VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
1956 VW T1 Bus
Den bus er en '56 SAMBA, hvor fedt er det lige... Hvis jeg havde pengene ville jeg købe den på stedet.
Cool link, iversen...
sig mig den samba bus er det ikke super billigt ...kan man købe den her og nu for 7500 euro...??....
Sådan som jeg forstår annoncen så ja. Det var derfor den ikke kunne undlades at tippe her. Kunne jo være busfolket vidste lidt mere om den og evt var interesseret.
19? vw split screen pick up truck:
56 bus...!! billig???
Meeen det er jo ikke en original samba, jeg kan se den blevet renoveret en gang med bla. forkerte knæstykkeer,baglygter og ved samme lejligehed har den måske fået et samba tag??
Den ser rigtig ulden ud, Med mange overraskelser!!! Min mening.
Hvorfor tror du ikke det er en original samba, samba?
Jeg tror ikke den har fået tilført et sambatag, hvorfor så lukke ruderne?
Det med lygterne er vel hvad man kan forvente, den opdatering tror jeg de fleste busser fra 50'erne har været igennem, ligesom de forkerte knæstykker.
Det store plus er vel at den stadig har sæderne, de er vist svære at finde.
Men det jeg synes er uldent er stelnummeret, skulle det ikke kun have 6 cifre?
I mit hoved er en samba = deluxe.
Dette er en 11-vindues bus - den er aldrig lavet som deluxemodel sådan som jeg er informeret. Derfor tror jeg bare at dette er en standardmodel med foldetag. Men det gør den jo ikke mindre fed :-)
Søren
Har slet ikke forstand på busserne, syntes bare den så fed ud til prisen :)
det er ikke en samba , alle sambaer har tagvinduer og foldetag , det er derfor de hedder sambaer , og ja alle sambaer har de luxe pakken...
man kan få alm 11 vinduesbusser med foldetag , men ikke med udvendige tag vinduer
selvom foldetag biler har de indvendige alligevel
jeg er ikke klar over hvornår fabrikken startede med at lave foldetagsbusser
uden tagruder , men det er alm set med de senerer splitbusser.
men det gør dem ikke til sambaer , de skal stadig ha 8 sideruder også.
om prisen er go , tja det er en bus med afviservinger , de er trods alt sjældnerer
end de alm splitbusser. i sær i danmark.
baglygterne er nemme at lave tilbage , der skal bare mures noget plade i , det er lidt værre med knæstykkerne , men det skulle undre mig at det var det eneste der skal mures i den der.
så prisen er nok ok middel , ikke super billig men heller ikke dyr.
men et tip værd absolut.
Okay, tak for de opklarende info omkring de indvendige "ruder", Ib, det var jeg ikke klar over. Det er altså en Microbus med soltag, ikke deluxe.
nemlig , men derfor kan taget stadig godt være konveteret , det kan jeg ikke stille garantier for , ud fra billederne + plus jeg mangler viden om hvornår de på fabrikken startede med at lave de der alm microbusser med foldtag..
min egen er jo lavet ligedan , bare på en alm de luxe , og det gør den ikke til en samba fordi der ingen landroverruder er i ... jeg kalder den en softtop de luxe.
jeg har jo haft en samba og tror ikke jeg kommer til at savne de ruder , men havde
kommet til at savne taget hvis det ikke var der.
You must log in to post.