Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Brug for en hjælpene hånd...:)

Tags:
No tags yet.

(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har i dag skiftet min dynamo ud med en generator, men har bøvlet en del med hjulet på generatoren og alle de skiver som er der og kan ik få det til og se rigtigt ud...
Så tænkte om der var en som kunne kigge forbi og gi en hånd over en tår øl... kunne en forestille mig at det ville tage lang tid for en som kender lidt til det, og ik en tømrer som mig med min første bobbel...

Mvh Brian

billede0227.jpg
billede0226.jpg
billede0225.jpg

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du smider alle de forkromede dele ud og samler det med nogen originale dele, så skal du bare se.
Hvis du vil samle de dele på billederne, så passer de ikke sammen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det på billederne var det som jeg havde da jeg skilte det andet så det er det som der er og lege med, det har jo virket før, så mon ik at det kan igen...:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

den forkromede del ligger jo bare ind i det originale skjold så det burde gi det samme...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det ved jeg ikke. Hvis det har kørt før, hvad er problemet så ?
Det kan godt være det sidste billede er så utydeligt at jeg ikke kan se om de passer sammen.
Min erfaring med forkromede dele er at de som regel gør skade. I bedste fald kan man ikke montere dem og i værste fald koster det en motor.
Det gælder ventildæksler, remskiver og køleblik og andre livsvigtige dele.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

den forkromede del sad på dynamoen, men inde i det originale hjul og den anden på generatoren, skal man sætte hjulet på først og remmen til sidst..? for mit problem er at jeg syntes hjulet sidder skævt når jeg spænder det med remmen på og så er det lidt svært og vudere hvor mange af de skiver der er som skal imellem...

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Brian,

Du tager 4 af de store skiver og sætter på akslen på billed to, lægger kilremmen ind over akslen, sætter den anden halvdel på (stor tap i det store hul og lille tap i det lille hul), 4 skiver på akslen igen, sætter den store forhøjet skive på akslen
og spænder møtrikken på med en skruetrækker stukket ned bag den bagerste remskive. Derefter tørner du motoren med hånden. Er remmen derefter for slap, skiller du det ad igen og tager en skive ud mellem de to remskiver og er remmen for stram, sætter du en af dine ekstra skiver ind mellem de to remskiver.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej torben

Tusinde tak for det fine svar... det vil jeg prøve i morgen...

Mvh Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så saml det UDEN remmen og vurdér hvor det så ser ud.
Den inderste halvdel af remskiven sidder stramt, eller det gør de forkromede ikke så allerede der sprang kæden af :), på akselen. Så den sidder der altid. Så lægger man det antal justérskiver på som man nu mener passer.
Så holder man remmen på plads, sammen med den yderste remskive. Den skal så allerede nu delvist være på plads i sine hakker, der ikke er lige store, så det kan ikke sidde forkert. Med den anden hånd lægger man så de overskydende skiver på plads, sammen med den tykke trykskive og fange gevindet med møtrikken.
Alt dette bliver vanskeliggjort af uoriginalt skrammel, der evt. heller ikke passer når man roder med det og egenligt mangler en ekstra hånd.
Hårrene rejser sig helt ned af ryggen på mig hvis jeg står og roder med sådan noget pis der ikke passer, eller sidder i vejen.
Hvis det så viser sig at ødelægge et blæserhjul efter 50 km.s kørsel såh !---!!

Du har fundet ud af at en tændrørsnøgle passer på møtrikken ikke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tusinde tak for det frank... jeg prøver og se på det i morgen, tror muligvis at det er der med de 2 ikke lige store hakker at det går skævt for dem har jeg ik lige været opmærksom på, det jo derfor at man kan spørge jer ( dem med mange års go erfaring) som i giver videre til sådan en som mig der ik ved det vilde om motor mekanik... og det jo kun godt at nogen er hjælpsomme, og tro mig mine hår rejser sig skam os når noget ik passer eller bliver fusket sammen og det præger resten af bilen vist heller ik præg af håber jeg....

Mvh. Brian

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968

Reply

You must log in to post.