Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor nr...mangler lidt hjælp...

Tags:

(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har købt mig en motor.. ham jeg købte den af sagde det var en 1914 motor, men det er vel motor størelsen der er tale om der eller er jeg helt gal på den.. kan man se noget ud fra de nr. der står på motoren.. har målt lidt på dia. og stroke.. kan nu kun få det en 1600..

img_0011.jpg
img_0012.jpg
img_0013.jpg
img_0006.jpg

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja når man snakker om "1914" er det størrelsen, men det er ikke en størrelse VW har lavet originalt så motoren er boret op. Du kan ikke sige så meget ud fra motornummeret hvis motoren er blevet boret op osv. af tidligere ejer.
Når det så er sagt så lyder det da som om du er blevet snyt hvis motoren er købt som en 1914, men kun er på 1600ccm.

...lige en ekstra note. Udfra motornummeret "Dxxxxxxx" er det en 1200ccm motorblok.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja; og ud fra motornummeret oven på motoren er det en 1600 fra en
type 3 derfor er der ikke det normale rør til oliemålepinden, men
en adapter monteret i det normale oliepåfyldningshul for motorolie
når den anvendes i type 3.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

What Torkild said. MEN, det med oliepinden kan jo godt være lavet om, så det er ikke 100% sikkert mht adapter til oliepind.
- Det er desværre hvad der sker når bølaser prøver at trække max penge ud af deres afbrugte skrammel. Du er ikke den første der er blevet snydt, og heller ikke den sidste. Lidt afh. af hvad du har givet for klodsen, ville jeg da konfrontere sælger med oplysningerne, og enten få en dekort eller lade handlen gå tilbage.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad fik du diameteren og slaglængden til da du hev en top af da?
og hvordan med ventilerne målte du dem for at se om det er helt std std toppe.
Peter

Ps.... har du kun blokken der eller er alle dele med til motoren ?? Ellers har jeg vist alt liggende inkl
bus køleblikken der skal sidde forest på motor ved gearkassen.
Så kan du samle den og få den igang hvis den ellers er iorden.

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) vwanders Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, sjovt med 2 motornumre. men 1200 nummeret Dxxxxxxxx er nok hugget i af hensyn til synsproblemer.
Sjovt nok er reservedelsnummeret på siden 211xxxxxx til en bus. Men det er nok bare en universalblok. Har den hul til olietrykskontakt til venstre under strømfordelerhullet?
Motornummeret Txxxxxxx er til en Type 3, men der er også renoveringsstempel. Så den kan jo have startet livet i en bus, og efter renovering på Werket være lavet om til Type 3..
Boringen på 1914 er 94 mm, så hvis den er mindre så er du blevet taget ved næsen.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

bare lige så jeg ikk er blevet taget helt ved næsen... passer den i en bus fra 70??? jeg mener det var dia. 83 og stroke.. 74.. kan ikk helt huske det.. men jeg har snakket med ham jeg købte den af... han havde rent mel i posen.. det var den tidligere der ikk er så smart.. ham har jeg så ikk kunne få fat i... det jeg købte var os billig fik 2 busser en 70, en 74 og motor for 12000... ham jeg købte det ga vist 4000 for den motor.. men det oliepinden skal nok lige kigge på næste gang jeg kommer ned til værkstedet. men mange tak for hjælpen indtil videre

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com
(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har ikk målt noget ved ventilerne... skal jeg nok fået set på os

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bare din trykplade på svinghjulet passer med din gearkasse (med/uden førigsrør kontra ring eller solfjeder trykplade)
så gør den

Men hvis du har en bremseforstærker i din bus så skal du have vacuum fra manifoldet.
Jeg har et manifold til 1600 liggende med vacuum udtag på, mener det er komplet inkl en 34-pict3 karb.

Men generelt husk at skift olie på den , stil ventilerne og friske platiner i din strømfordeler.
du kunne formentlig se hvordan standen var på topstykkerne og cyl/stempler da du havde dem af.

Jeg har næsten alt liggende i løsdele hvis du mangler noget til at samle den færdig med inkl blæserhuse
med varme, udstødning med varmekasser med lidt større hul igennem 21mm næsten nye fra JP group med varmekasser på
tarmslyng og køleblik.
Du er velkommen hvis der er noget du kan bruge fra min motordele tråd.
Linket er her: http://vwnettet.dk/topic/161386

Kunne være sjovt at se din bus sammen med min en dag .. samme farve.
Næsten samme patina. hehe

-:)
Vwenligst
Peter

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

PcbOvals: jeg mangler en del ting til den.. har karbs til den.. og lidt andre små ting.. men bliver lidt nødtil at vente lave den klar.. da jeg har lidt travlt med at lappe "lufthuller" i den ene bus.. du er da mere end velkommen til at kigge forbi.. hvis du en dag kommer igennem Viborg

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du siger bare til hvis jeg skal lave en lille liste med de dele du ser ud til at mangle til din motor.

heheh lufthuller er altid sjov. bare ikke i køresæsonen
Hvor er du henne i landet egentligt?

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det kunne være lækkert med en liste.. er nybegynder sååå.. tviler på der bliver nogen sæson for mig i år med 2 busser men man kan aldrig vide

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ligner lidt følgende:

Indsugningsmanifolde med eller uden udtag til vacuum plus nye gumme samlestykker til manifold ender + 2 ender
benzinpumpe med pind(stødstang)
strømfordeler
generator plus generator/påspændings bånd
blæserhus med doghouse plus løst blik til oliekøleren
oliekøler + holder
køleblik over cylindre
nye tændrør og kabler
udstødning med varmekasser (hvis du ikke vil fryse.)
Bagerste køleblik med huller til aluminiums slanger til varmekasserne

Tror jeg har det hele på lager, s hvis du mangler noget af det siger du bare til.

Har du det køleblik der skal sidde ved svinghjulet og passer til bus ??
Ellers kan jeg et trick...
Har godt nok et på lager men tror det er solgt.
Og eftersom du kan svejse så er det ret nemt.
(siger manden der klarede sit med aluplade og selvskærende skruer. gg)

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har oliekøler og indsugningmanifolde + karbs... men ellers mangler jeg vist alt det andet.. kan du finde en ca pris på alt det?? :-) hvor kommer du fra?

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er noget galt med de mål du har taget på boring og slag. På en 1914 burde slag være 69mm og boring 94mm. En almindelig 1600 burde have 69mm i slag og 85.5mm i boring.
Tror du skal prøve at måle på motoren igen med noget andet end en skæv tommestok. ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Chrisvib Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hehe det kan vist godt være jeg skulle det..

-------------------------------------------
Viborg
60887263
ChrisViborg@hotmail.com

Reply

You must log in to post.