Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Variabel modstand 12 volt..?

(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej..
Jeg har bygget golf 2 monopoint sprøjt på min buggy.
Det eneste jeg mangler er en modstand jeg selv kan skrue ned med varmen eller en timet modstand så boksen ikke bliver forvirret, da jeg lige nu kun har en kontakt for kold og varm modstand. Mener den skal vandre fra 3Kohm til 200ohm på en 5 min.
Nogen der ved hvor sådan en kan findes..?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Med chance for at blive moppet: På en Golf 2 ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvad mener du..?
Der er jo ikke noget vand på en luftkølet..
Så er det ikke nemt at bruge føleren derfra, for luften bliver ikke varm nok. Har prøvet..

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Du kunne jo prøve at sætte den i sumpen altså olien, bare en idé!

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det har vi oss snakket om, men det tager jo en 15 min før olien er varm. Så kører den med høje omd i lang tid..

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har talt med en, der havde sat føleren i ventildækslet i en af siderne, det skulle funke fint, det var med noget volvosprøjt..
Det ville jo være fint at beholde automatikken, så man ikke gør det manuelt..
Jeg tror nu nok det tager noget mindre end 15 min for motoren at blive varm, det skulle ikke gerne tage mere end et par minutter, hvis dine thermostatspjæld virker.
Radio-Parts ( http://dk.rs-online.com/web/ )har helt sikkert et potentiometer, der kan bruges, men det ville jeg nu kun bruge som sidste udvej..

-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Olien bliver måske slet ikke varm, eller bliver måske på 70 grader på en kølig dag.
Nej du skal have fat i topstykket, på en eller anden måde.
Den på Golfen. Er er det ikke en såkaldt 2Kohms. Er de fleste på biler ikke det ? Altså på f.eks. Volvo og Opel. Så kan man finde en med noget brugbart gevind. 1/8" rørgevind. Svarer ca. til M10x1.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TB Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tjah det kan da blive en udfordring det der.
Indenfor styring og regulering arbejder man jo med transmittere og temperaturafhængige modstande som måleorgan.
Du ka jo evt. søge i den retning. Du kan selv programmere i hvilket område du ønsker at give udgangssignal, og signalet kan gives som 0-10V eller 0-20mA. På den måde har du mulighed for helt selv at lave en karakteristik for hvordan og hvornår du vil ændre udgangssignalet, altså indgangssignalet for din styrboks.
Det er selvfølgelig ikke i den billige ende. Men trods alt mere opfindsomt en at lave en manuel omskifter med en række modstande du kan vælge imellem.


Reply

You must log in to post.