Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fordelerdrev

Tags:
No tags yet.

(permalink) AJ. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvordan skifter man det ?

-------------------------------------------
MOBIL NR 50984873

ÅRHUS NORD
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er normalt ikke noget man skifter. Er der noget i vejen med dit og på hvilken bil ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) john65 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

strømfordeler drevet, kan udskiftes..! der findes en aftrækker som monteres ovenfra, efter strømfordeleren er afmonteret... men der findes ikke mange som har den...! prøv om du kan låne den hos en gammel vw forh...

-------------------------------------------
johnvwcab@gmail.com 40940810
(permalink) john65 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ps. jeg har lige skiftet en, ved at lune blokken, så alu. blokken udviderer sig lidt, og afmoneret benzin pumpen.... og hjalp den lidt på undersiden ... men hvis den hænger i tandhjulsdrevet... skal du bruge en aftrækker...

-------------------------------------------
johnvwcab@gmail.com 40940810
(permalink) AJ. Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Suger bare noget viden..he he :)
Frank: der er ikke noget i vejen med min motor 1300F.

-------------------------------------------
MOBIL NR 50984873

ÅRHUS NORD
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

For en ordens skyld skal du starte med at sætte motoren til tænding på cyl. 1.
Du skal tage benzinpumpen og bakalitklodsen op.
Tag fjederen op af drevet.
Rens hullet over drevet med noget WD40 og smør det med motorolie, ellers kan det godt bide sig fast på vejen op.
Da jeg var hos VW tog vi en 6mm stjerneskruetrækker og slog den ned i midten af drevet. Uden vold, den passer lige i. Så kunne drevet lirkes op. Læg mærke til hvordan den forsatte udfræsning skal vende. Og husk fjederen.
Under drevet sidder der to skiver. De kan ikke gå med op og ned, forbi messingsnekken på krumtappen. De skal fiskes op bagefter med et stykke svejsetråd.
De skal så også lægges ned før man sætter drevet i igen. Giv dem noget fedt så de ikke glider. Drevet drejer lidt når man stikker det ned, så ingen vold, bare lige glide ned.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når det skal i igen skal man starte lidt forskudt så det siddder i den rigtige vinkel når det går i bund(pga. gevindet), hvis ikke får man en fordeler som vender tændingsmærket for cyl 1 den "forkerte" vej.

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.