Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strømfordeler / industrimotor

(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej med Jer.
I forbindelse med industrimotorer bemærker man at disse - ofte - er forsynet med strømfordelere på størrelse med en fodboldbane !!!!
HVORFOR denne (over-)størrelse ???

VWenligste hilsener

Bjørn Lotting
4690 Haslev

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

fordi de så kan virke uden forsyning fra et batteri.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er en magnet tændning alså ingen strøm fra batteri for at køre. virker ligesom en dynamo på en cykel.
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak skal I have.

Dejligt at blive klogere.

Måske spørger jeg nu dumt !

Industrimotorer opstartes - sædvanligvis - via tilsluttet batteri.
Går ud fra disse motorer - i lighed med motorerne i vore biler (også) er forsynet med laderelæ-funktion !
Hvis ja - hvorfor benyttes denne type magnet tænding så ikke i almindelige biler ??
Batteriet ville da så - i givet fald - blive ekstra opladet mht at drive forbrug !
(lys, blink, stoplys, viskerfunktion m.v.) !!

VWenligste hilsener
Bjørn Lotting
4690 Haslev

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 14 years siden | | | |

alle de 5-10 industripumper jeg har pillet ved skulle startes med håndsving...

og det includere dem vi brugte i civilforsvaret i 80 érne

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak til "Jagtvognen".

I så fald giver "problematikken" mening. (start med håndsving)

IKKE for at lyde påståelig (irriterende)!!! - men hvorfor benytter man så ikke denne strømbesvarende "installation" i almindelige biler ? Jeg mener, hvorfor (for-)bruge strøm til at holde en motor kørende, når dette ikke er nødvendigt ????

VWenligste hilsener

Bjørn Lotting
4690 Haslev

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er flere ting i det. Men det væsentligste er nok fordi det er en meget dyrere løsning.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Strøm og spænding kommer ikke ud af ingenting det koster energi og lave hvadenten det sker på den ene eller anden måde,og som Rasser siger er der flere ting i det,bla
er de "normale" magnet tændinger,alså dem vi støder på lavet til konstante omdrejninger

West

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og så blev "selvstarteren" almindelig på biler efter krigen. Og der er nok ikke ret mange der vil tilbage til håndsvinget.
Men man ved jo aldrig. For 50 år siden fandt man ud af at sætte et kabel i bilen til at trække i og dermed åbne fronthjælmen.
Nu skal man ud og bruge tændingnøglen, ude foran, på en Ford. Det kan jo være Ford også går tilbage til svinget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.