Hej,
Jeg er godt klar over, at det er lidt af et farligt emne at starte, men er der nogen som kan anbefale en synshal i Østjylland, som ikke nødvendigvis læser det med småt... :o)
/Jan
Hej,
Jeg er godt klar over, at det er lidt af et farligt emne at starte, men er der nogen som kan anbefale en synshal i Østjylland, som ikke nødvendigvis læser det med småt... :o)
/Jan
vejle syd
Jah det er nok et spørgsmål der let kunne komme til at hænge nogen ud.
Nibe Bilsyn læser det med småt.
Jeg vil mene at alle synshaller som udgangspunkt "læser det med småt". Synshallerne er jo underlagt de samme regler og bliver kontroleret med stikprøver osv. så de kan ikke bare syne hvad som helst. Når det så er sagt så er der selvfølgelig nogle synsfolk der er mere grundige end andre.
Tror du er bedre tjent med at lave bilen så den spiller til syn end at satse på synsmanden er en tumper der ikke kender forskel på for- og bagende på en gammel VW. ;-)
Hvad er det du skal have synet som giver problemer?
Jeg har købt en 66'er som skal til syn. I reg.attest står der, at den har en 1600 cc motor, men der ligger rent faktisk en 2000 cc med 2 x Weber 44 IDF. Og nu er jeg sku lidt bange for, at jeg enten bliver opkrævet ekstra afgift, eller at bilen bliver kasseret. Hvad angår sikkerheds-issue, så går jeg overhovedet ikke på kompromis. Bilen spiller 100%.
Er det en type1 motor ? Altså jeg mener, kan man se at det er en 2L motor ?
Nej det kan man ikke. Andet end at motornr. starter med GD
Hvis den hedder GD er det jo ikke en type 1 motor, men en type 4 så derfor kan man GODT se det ikke er en 1600 motor.
Hmmm. Okay så. Bilen blev importeret fra USA for 3 år siden med den motor. Dvs. der er både lavet teknisk syn og told syn med denne motor. Alligevel står der 1600cc i reg.attesten.
I som skruer rigtig meget i motorer må have nogle erfaringer med syn, når nu motoren yder meget mere end hvad reg.attesten siger?
jeg har ikke forstand på syn og store motorer
men som jeg ser det så er der 3 måder.
1. lad som ingenting og håb på det bedste - har selv synet biler hvor de ikke kiggede i motorrummet.
2. skift motoren ud til syn.
3. få den synet efter bogen og betal hvad det koster
Jeg havde personligt ikke været nervøs, og havde bare mødt op med godt humør... Min erfaring siger mig at der (som der bør) bliver fokuseret allermest på sikkerhedsdelen: bremser, styrtøj, ophæng, rust m.m... Spiller dette max som du skriver, skal det nok gå godt.. Er det en "speedster" den sidder i ?
Der er jo lavet teknisk syn og told syn med den motor - så hvorfor skulle det være andet end en 1600 ? ;-)
Good luck..
M
Jep det er en type 4 med Jake Raby's kølesystem ...fin motor by the way :-)
Ja det lader jo til at den er smuttet lige gennem toldsyn osv. uden det blev bemærket. Eller også har tidligere ejer lagt en anden motor i ved toldsyn.
Den har du da allerede Coty.. Har da både fået julehilsner og nøgne piger fra dig for nygeligt.. ;-)
M.
Ja, det er en 356 Speedster. Og den er helt sikkert indregistreret med den motor. Er overbevist om, at synsmanden dengang har læst 1600 på motorklappen, så derfor. Jeg giver det et forsøg.
Det er først når det begynder at se rigtigt "mærkeligt" ud at synsmanden klør sig i skægget... som her feks. ;-)
M.
Uha det ser spændende ud. Er det din, og er den på DK plader?
Er det overhovedet muligt, at få en Speedster (Replica) godkendt som veteran. Nogen som har erfaring med det? Eller vil det bare betyde, at der kommer endnu mere fokus på hvad motor der ligger i den?
Retrobug: Det er sgu ikke nemt at skifte rem på den 6'er der! :-)
Fandt den forleden til salg på evil-bay... Tror nu nok man kan få den til meget rimelige penge, der er ikke mange der har mod (og nosser) til sådan en karl - der ville man være taknemmelig hvis man havde din motor når man skulle til toldsyn.. :-)
M.
You must log in to post.