Er der nogle der har nogle god links til masker til trykluft ?
http://vwbornholm.dk/default.asp?active_page_id=1 jon 25212572
Er der nogle der har nogle god links til masker til trykluft ?
Gaffa.
Det ser da ok ud.
Jeg har forhørt mig lidt, og de proff. Siger, at vandbaseret maling er meget svært. Så det er måske ikke lige det en amatør skal prøve.
Det "rigtige 2 komponent" er lettere, men pisse giftigt, så det er absolut et must med åndedrætsværn.
Lackpoint.de har et stort udvalg, bl.a en højglans farve, der ikke behøver klarlak. Så sparer man da en arbejdsgang.
Jeg tænkte lidt på at bruge Esbjerg emalje, men er den 'hård' nok ?
Danny
Har lige malet med 2 komponent maling kan man sagtens krævede dog 4/5bar tryk
Og jo større tank på kompressor jo bedre.
Købte maling hos profilack.de go service .
Kræver helt sikkert åndedrætsværn men det gør det med al slags maling
Vil klart anbefale rigtig autolak men jo helt op til dig .
Hvad hedder den farve Kim? Ser rigtig fed ud :)
Hej solmex
Er mere blank end man kan se på billede nr 2
Farven hedder L390 golf blau fra årgang 1961 til 1963 original Vw
Den kan jeg li'. :)
Hej Kim.
Malede du i garagen ? Og gav det nogle problemer ?
Hej Danny
Ja jeg malede i min garage og resultatet er blevet ok men ikke perfekt lidt appelsinhud nogle steder og støv korn er der kommet i lakken.
Er ved at polere fejl væk med vandslibepapir korn 3000 og efterfølgende polerer jeg med 3m perfect it plus og det kan faktisk godt lade sig gøre at få et fint resultat med det.
Men det er et STORT arbejde.
Havde varme i garage 20 grader.
Må ikke komme under 15 under lakkens hærdetid.Efter det jeg fik at vide af autolakker.
Har brugt en sprøjte fra biltema de kalder proff.
Sørg hele tiden for at udluftnings hullet ikke bliver lukket af maling (så kommer der ikke nok ud af sprøjten)
Flyt sprøjten i en passende hastighed så den flade du maler lige når at blive blank.
Blande bægre med inddeling så man får det rigtige blandingsforhold.
Papir filter når malingen skulle hældes på sprøjte.
Og masser af luft hvis ikke din kompressor kan levere nok giver det problemer.
Og vandudskiller på kompressor.
1.først slebet det hele med korn 400.
2.sprøjtet 3 lag fylder.
3.vandslebet med korn 800.
4.sprøjtet 2 lag farve
5.vandslebet igen korn 2000 og 800 ved større fejl.
6.sprøjtet 2 sidste lag farve.
7.vandslebet igen korn 3000 og 2000
8.poleret med 3m perfekt it plus.
9.polere med 3m lakforsegler.
Sådan har jeg gjort er hvad jeg har kunne finde frem til ,
om det er den rigtige måde ved jeg ikke men det virkede.
Vil lige tilføje jeg er ikke automaler og kan godt forstå de står over 3 år i lære det er ikke bare lige.
Men det kan lade sig gøre. At få et ok resultat
Mvh Kim
Hej Kim.
Meget fin beskrivelse. Det var lige det jeg søgte. Jeg er ikke i tvivl om, at det er et stort arbejde, men alternativet er 25000 + hos maleren.
Tak for hjælpen
Danny
Hej Danny
Det var så lidt.ja til den pris kan jeg også godt leve med at det ikke er en show lakering.
Glemte lige at skrive vand gulvet det fanger noget af støvet.
Malede indvendig først og derefter dækket døre vindues huller med papir og så udvendig.
Go fornøjelse med projektet.
Mvh.Kim
Hej
Jeg har både forsøgt mig med vandbaseret autolak og det kradsbørstige autolak, og jeg synes ikke at det er noget problem at benytte det vandbaserede. Men man undgår jo ikke at male med kradsbørstig lak, da der jo skal 2K klarlak ovenpå vandlakken, ellers holder det jo ikke.
Nu viser en god lakering sig jo først efter flere år, en god lakering holder sig pæn i mange år, se der er show biler som er 10 år gamle som man ikke kan se har været kørt i, imens der er andre billige lakerings som ruster efter 3-4 år.
Forarbejdet er det allervigtigste.
mvh Jesper
Jeg går igang når det bliver lidt varmere. Det skal prøves. Tak får gode input.
Danny
You must log in to post.