Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er det den rigtige fremgangsmøde ved pladearbejde

(permalink) Michael Munk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej
Jeg er godt igang med at renovere min 1303'er (skal også snart have taget mig sammen til at lave en projekttråd)
Jeg er nu i gang med at reparere på karossen, og vil høre om min fremgangsmåde lyder fornuftig. Det er helt sikkert at nogen vil sige at karossen skal til sandblæsning et sted i processen, men jeg vil gerne lære en masse af mit renoveringsprojekt, og har derfor valgt at jeg skal lave ALT selv.

Jeg har tænkt mig følgende rækkefølge for den inderskærm jeg er i gang med.
1. Pladearbejde.
2. Slibe svejsninger så langt ned jeg tør. (har slebet igennem et par gange)
3. Slibe området som skal males med stålbørste. Har minimum slebet klarlakken af alle steder.
4. Male med 2K grunder (fra min lokale autolak-pusher)
5. Spartle svejsningerne med Dinitrol gummimasse.
6. Sprøjtespartel
7. Autolakering

Jeg er for det første lidt i tvivl om jeg skal slibe al lak af, der hvor jeg skal male? (det bliver jo så i sidste ende på hele bilen, og et rimelig stort arbejde)
For det andet er jeg lidt i tvivl om jeg gør det rigtige ved at give grunder først og derefter det der gummispartel på svejsningerne, eller om jeg skal bytte rundt, så jeg giver spartel først?

Hvad synes I?

inderskaerm0.jpg
inderskaerm.jpg
inderskaerm1.jpg

-------------------------------------------
Venlig hilsen
Michael Munk
Tlf 29724866
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ynder at få sandblæst bilen først. Som minimum de steder hvor der tydeligvis skal skiftes noget. Men af en der har forstand på at blæse. Alt det slibearbejde er skønne spildte kræfter.

Få evt. sandblæst de nye pladedele også. Det sparer dig for at slibe den dårlige maling af der ofte er på dem og som stinker når du svejser.

Dem jeg har lavet der har været særligt rådne har jeg skiftet de bærende dele på først så jeg ikke blot fik en pose rust med hjem.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du spørger vel egentlig om 2 ting : plade arbejde og lakering.
Begge dele er der skrevet en del om: søg !

Og spørg så endelig for uddybning...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.

Reply

You must log in to post.