Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Så er der godt nyt til alle luftkølede VW racere.. :)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nye regler, så der er mulighed for at alle kan være med... :)

http://vmax.dk/article/35211

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øh Har du læst de tekniske regler ??

(permalink) bang Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja gæt engang hvem der har avet de regler.. det er lavet sådan lars husballe i den røde evo kan vindeden ene klasse og så turbo dk med deres rørramme supra den anden klasse. og så er det ikke en skid bedre end i år hvor det også lugtede af aftalt spil.
men vil de have kamp skal de sku få det.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) B_H Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ingen flip-front, det bliver vist et problem for en del bobler.
De regler er da skod.

-------------------------------------------
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja der er mere feks
Styrtbur i 45mm rør
normalt i drag er bur lavet i 42mm styrtbøjle dog i 45mm
det sortere da en del biler fra

Og tag feks alle de nye vwer som er på vej på gaden uden inderskærme de skal i 7,5 klassen

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De er vel bare bange for at få baghjul af gode gamle luftkølede biler som ikke er fyldt op med T-hansen gejl.

Fuck'em.. ;O)

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For satan da, nu skal I sgu da ikke begynde at pive.. det er jo altid et spørgsmål om hvor stor ens pengepung er eller hvordan man tilpasser sig klasserne? Sådan er al konkurrence jo, der skal vel bare til at arbejdes endnu hårdere med de luftkølede - men der bliver jo også oprustet herhjemme. Det er sgu for tidligt at smide håndklædet i ringen.. umiddelbart ser det jo også ud til at der kan komme konkurrence fra udlandet - det lover vel bare godt for konkurrencen?

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nicolaj Jeg ser frem til hva du dukker op med og jeg vil da gerne vide hvor det gode nye er i de regler ??

(permalink) Ravnen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vedr. det nye Reglement til DHB m.f., så vil jeg gerne forklare hvad det handler om før folk går i selvsving på forudfattede holdninger.

Som udgangspunkt så har det i sagens natur, udover Hotrods og kitcars m.m., været svært for os at forholde sig til de hækmotor biler i kører i (Elnef du har selv været med inde over det her på råd af samme årsag),da de på mange områder ikke er som andre biler - og skulle der være detaljer der kolliderer med sund fornuft og den "røde tråd i reglementet", så tager vi den hen ad vejen og retter til.

@bang, jeg kan garantere dig at reglementet IKKE er lavet for at favorisere nogen som helst, hverken Husballe, Per, Tingleff eller hvem du nu måtte få hjul af, førstnævnte bliver foriøvrigt nødt til at lave nogle ting om hvis han vil køre i Outlaw, ellers ender han i samme klasse som Per.

@B_H, flipfront reglen gælder for biler der ikke er født eller typegodkendt med flipfront, flipfront giver køreren fordele i form af mere plads i motorrummet, især sammen med rørkonstruktion, DERFOR reglen, vi er opmærksomme på at en flipfront i jeres tilfælde ikke umiddelbart giver nogle fordele og vi vil tage det op i revideringen af reglementet før tilmeldingen til DHB kommer på nettet

@Elnef, vi har allerede talt om den med dimensionerene på buret og at der var sket en lille fejl, du sagde at du ville orientere folk herinde om det...?!.
I reglementet står der ordret: bur efter foreskrifterene, det der mangler i teksten er: SFI eller FIA, tillægget er kun ment som et forslag og dette fremgår desværre heller ikke. Det vil blive rettet!

@Nicolaj, jeg kan godt lide din holdning, bliv ved med det!

Til alle, jeg kan kun sige: "hvis man ikke kan lide lugten i bageriet - SÅ GØR NOGET VED DET! for din mor er her ikke og brok løser intet", personligt så har jeg selv valgt den løsning at gøre noget ved det, jeg har været med som kører til DHB fra starten så jeg kender til alle stridsspørgsmålene, lige fra brændstof valg til nummerplade krav og grønne Escorter. I den forbindelse er vi så nogle stykker der har brugt over et år på at lave dette reglement så så få kørere vil blive ramt af negative ændringer til fordel for os alle, prøv at være lidt mindre forudintagede og lidt mere optimistiske...

Vi har nu:

Mulighed for at slippe for evindlige gadebilsdiskussioner
Mulighed for podieplads til nybegynderen uden monster bugdet
Mulighed for at køre uden nummerplader
Mulighed for at køre på Alcohol (E85, methanol m.m.), samt andre brændstoffer der ikke indholder Nitro
Mulighed for at køre med rørramme uden sure miner!
Mulighed for at slippe for køre i latterlige Showklasser bare for at være med
Mulighed for at konkurrere på lige fod med Amerikanerbiler
Mulighed for at konkurrere på lige fod med udenlandske biler
Mulighed for at blive hørt når noget ikke er som det skal være, idet vi fremover løbende reviderer reglerene

Hvad er der at være negativ over?

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, jeg dukker sgu nok op i en vw med 40+hk, så der nok ikke så meget at kigge efter der - men jeg tager hatten af for dem som har råd og gider smide en formue efter en luftkølet vw motor. :) Men det må da helt klart blive mere seværdig og underholdende.. men ud fra en luftkølet synsvinkel er det måske blevet hårdere/sværere at begå sig - men det er jo ens eget valg.
Man kan jo med det nye reglement selv vælge hvilken klasse man vil køre i, det er vel også mere fair at man laver DHGB og et DHB - så må dem der har biler der er opbygget som racerbiler kører mod biler i samme klasse/kaliber i DHB. DHGB klassen må da være noget hvor de luftkølede kan være med (der er da en del vw'er der kører 12 tider - jeg må indrømme jeg kan sgu ikke se det dårlige i det nye regelsæt? Så hjælp mig lige med at forstå det rigtigt John hvis der er noget jeg har misforstået?

Når det så er sagt så er det jo pissedyrt at ville køre motorsport og især hvis man vil "handicappe" sig selv med at køre i luftkølet (så bliver man det også rent økonomisk).. men det handler jo i høj grad også om stil, det er vel derfor man vælger at køre luftkølet. :)
Uanset om man vinder eller ej så vil man i mine øjne helt klart vinde på måden at deltage på.. der er jo ingen som vil spå en gammel vw en chance når der skal køres ræs mod en Lamborghini med 700hk.

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ravnen Mit sure opstød gik først og fremmest på det med bur og ja det tog vi over tlf og jeg faldt til ro igen da det var en fejl kan kun beklage at jeg ikke endnu har fået det skrevet her har dog fortalt det pr tlf til nogle af de andre luftkølet racere

Det ærgede mig så yderligt at de nye biler som kommer hjem fra staterne ikke kan køre i 8,5 sek klassen men det løser sig jo åbenbart også her tænkte jeg på flipfront bla.

Havde så håbet på at Nicolaj havde skrevet dette

"Mulighed for at slippe for evindlige gadebilsdiskussioner
Mulighed for podieplads til nybegynderen uden monster bugdet
Mulighed for at køre uden nummerplader
Mulighed for at køre på Alcohol (E85, methanol m.m.), samt andre brændstoffer der ikke indholder Nitro
Mulighed for at køre med rørramme uden sure miner!
Mulighed for at slippe for køre i latterlige Showklasser bare for at være med
Mulighed for at konkurrere på lige fod med Amerikanerbiler
Mulighed for at konkurrere på lige fod med udenlandske biler
Mulighed for at blive hørt når noget ikke er som det skal være, idet vi fremover løbende reviderer reglerene"

Sådan at man vidste at han havde læst reglerne og ikke bare løb med hænderne overhovedet og bildte sig selv ind at alt nyt er godt nyt :-)

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"Uanset om man vinder eller ej så vil man i mine øjne helt klart vinde på måden at deltage på.. der er jo ingen som vil spå en gammel vw en chance når der skal køres ræs mod en Lamborghini med 700hk."

Joo-Alle dem som ved hvad en gammel vw kan-Med den rigtige motor og rigtige føre bag rattet.

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) haldex201 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

???????
Vil man kunne køre med 240 hk suge motor og være med når bilen vejer 960Kg incl. føre/ældre mand bag rattet 40år +

Før eller siden skal det jo prøves. Og hvad med licens?
Ellers må det blive Meca i Malmø en onsdag til sommer. Kunne være nogle af de M.I.B folk skulle over at teste inden det blev sommer.

Hmmmmm måske Haldex201

(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sorry John, jeg nåede ikke at se og få læst Ravnens indlæg inden jeg lavede mit indlæg - men jeg kan altså umiddelbart kun tælle flere fordele end ulemper?.. correct me if I'm wrong. Jeg har sgu læst reglerne - men jeg ved selvfølgelig ikke om det er de samme vi har læst? :)

Det ville sgu da også være surt for eksempelvis Angora drengene hvis ikke de havde mulighed for at kunne være med til sådan et arrangement.. så vidt jeg ved har og får de ikke plader på deres biler... :)

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.