Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dynamo---generator

Tags:
No tags yet.

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej alle sammen..
jeg har min 12 v 1.6 motor med dynamo på og jeg har mig os en 1.2 med generator.. mit spårgsmål ligger så i om jeg kan sætte generatoren over på min 1600 uden de store problemer...?
Og hvis de gør, passer de crom remhjul fra dynamoen så på generatoren od det på blæsehuset os..?

Eller kører det måske bare bedst som det er nu..

Mvh Brian

billede020.jpg
billede021.jpg

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan du sagtens. Bare husk at generator/dynamo fod ikke er ens, så du skal bruge den fra 1200 motoren. Hvis blæserhusene ikke er ens skal du bruge møllen fra 1600 motorren. Derudover skal der ændres lidt på ledningsnettet. Remhjulene passer så vidt jeg ved over, men jeg tror ikke det på blæsehuset er det samme. Prøv dig frem.

Medmindre du har et stort anlæg eller andet elektronik tingel tangel der kræver meget er en dynamo såmænd fin nok

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der er da dynamo på begge de viste motorer ?

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nej den "gamle" (billede 2) er med generator...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Type411 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nå ja, så må jeg nok en tur til optikeren, undskyld.
Men som Ekstrøm siger er det mange gange unødvendigt.
Hvis man derimod bygger om fra 6 til 12 volt er det, pga. ledningsnettets føring, nemmest at bruge en generator. Hvis den er med indbygget regulator.

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg tænkte bare på at når bilen har kørt med 1200 motoren og nu får 1600 med dynamo, skal jeg så ik have noget mere monteret før det virker.. et relæ af en art...?

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

og tak for de gode svar..

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo. Et laderelæ til dynamoen. Jeg kan ikke udfra billederne se om din generator er med intern eller externt laderelæ. Men under alle omstændigheder er det ikke samme type laderelæ som til en dynamo.

Umiddelbart lyder det så som den nemmeste løsning at bygge generatoren over på 1600 motoren. Så skal du ikke ændre på ledningsnettet.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det var os det jeg tænkte på i hele sammen hængende... ledninger og strøm er slet ik min stærke side.. så når jeg kommer dertil kan det godt være at jeg efterlyser noget hjælp...:)
Bilen skal til maler på tirsdag, så når den kommewr tilbage skal jeg have alt med ledninger til og virke før den samles færdig...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968

Reply

You must log in to post.