Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T2 1972 bay, lang gearing, hvilke muligheder har man?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har indkøbt en type 1 gearkasse, der kommer i i første omgang.., men senere skulle effekten jo gerne op, og en bobbelgearksse, tunet motor og 1800kg bil, det spiller ikke helt i min bog..
Hvilke muligheder er der med baygearkasser, hvilken kode har den længste geraring, og hvem laver evt "stærke" gearkasser til bay?

Jeg skal ikke køre drag med slicks, men man vil jo gerne kunne trække en lakrids alligevel, jo..

pic_03.jpg

-------------------------------------------
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en ganske alm 2 ltr 6 rib bay gearkasse , skulle være stærkerer end så meget andet, og ha et bedre 4 gear...

vil du ha det vilderer end det skal det nok laves i USA..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så der er ikke nogen "pro street" eller "freeway flyer" baykasser på markedet?

Ligesom man jo kan vælge og vrage blandt type 1 kasser..

-------------------------------------------
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ring hvis det er. Jeg har en 6 rib i min. Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jo de laves da , krillers nye angora racer har en, men det er lidt et andet prislag, og nødvendigheden er nok begrænset alt efter hvilken effekt du går efter.
men vil du poppe wheelies i din bus, er det nok en god ide ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) t2pickup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En bay gearkasse 2 ltr code, cp eller ct. med spærredifferentiale. kom i 8 månde 75.
mener de kan klare ca 300-400hk. og tag ikke en T3 gearkasse.og bygge den om de kan ikke holde. en boble gearkasse ca 125-135hk

-------------------------------------------
tlf.40528995 8250 skæring Type2 camper/bus 72er. t2pickup@gmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rune hvis du alligevel laver type 1 gearkasse konverteringen så er alle muligheder jo tilbage med prostreet osv??
Så er de jo bolt on igen.? og de er af og til til salg til rimelige penge her og der.
Så det giver da næsten sig selv.
-:)

P

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg tror det er muligt at finde en 6 rib bus kasse , der er ok , billigerer end en type1 prostreet eller lign, og busgearkassen kan holde til mere, så hvorfor skifte.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

.... jeg monterede/konverterede min Westy sidste sommer til en 6 rib. Motor, type 4 1800. Kører fantastisk - kan varmt anbefales !

Henrik

(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Type 1 gearkassen er meget billigere at arbejde med, der er et hav af muligheder, og hvis de holder til masser af hk i drag, mon så ikke de klarer lidt gas i en bus også...

Jeg skal til sommer køre fullloaded bay camper med type 1 gear og 175 hk,jeg tager chancen.

-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.