Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Syn med skiver på alle hjul?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Har set på en VW Type 2 som er født med 4 tromler som standard, men er bygget om med Porsche 911 og Porsche 944 skiver for og bag samt Alfa Romeo motor.
Er der nogen som helst mulighed for at få sådan en synet i Danmark? Bilen er ikke dansk så der skal alligevel betales afgift. Eller skal den bygges tilbage til originalt?
Nogen der har erfaringer med det?

Hilsen Steven.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja hvis du kan fremvise dokumentation fra et anderkendt prøvningsinstitut med KPA-nummer og/eller at bilen er afprøvet og opfylder kravene i Merkblatt 751.
Jeg har selv ventilerede skiver på min speedster, som leveres fra Kercher/CSP med Tüv-papirer til 136HK, som min bil er opbygget med Porsche 924 hjulcylindre bagi.
Der står bare ikke noget i de papirer om at bilen/bremserne er afprøvet i henhold til ovennævnte krav. Såh, jeg må køre med lav profil - Men bilen bremser kanon.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) 2COOL4U Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank,

Skal selv have skiver på min netop erhvervede speedster. Så hvis det er ok, vil jeg gerne om jeg kan kontakte dig.

Ved du i øvrigt, hvor jeg finder stelnummeret på en speedster (66 VW bund)?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Oven på tunnelen lige foran klappen ned til gearforbindelsen. Lige foran bagsædet.

Skiver er ikke noget problem. Det er de ventilerede der er et problem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank
Kan du ikke lige uddybe:

Jeg forbinder ordet "hjulcylindre" med tromle bremser.
Og "kalibre" med skiver.

Har du så skiver på alle 4 hjul eller kun skiver foran ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ventilerede, Kercher/CSP, skiver foran og std. type1 67- tromler bag med 19mm hjulcyl. Som sagt passer hjulcyl. fra tidlig Porsche 924. Jeg har prøvet med 22mm bag, men det bliver for meget.
Min erfaring fra min tidligere type1 med 2,6L type4 og skiver både for og bag, siger mig at skiver bag kun har praleværdi. Det er unødvendigt til gadebrug. Men jeg brugte også calibre fra 914. De bremser nok mere end dem man kan købe fra CSP. Dem fra CSP har vist kun et stempel. Så foretrækker jeg en tromlebremse.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Enig mht. tromle/skivebremser bagi, medmindre man aver for fuld hane på den tyske Autobahn eller lignende steder. Der kommer 4 X skiver så til sin ret. Men "indenfor" de lovlige hastigheder i DK, er der ingen problemer med tromler bagude.
Med et korrekt opsat bremssystem med enkeltventilerede skiver foran og 19 mm hjulcylindere bagi, kan man bremse sikkert og hurtigt ned fra ca. 160 km/t. De dobbeltventilerede øger faktisk kun sikkerhedsgrænsen med ca. 10 km/t., men fadings reduktionen er markant større.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Så vil det sige at det ikke er til at få synet en bil med 4 gange skiver i Danmark?
Hvad med vandkølet Alfa Romeo boxer motor, skal man bytte tilbage til den originale der? Er det overhovedet noget værd at have sådan en motor i, i stedet for den originale mht. hvordan den kører?

Hilsen Steven.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er ikke til at få synet "noget" mere. Sund fornuft er sat ud af drift efter synene er blevet private.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Steven Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Ok, så må jeg bare flytte til Sverige eller køre originalt. Det er der ikke noget at gøre ved.

Tak for svarene.

Hilsen Steven.


Reply

You must log in to post.