Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor afgift hvordan..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har rodet rundt på skats hjemmeside, men kan ikke finde ud af hvordan man beregner afgiften på større motor, nogen som ved noget om det..?

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

går du fra 1200 til 1600 skal du bare betale for differencen der var på de to biler
der havde de motorerer da de var nye , men går du efter noget større så glem det - det bliver ikke lovligt bare fordi der er betalt afgift af det , bilen skal stadig være godkendt til det , og er det ret meget mere end de 20% bliver det ikke nemt.

det er lidt en gammel myte at man kan betale sig fra at kunne køre stærkt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så altså hvis man godt tænke sig at være lovlig med hensyn til motor størrelse, er det praktisk ikke mulig.
Kæft hvor iriterrende..

-------------------------------------------
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

hmmm vil der sige at hvis man bliver snuppet med en f.eks 2,4 l motor sker der ikke andent end at man bliver kaldt til syn ??? og hvad siger forsikringen hvis man er impliceret i et uheld

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du kan betale for at få ombygningen godkendt på et anerkendt prøvningsinstitut ,
ligesom man gør feks med hotrods , men det er dyrt og besværligt.

og XS1 ja og en bøde , og nej hvis uheldet skyldes din motorstørrelse og den ikke
er lovlig dækker forsikringen ikke , måske i første ombæring , men de vil godt ha pengene tilbage bagefter , så lad vær med at kør galt , og det gælder iøvrigt
alle ikke godkendte ombygninger. der er ikke noget nyt i det , sån har det altid
været. er der menneskelig skade bliver en bil somregel trukket ind til et syn
direkte bagefter uheldet og kigget igennem , og finder de en ulovlighed der er skyld
i uheldet , nej så dækker forsikringen ikke. det kan ikke komme bag på jer - ka det ?

og husk selvom bilen er nysynet , er den stadig ulovlig hvis ombygningerne IKKE
er skrevet ind i synsrapporten , bare fordi de ikke opdager det til syn er det IKKE
lige med at bilen er lovlig.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det er egentligt også hvad jeg regnede med men hvor stor bliver bøden så ??
Har heldigvis en bil hvor ændringer er skrevet ind i synsrapporten

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ved ikke hvor stor bøden er , men stor , spørg nogen BMW gutter - de
har næsten prøvet det alle sammen ;0)
er ret sikker på den er en del mere end 500 kr.

tror desværre ikke det er nok der står kontruktive ændringer , i deres
arkiv står der nok hvad disse kontruktive ændringer består af.

men det er lidt fyfy snak derher , det er helst ikke noget man snakker
om , så lad nu det ligge , sån er det bare og det kan ikke være anderledes.
og glem alt om at prøve at lave om på det , mange har prøvet i mange år.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Har dokument på min der beskriver ombygning med synshallens stempel på

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja men synshallen har skrevet i din bils historie hvad den ombygning er.
ligesom de har en historie på hvor langt din bil har købt og hvad den
fejlede ved sidste syn osv osv ...

at du har skrevet på din attest at den er synet med konstruktive ændringer
giver ikke en fripass til at lave alt andet om end det den er godkendt med.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

På registrerings attesten står der konstruktive ændringer og det er jo noget defust. så jeg kørte ned og fik et udskrift af hvilken ændringer der var registreret ,den kan være rar at have med ,hvis man har rent mel i posen .ellers er den anden jo fin at vise frem til jens betjent og se om han lader sig narre af den

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det var en go ide , så har man papirene iorden

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Larsson Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hæng mig nu ikke helt op på det.....

Men jeg mener at huske Farmer fortalte mig, sidst jeg var forbi ham, at det kostede 3000 at få godkendt sin Buggy med en 2.0 T4 motor....nu var det jo en Buggy jeg spurgte til :)

(permalink) Bobby Green Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kunne være rart lige og få bekræftiget, og hvad ændringer de vil kræve at få lov til det stunt, altså med 2.0 motor i en GAMMEL vw.
For det ka næsten ikke passe at det ikke er forsøgt her i DK.

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo der kører en rundt i ikast , det tror jeg det er den eneste der
er gjort på , men hvordan det er gjort ved jeg ikke , kun et det
var et større projekt end at lave bilen og motoren.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det lyder bare lidt underligt at der ikke er nogen der har noget relevant dokumentation på større motor mm.
på min (MC) Moto guzzi fik jeg alle Tüv godkendelser fra et tunings firma i tyskland da den skulle synes ,det var sku nemt og den var totalt ombygget dvs. både stel motor udstødninger bremser hjul bagsvinger og forgaffel tank kåbe sæde

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så vidt jeg ved, er Mads´s (Magiske) racerbobbel synet (og godkendt) med stor motor, skiver hele vejen rundt og mange andre ombygninger. Det hele skulle være skrevet ind i reg.attesten.

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er lidt en misforståelse at man kan bruge en TüV fra et andet køretøj
på et lign køretøj , en rigtig og holdbar TüV , er personlig til et specifikt
stelnummer og er i bund og grund ikke gældende på andre stelnumre end det
den er udstedt til ...

der findes dog en del færdige nye produkter der har en TüV , som kan anvendes,
men en motor er ikke i denne kategori , men det er en ret alm misforståelse
også ved synsfolk.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det skal jeg så ikke gøre mig klog på men havde ingen problemer med syn ,det skal så siges at det var et tuningsfirma der udelukkende byggede tunede og ombyggede Guzzier så fik bare en bunke kopier afd et der svarede til mine ombygninger

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du fik nok papirer på de dele der blev brugt til ombygningen så - så er det jo nemt nok ....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det skal lige siges at jeg ingen dele købte hos dem, det var bare nogen meget rare tyskere. og jeg fik papirer på at jeg måtte køre med den slags dele på min Guzzi dvs fabrikat måltegninger heriblandt meget bredere hjul upsite down gaffel meget store skiver og kalibre 1100 ccm motor tilbageflytter sæt ombygget bagsvinger til bredt hjul stelombygning mm. dog ikke de oplagte slip on potter

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen så har guzzi nok godkendt det så - vw er ikke så rundhåndet med den slags.
var de det var det noget helt andet , men de vil desværre ikke.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja de er sku rundhåndet så ,men der må da være noget vw har givet grønt lys for ??
ser så mange ombyggede vw`det kan da ikke passe at jens betjent bare kigger igennem fingre med det ,det er jo en total dræber maskine at kører i i forhold til bremser og styring bare i en original 1200 er det som at kører trillebør med en hånd
dengang jeg var dreng blev man jo næsten skudt for at kører med dobb Weber på en opel manta

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det eneste vw umiddelbart har givet grønt lys for er umiddelbart en opkortning
af deres bund til andre formål , det er jo ikke noget da kan tjene penge på ...
måske der er andre småting , men er ret sikker på at 2,0 i en bobbel er ikke en af dem..

måske jeg er lidt dum , men forstår slet ikke det kommer bag på jer
at så gamle små biler aldrig har haft stor motor ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

det kommer vidst ikke bag på os ,men der kunne jo være nogen der havde gjort det store arbejde og fået det attesteret, lige som dem der i sin tid fandt på at lave en buggy

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er der også , men det er individuelt og kan ikke bruges som godkendelse til andre biler som jeg skriver længerer oppe. dvs vil man ha samme godkendelse
så skal bilen ha den samme tur igennem systemet som de andre har fået.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply »

You must log in to post.