Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor bestemmelseshjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvilken side skal jeg på for at finde noget om en bubbel motor

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

vwnettet.dk...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

her er lidt eller kig på csp
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik11&wkid=54509074819

motortyper_1.jpg

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad er det præcist ang. motoren du gerne vil vide noget om? ...hvis du uddyber lidt mere er det nemmere at guide dig det rette sted hen.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det fordi jeg har købt en 1600 motor og vil gerne vide lidt mere om dens power..da folk er begyndt og spørge......jeg ved ikke hvad jeg skal skrive ned for at finde ud af det...sidder med bogen som hedder typ 122 og nedenunder står der typ 126A

Men er os nybegynder.....så derfor lidt besvær for mig synes jeg :)

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

hvor mange karburatore er der på ? hvis den er std har den mellem 48 og 50 som vist i ovenstående skema
Lars

(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay.....ja så det jo ikk meget mere men ville man kunne( tune ) den så meget at man ville få den op på omkring de 70 uden at lave for meget om på den...ville gerne kunne synes med den på.

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Daniel, det kan du godt.

Jeg har kørt med en 1600 motor med standard toppe, mildt portet, lidt skarpere knastaksel, mener den var 275 grader, 2 stk. type 3 karburatore og en hide away udstødning. Den motor blev målt på rullefelt til 69 HK, og den kørte bare super godt

mvh
Henrik

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

vil da mene at du kan få 60-65 hk hvis du sætter et par kadron karburatore på , et tarmslyngs udstødning og en 009 fordeler. ellers få taget lidt af toppen og smid en anden knast/følgere stramme fjedre og port toppene lidt der er vidst nogen herinde der har opnået 80-90 hk herinde på den måde ,men det afhænger lidt af hvilken str ventiler du har
Lars

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har selv en 1600 der giver 90 hk. på rullefelt så det er ikke noget problem.
Hvis du vil nøjes med bolt-on tuning kommer du nok ikke over 65 hk., men er du villig til at skifte knast, porte topstykker osv ...altså gi' den hele turen kan du godt ramme 100 hk. eller mere, men det koster!

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min start ide var at få en motor der var lidt mere i end den normale 1303 standart..
Og det ikke for at skulle kunne lave en wheelie eller at skulle blærer sig for pigerne i byen,...
Men bare en hvor folk kan se at der er lidt mere end normalt og helst så vedligeholdelsesfrit...så det med at sætte noget større tilførsel på lyder for mig fint og det ville de 60 hk osse...
Og pris er ikk så slemt....fik den 1600 motor for 5000
Og derved skal det siges at den altid har stået tør...aldrig været ude...
har kørt 67 timer og kun været oppe på 1600 omdr.
og så er der ikke nogen som helst rust eller endda ridser på den.......efter min mening står den faktisk næsten mere flot end da den var ny. ;)

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

er det en pumpemotor ??

(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er en industrimotor........sat på en kompressor

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

er de ikke med enkeltportet topstykke ? hved ikke lige hvilken opsætninger man kan lave på den, men mener jeg har set farmer laver nogen der yder rimeligt godt

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lad nu være med at skille den ad for at sætte en anden knast i den. Du kan sagtens opnå 70HK med std. knast.
Når det er industrimotor skal du nok have styr på topstykker, dermed ventilstørrelser og kompression. Du kommer ikke op på 70HK, hvis den f.eks. kører med 6:1 i komp. Det kan jo være den har hule stempler for at sænke komp.
Men der vil jo være at godt emne at bygge på. Bare ikke overdrive. Med sådan en fin ny motor kan man let skade mere end gavne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Daniel Seidel Member
Skrev for 15 years siden | | | |

lige om den er det har jeg ikke fundet ud af...er som sagt nybegynder....men jeg ved det er en 1600 og at den er flot...og ja derefter skal jeg til at lærer...men flot er den da...når jeg lige får den på værkstedet tager jeg lidt billeder.....vil jo gerne vise det frem man køber. især når det er min første bil (veteran) så vil man jo gerne hører feedback på alt jo.....men vil i mene at en 1600 er lige så driftsikker som 1303`eren selv hvis man sætter lige nyt udstødning og kab osv på....altså ikke den store ombygning.

-------------------------------------------
tlf 29879051
Ribe
Daniel_seidel@live.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har også sådan en 1600 enkeltportet industrimotor. Alt jeg har gjort er at montere tarmslyng og to enkelte 32mm Solex karburatorer. Kører som en drøm og vedligeholdelse som en std. Motor. Efter min mening den bedste type 1 motor VW har bygget. Min giver 60hk kun med det ovennævnte monteret. Tror motoren er 100 procent identisk med den 1600 B motor som 68-70 bus kører med. Den motor bliver du glad for!!! Og ja, den bliver mere drift sikker.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.