hvilken størelse kaburator skal jeg bruge til en 1600 enkeltportet motor?
en der har en liggende i god stand?
hvilken størelse kaburator skal jeg bruge til en 1600 enkeltportet motor?
en der har en liggende i god stand?
Til en 1600 enkeltportet ville jeg bruge en Solex 31-4 (eller 31-3 kan også bruges).
Dobbeltportet hedder den 34pic3.
Se evt her:
http://vwnettet.dk/topic/150160
Prøv evt at hører Mads her. Mener han har nogle liggende.
http://vwnettet.dk/topic/162648
30pict-2
Jeg har både 30 og 31 pict, skriv ring hvis det har interesse
René
Hej har også en del kaburatore liggende du kan ringe eller skrive
troede egentligt den skulle hedde 34pic3.
var lige hjemme og kigge på hylden og har nogle stykker liggende, fandt 30pic1, 30pic2 samt 31pic3.
hvad er bedst, det er en industri motor der har gået 5 timer.
Helt klart 30 pict-2 (med de korrekte dyser).
Kører selv med en på en 1600 industrimotor.
og allervigtigst en manifold der ikke er blokeret i de små rør...
R
Af ren nysgerrighed hvilke dyser er at anbefale?
Pft René
okay takker. hvorfor må de små rør ikke blokeres?
og ja jeg vil også gerne vide hvilke dyser, for nu er jeg træt af at køre med en ringe motor så glæder mig til at få den nye og få den lavet.
ingen der ved hvilke dyser jeg skal køre med? og hvor finder jeg et fint luft filter til den.
skal på en buggy så skal jo se ordentligt ud..
??
Det er sikkert en hemmelighed, siden ingen har svaret
Yes, super hemmelighed..Næ, ville have taget et billede af siden med alle oplysninger, men mit kamera crashede.
Her er lige lidt: for en
Hoveddyse x116 eller x120
udligningsluft dyse med blandingsrør 125z
Tomgangsdyse med lukkeventil 55
Tomgangsluftdyse 140
Disse tal er snuppet fra Vw's 'Technische Mitteilung' og 'Jetzt helfe ich mir selbst'
Kan ikke huske hvordan min egen er bestykket..det er jo det dejlige ved 30 pict-2 i forhold til fx 34 pict-3, de kører bare uden problemer!
Hvis de små rør er tilstoppet, så oplever du at bilen går ud når du tager farten af, fx ved rødt lys..been there done that..en ny NOS manifold løste problemet.
Jeg har et lækkert chromluft filter til salg for 100.- ville gerne tage et billede...men som sagt kamerachrash :-(
R
takker. havde ellers planer om at skære de 2 rør af og svejse dem til s¨å det blev lidt pænere, men må jeg da nok heller lade være med.
skam med det kamera ville ellers gerne se et billed, for kunne jeg sikkert nok bruge.
er der nogle af de chrom filter der også er ordentligt filter i, så der ikke kommer sand korn ned i min fine motor.
med det dyse haløj, vil det sige jeg bare skal køre med de dyser der er i den kaburator, og ikke igang med at dyse om??
Jeg prøver at tage et billede med mobilen i morgen.
Hvis du har en 30 pict2 og er tilfreds med benzinøkonomi, motorgang osv, så kan du godt leve uden at vide hvilke dyser der er i. Men det tager ikke mange minutter at skille karburatoren ad og lige læse str,(står på div dyser).
Kører du meget i grusgrav og på stranden, hehe.
Problemet med at skifte mellem flere filtre er mere, at man kan komme ud for at skulle dyse om. Men det er bare at prøve.
Prøv at puste igennem de små rør, så ved du om der er hul igennem..husk at checke dig i spejlet bagefter...
R
Ja på en 1600 enkeltportet ville jeg også forsøge med en 31mm fra en 1303 og en strømfordeler fra samme. 1600 motoren kan sagtens "trække" det og det vil give lidt mere liv i toppen. Men fordeleren skal være i orden og den mekaniske avancering skal lige trimmes til. Det ville køre kanon.
Hvis det skal på en buggy, så er det også oplagt at finde et karburatorsæt (2 enkeltkarburatorer - en i hver side) fra en type 3 og så montere det.
Type 3 har korte manifolde, så på den måde skulle du også gerne have god plads til nogle flotte OG funktionsdygtige luftfiltre (der er ikke meget plads i en buggy til luftfiltre).
Nå ja, så er der også den bonus at du får lidt flere kræfter ud af maskinen, og hvis de er justeret/synkroniseret ordentligt - god benzinøkonomi.
Hvad er forskellen på 30pict-2 og 30pict-3 kan den ikke bruges 3érn altså
-3 er bare en senere udgave. Men når de skal køre på en std. motor, skal man passe på at blande karb./strømfordeler, så avancering evt. ikke virker rigtigt.
Tak hvor er det nu man finder oversigt over hvilke strømfordeler der passe på hvilke karburatore
Frank:
nu bliver jeg lidt i tvivl. hvad er det du mener med 31mm? er det stadig en 30pic2 du mener jeg skal køre med?
troede egentligt jeg kunne snuppe tændingen fra min type 3 motor, men hvis den kommer til at køre med en fra en 1303 må jeg da heller finde sådan en.
Rasser:
har kørt med en type 3 motor indtil nu, men den er jo dobbeltportet så kan jo ikke bruge de manifolde, og de har også drillet mig en del. men har vist egentligt 2 sæt type 3 kab. men syntes ikke rigtigt jeg har kunne få den rigtige motor gang med dem, men det er jo nok evnerne det er galt med, er godt nok mest diesel mand,men jeg lærer det vel på et tidspunkt.
har skildt den type 3 motor ad, men en ide om at den skal renoveres, men skal bare lige have fundet ud af hvor meget der skal skiftes og hvilke stumper, jeg bør smide i den.
men en ny industri motor må da være det jeg kan få til at køre bedst.
..
hvad er der af forskel på de strømfordeler?
?
You must log in to post.