Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Til de type 3 kyndige - hjulcylinder

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Er det nogen der kan oplyse mig om hjulcylinder diameter på bagbremserne for type 3 med firhulsbremser? Både for variant og for alm sedan?

Mener selv det er noget med Ø22 for fastback'en og Ø24 for Varianten?

Og vil type 1 19 mm (Porsche str.) passe på type 3 ankerpladen?

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja den kan skrues på ankerpladen. Men den passer jo ikke til bredden på bremsebakken.
Hvorfor vil du gå ned i diameter ? Vi andre roder da med at sætte noget større på -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan godt forstå at du spørger. Årsagen er, at de sidder på en type 1'er, hvor jeg har monteret Simca Horisont calipre foran (også en ATE caliper, men med 48 mm stempler, og ellers identisk med de alm calipre), og derfor ville jeg også opgradere bagbremserne. Og der har jeg så brugt type 3 bremser fra en variant, dvs med den store hjulcylinder. Og det er lige i overkanten. Derfor vil jeg gerne reducere det lidt.

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor så ikke køre med 22mm bagi. Fra foran på en 1302-02 ?
Er du sikker på at Horison caliberen er 48 ? Har du målt dem ? Jeg mener kun de er 42.
Da jeg var ung kunne vi jo finde masser af type3 bremser. Der kørte vi med type3 for og bag. Det virkede fint. Den kunne godt være lidt ustabil ved en hård nedbremsning.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

... problemet med at montere type 1 hjulcylinder på type 3 ankerplader er, at udluftningsskruen kommer til at vende den forkerte vej dvs. nedefter!

mener diameteren er som følger:

22.2 mm sedan
23.8 Variant !

Har selv før kørt med type 1 hjulcylindere på min type 3 - havde dog store problemer med at luft ud :-)

Henrik

(permalink) bulli Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så bare luft ud baglæns( via tryk)

hilsen kylle

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeps, jeg har målt dem. Stemplerne er Ø48 mm. Hele caliperen er også større end alm type 1, men ligner ellers.

God ide med 1303/2 hjulclylindre fra foran.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu bliver jeg sku nysgerrig.

Hvor har du købt dem ?
Hvilket fabrikat er det, ATE, Girling eller Bendix ? De har alle sammen 48mm. stempel men klodserne er meget forskellige.
Hvilken skive bruger du ?

Andet ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Jeg har bare købt dem hos dele lokale reservedels-pusher (for en del år siden). Mener at kunne huske, at det er til Simca Horizon op til ´83? Og det er en ATE caliper.

Skiverne er std type 1 skiver fra CSP. Den eneste modifikation er støvpladen, som skal trimmes lidt.

Det her "trick" med Simca calipre er ikke noget nyt. Jeg læste mig frem til på Shoptalkforum.com eller lign. sted.

Men de kan klart anbefales.

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej det er ikke nyt. Jeg/vi der rodede med vw for 30 år siden, havde hørt om det men aldrig udforsket det.
Det vil jeg rode mere med.
Kan du få tryk nok på eller måtte du bruge en større hovedcylinder ?
Du kan bruge en 20,6mm. fra en ældre Passat.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har benyttet den alm str hovedcylinder for 1303. Og hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg ikke helt tilfreds. Den kunne godt være en anelse hårdere/fastere, men det er ok. Den er fx hårdere end hvad der ellers er tilfældet med div CSP skivebremsekit, hvor de anbefaler, at man skal bibeholde den std str hovedcylinder.

Og ja, du har før nævnt det med Passat'ens hovedcylinder, som helt klart er et godt alternativ til hvad der ellers sælges som "super performance upgrade" kit :-/

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er den de sælger som "super"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.