Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tænding på 1300 motor hjælp=)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej med jer derude, som en af mange har jeg problemer med motoren. den hoster hakker og prutter, tager dårligt gas og kan ikke stå i tomgang.
Jeg har læst en masse tråde om det samme problem. men vil gerne lige høre aligevel.

Jeg har forsøgt at stille tænding med gamle platiner (ved godt det ikke er det værd, men et desperat forsøg)

Min fremgangs metode er at dreje motoren, så det første(skarpe) mærke på remhjulet er ud for bloksamlingen. derefter at stille platiner på 0,4mm og har mærket med skruetrækker at cyl 1. er i top. (har læst mig frem til at det skulle være den foreste til højre. forest er mod gearkassen ik?
Kan man justere strømfordeleren (dreje den) til et mærke. har nemlig ikke nogen tændingspistol=)

Da skattefar ikke synes at jeg skulle købe en anden motor i år. hænger jeg på den 1300. så vil give den hele turen, så den kan køre hele sæsongen uden problemer.

Med hensyn til tænding har jeg tænkt mig at skifte.
platiner
kondinsator
strømfordelerdækset
tændkabler
tændrør

derudover har jeg tænkt mig at skifte olie, rense sig og stille ventiler.

andre ting jeg burde gøre med hensyn til motor???
Og nogle dele der kan anbefales? skal det være bosch??? gider ikke at stå med dele der ikke funker efter et par tusind kilometer. så hellere give det mere.

På forhånd mange tak.

Benjamin

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Benjamin,

For ikke at skrive en lang forklaring, så følg med her:

http://www.youtube.com/watch?v=TQJl39RZZHo

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej torben god video. men han satte den ikke på mærker?

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej igen,

Ja god video, men ikke den rigtige. Tag denne:

http://www.youtube.com/watch?v=f9jh7POUB2U

Som du selv skriver, skal du bruge det første mærke på din remskive.

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ahhh... okay=) det er sku noget nemmere at forstå med de videoer=)
mange tak

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Platinafstanden skal ikke indstilles medens motoren er stillet på tændingsmærket.
Den indstilles når platinerne er fuldt åbne. Dvs. når man kan se at platinernes slæbeklods står på toppen af en knast.
Når klodsen netop rammer siden af en knast og platinerne netop åbnes skal mærket på remskiven passe. Det er der man på videoen kan se at prøvelampen tænder.
Virkningen eller nødvendigheden af at udskifte dæksel, rotor og kondensator er stærkt overvurderede og med fare for at smide dele væk der er i bedre kvalitet end de nye man sætter på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank_Andersen:
Jah det så jeg på videoen=) så havde misforstået nogle gamle tråde....
hvilke dele vil du anbefale? tænker på mærker.... jeg vil gerne undgå at "glemme€" at skifte noget som bare går i stykker senere.
I videoen siger han at man skal skifte kondensator når man skifter platiner. kan en kondensator blive dårlig, eller står den bare af?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I mine 35 år med biler, har jeg aldrig skiftet en kondensator. Jo en gang, hvor jeg satte en gammel original på en ny 050 fordeler. Den der sad på den nye fordeler havde en dårlig stelforbindelse.
Den slags dele skal være mærkevarer. Bosch, Beru, osv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I mine 35 år med biler, har jeg aldrig skiftet en kondensator. Jo en gang, hvor jeg satte en gammel original på en ny 050 fordeler. Den der sad på den nye fordeler havde en dårlig stelforbindelse.
Den slags dele skal være mærkevarer. Bosch, Beru, osv.
Men jeg skifter sjældent den slags. Og når jeg gør, bruger jeg noget gammelt ovre fra laden.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Benjamin Olsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak frank for rådene, fulgte dem. sparede penge. og det virker=) det er jo en win/win situation!


Reply

You must log in to post.