Der skal der trækkes et udtag bagfra din breatherbox, over til en/begge karburatorer. Så suger den/de luften ud af din blok, så er der knap så meget modstand inde i blokken, oliedampe bliver hevet ud og frisk luft ind. Vanddampe kommer ud og derved kan du f.eks. hjælpe til at undgå mayo i olien + din blok bliver faktisk helt tæt (alt efter hvor godt du gør det)
Men meningen er at du skal trække en slangeforbindelse fra din breatherbox over til dine karburatorer. I dine luftfiltre bore du så f.eks. et hul i toppen af dem og føre slange forbindelsen ind i dem. Derved suger dine karbs luft ud af blokken igennem boxen. I boxen kan du f.eks. smide en grydesvamp i, så oliedampene fortætnes og ikk væder dine luft filtre.
Har du ikk original benzinpumpe på, kan du også lave blok udluftning den vej igennem og op til bunden af din breatherbox.
Og så går der en diskussion herinde om det er en god ide at lave ventil udluftning fra ventil dækslerne, men det vil jeg ikk gøre mig klog på.. Frank Andersen har startet et interessant indlæg om det, hvor du kan søge noget mere dybdegående viden om det..
Kig på Farmers hjemmeside http://www.morepower.dk og se billeder af de motorer han har bygget, der er bl.a. lavet på nogle af dem :)
Håber det giver lidt mening her sent en højhellig onsdag.
-Dyrmann