Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fedt på Højgearsaksel ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggy for you Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har her i går monteret min nybyggede 1914 motor. Jeg var lidt i tvivl ang fedt på splejnerne på højgearakslen, men efter at have set i Haynes repair manual fik den en lille tynd lag molytex fedt på splejnerne.Men nu er det så jeg læser her på vwnettet at man absulut ikke må smøre fedt derpå..Er det nødvendig at pille motoren af igen??? Den fik fedt hele vejen rundt, men en meget tynd lag..

(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fedt og kobling krydser jo absolut ikke klinger, og min højgearaksel er i hvert fald altid tør. Men om det vil være besværet værd at fjerne det igen; tør jeg ikke gætte på.

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I Haynes Repair Manual står der: Apply a light coating of moly-base grease to the splines of the transaxle input shaft and the face of the clutch release bearing.
Kan godt se at fedt og kobling ikke lige er det perfekte match, men en tynd film på splejnerne burde vel ikke skabe de store problemer?? Jeg gider ikke til at pille at motoren af igen, men jeg gider slet ikke at ødelægge noget.

(permalink) Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du risikerer bare en kobling der "fedter" - Du smadrer jo ikke noget ved at tilføje fedt, ville da i hvert fald overraske mig meget.

-------------------------------------------
2246 1771 - mike@easy-climb.dk
VW 1303, 73'
Roskilde
(permalink) Byskov Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det er så lidt som du beskriver, er der ingen grund til bekymring, bare ud og køre med dig :-)
Der er delte meninger om hvorvidt man skal give dem en lille smule på strålerne, men med disse biler der nogle gange står stille i et halvt år af gangen kan det kun være på sin plads. Jeg har selv praktiseret dette erhvervsmæssigt i over 30 år uden at der er nogen kobling der har "fedtet" det er min baggrund for at udtale mig.

Mvh. B

(permalink) tom j Member
Skrev for 14 years siden | | | |

når jeg skifter kobling på kunde biler, får de også et tyndt lag fedt på højgears akslen... har til dato aldrig fået problemer pga. det.

-------------------------------------------

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er ikke fedtet der gør skade , det er det koblingsstøv der sætter sig fast i fedtet , men højgearsakslen har godt af en tyndt lag når bilen bliver brugt så lidt , det er alle de andre dele i koblingshuset du under ingen omstændigheder bør smøre , kør du bare viderer trygt og roligt.

også rens lige akslen næste gang du skal ha motoren ud

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bogen "Arbejdsbeskrivelser type 1" fortæller nøjagtigt hvad mekaniker skal
udføre ved de enkelte arbejdsopgaver.

montering af motor 004.jpg
montering af motor.jpg

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og her kommer et org VW res.del nummer på fedt specielt til koblings splines!

G000100 (Hochleistungsfett für kupplungsverzahnung)

Afsted til den lokale VW pusher!

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk

Reply

You must log in to post.