Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremser skævt foran (tromler)

Tags:
No tags yet.

(permalink) 2COOL4U Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Havde speedsteren til syn i dag.

Den bremser skævt foran med 34%. (Må maks. være 20%).

Der sidder tromler foran.

(Jeg har dog overvejet at konvertere til skiver foran. Er dette tilladt ift. syn?)

Nogle anbefalinger til konverteringskit? Det er en årg. 66 med justerbar forbro.

Alternativt: Hvad er typisk fejlen når en bil med tromler bremser skævt foran? (Bilen har stået stille hele vinteren, og er desuden kun kørt en 4-5 gange sidste år).

(permalink) Steen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tromlebremser skal justeres ind imellem. Har du gjort det?

Hvis du kører med bærekugleforbro er der ingen problemer i forbindelse med syn hvis du monterer skivebremser.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville altid skille bremserne ad hvis det er tromler og smørre dem op hvert år, og især hvis den ikke har kørt mere. De er jo beregnet til at blive brugt hver dag skal du husk på.

Som Steen skrive er det ikke et problem med skivebremser på en bærkugleforbro. Nu ved jeg ikke om du køre med 5x205 eller 4x130 i boltmønster, for i 65 - 66 kom de med 5x205 og bærkugleforbro. Hvis du skifter til orginale skiverbremser bliver dit boltmønster 4x130. Ellers skal du købe en anden type...

Hilsen Peter

PS: Det kan være at du skal betale lidt i afgift til staten hvis du sætter skiver på. De kalder det for en "konstruktiv ændring"

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu syntes jeg at kunne læse i andre tråde at det er en bil du ikke selv har bygget.
Har du så overhovedet lavet bremser på den ? Hvis du gør det, så bremser de ens.
Og dermed mener jeg afdrejning af tromler, nye bakker tilpassede og nye hjulcylindre. Og de nye cylindre skiller du ad og smører med ATEs blå fedt til formålet. Justerer og så bremser de 5-9% skævt. Måske mindre. Og man kan ikke justere skævbremsning væk. Om man kan justere dem så meget forkert at de bremser skævt, ved jeg ikke.
Lige efter jeg var startet som synsmand havde jeg stadig nogen "kunder" der kom med bobler. Da greb jeg chancen og prøvede for sjov at måle dem i synshallen efter bremserep. Det lå på 5-9%.
HA ! Fandt du så en synshal "der ikke læste det med småt" og så dumpede den på noget så banalt som skævbremsning ?
Det er en misforståelse at skivebremser er bedre til at bremse lige, end tromlebremser. Mange tror blot at tromlebremser er "mystiske" eller hvad ved jeg ? Nogen er måske, men ikke en VW. De er nemme at få til at køre.
Men på din bil ville jeg nok foretrække skivebremser pga. at en 1600 motor nok er smertegrænsen med tromler foran.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 14 years siden | | | |

min erfaring med biler der ikke kører meget er !
at der sker noget med belægningen fugt måske , så jeg sætter et sæt nye belægninger på og så er problemet væk

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Må lige tilføje at smertegrænsen mht. bremser foran er jo ikke styret af motorens størrelse. Den er ene og alene styret af højrefodens tryk på speederen.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) 2COOL4U Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for jeres svar.

Bilen kører med 5x205

Det er rigtig, jeg har ikke selv bygget bilen. Lavede en, troede jeg selv, simpel test ved at bremse uden af holde på rattet. Og her bremsede den lige. Men nu kommer der nye bakker og hjulcylindre på, og så burde den sag være løst.

Og ja Frank, jeg fandt en synshal som helt korrekt kunne konstatere, at der ligger en boxer moter bag i ;)

Frank: Hvis nu jeg vil have skiver på foran, hvad kan du så anbefale?

(permalink) vwjanus Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fik sidste år drejet tromler af, limet nye bekægninger på bakkerne, og tilpasset dem til tromlerne. Sammen med nye hjulcylindre, bremsede den 2% skævt.

(permalink) BlitzKo Member
Skrev for 14 years siden | | | |

2cool4u kan den godt synes med justerbar forbro?

-------------------------------------------
MVH Lars Christensen
LarsVR6@Gmail.com
66´Cal-looker
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

At du bygger bilen om til nyere bremser med 4x130 eller 5x130. Det sidste kan vel godkendes af smagsdommerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.