombygningen så - så er det jo nemt nok ....
Det skal lige siges at jeg ingen dele købte hos dem, det var bare nogen meget rare tyskere. og jeg fik papirer på at jeg måtte køre med den slags dele på min Guzzi dvs fabrikat måltegninger heriblandt meget bredere hjul upsite down gaffel meget store skiver og kalibre 1100 ccm motor tilbageflytter sæt ombygget bagsvinger til bredt hjul stelombygning mm. dog ikke de oplagte slip on potter
jamen så har guzzi nok godkendt det så - vw er ikke så rundhåndet med den slags.
var de det var det noget helt andet , men de vil desværre ikke.
Ja de er sku rundhåndet så ,men der må da være noget vw har givet grønt lys for ??
ser så mange ombyggede vw`det kan da ikke passe at jens betjent bare kigger igennem fingre med det ,det er jo en total dræber maskine at kører i i forhold til bremser og styring bare i en original 1200 er det som at kører trillebør med en hånd
dengang jeg var dreng blev man jo næsten skudt for at kører med dobb Weber på en opel manta
det eneste vw umiddelbart har givet grønt lys for er umiddelbart en opkortning
af deres bund til andre formål , det er jo ikke noget da kan tjene penge på ...
måske der er andre småting , men er ret sikker på at 2,0 i en bobbel er ikke en af dem..
måske jeg er lidt dum , men forstår slet ikke det kommer bag på jer
at så gamle små biler aldrig har haft stor motor ???
det kommer vidst ikke bag på os ,men der kunne jo være nogen der havde gjort det store arbejde og fået det attesteret, lige som dem der i sin tid fandt på at lave en buggy
det er der også , men det er individuelt og kan ikke bruges som godkendelse til andre biler som jeg skriver længerer oppe. dvs vil man ha samme godkendelse
så skal bilen ha den samme tur igennem systemet som de andre har fået.