Hej med Jer.
I forbindelse med industrimotorer bemærker man at disse - ofte - er forsynet med strømfordelere på størrelse med en fodboldbane !!!!
HVORFOR denne (over-)størrelse ???
VWenligste hilsener
Bjørn Lotting
4690 Haslev
Hej med Jer.
I forbindelse med industrimotorer bemærker man at disse - ofte - er forsynet med strømfordelere på størrelse med en fodboldbane !!!!
HVORFOR denne (over-)størrelse ???
VWenligste hilsener
Bjørn Lotting
4690 Haslev
fordi de så kan virke uden forsyning fra et batteri.
Det er en magnet tændning alså ingen strøm fra batteri for at køre. virker ligesom en dynamo på en cykel.
Allan
Tak skal I have.
Dejligt at blive klogere.
Måske spørger jeg nu dumt !
Industrimotorer opstartes - sædvanligvis - via tilsluttet batteri.
Går ud fra disse motorer - i lighed med motorerne i vore biler (også) er forsynet med laderelæ-funktion !
Hvis ja - hvorfor benyttes denne type magnet tænding så ikke i almindelige biler ??
Batteriet ville da så - i givet fald - blive ekstra opladet mht at drive forbrug !
(lys, blink, stoplys, viskerfunktion m.v.) !!
VWenligste hilsener
Bjørn Lotting
4690 Haslev
alle de 5-10 industripumper jeg har pillet ved skulle startes med håndsving...
og det includere dem vi brugte i civilforsvaret i 80 érne
Tak til "Jagtvognen".
I så fald giver "problematikken" mening. (start med håndsving)
IKKE for at lyde påståelig (irriterende)!!! - men hvorfor benytter man så ikke denne strømbesvarende "installation" i almindelige biler ? Jeg mener, hvorfor (for-)bruge strøm til at holde en motor kørende, når dette ikke er nødvendigt ????
VWenligste hilsener
Bjørn Lotting
4690 Haslev
Der er flere ting i det. Men det væsentligste er nok fordi det er en meget dyrere løsning.
Strøm og spænding kommer ikke ud af ingenting det koster energi og lave hvadenten det sker på den ene eller anden måde,og som Rasser siger er der flere ting i det,bla
er de "normale" magnet tændinger,alså dem vi støder på lavet til konstante omdrejninger
West
Og så blev "selvstarteren" almindelig på biler efter krigen. Og der er nok ikke ret mange der vil tilbage til håndsvinget.
Men man ved jo aldrig. For 50 år siden fandt man ud af at sætte et kabel i bilen til at trække i og dermed åbne fronthjælmen.
Nu skal man ud og bruge tændingnøglen, ude foran, på en Ford. Det kan jo være Ford også går tilbage til svinget.
You must log in to post.