Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  min moto mangler olietryk

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg var i dag ude at køre en tur og på tilbagevejen begyndte olielampe at lyse svagt olie tryk var på ca 25 psi v 2500 omdr

jeg talte med ham jeg købte motor af han mente det er oliefilter da han også havde samme problem tidligere
jeg har nyt mann oliefilter fra farmer og selvfølgelig ny olie jeg blev rådet til et fram hp1

så mit spørgsmål er har nogen et liggende altså fram hp1 jeg kan købe

mvh bo alstrup

tlf 25173329

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis din olielampe lyser ved ca. 2 bar, så er der noget galt med olietrykskontakten.
Men det kan være svært. Jeg tror dog ikke det er oliefilterets skyld hvis du kører med et Mann filter der modsvarer HP1.
Se efter at et af dine stempler til reduktionsventilerne sidder fast.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Starcke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej frank.. kan du speciserer din sidste sætning lidt? hvor sidder disse stempler til reduktionsventilerne? og hvad er reduktionsventiler? undskyld men er lidt ny her :/

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En reduktionsventil er en ventil der reducerer et tryk. Man burde måske kalde det en reguleringsventil.
Oliepumpen kan lave ekstremt meget tryk hvis den fik lov. Så meget at oliefiltre og lukkepropper bare ville blive skudt ud.
Derfor indbygger bilfabrikkerne en ventil til at regulere olietrykket. På en VW sidder den bagest i blokken, nedefra i venstre side med en stor skruetrækkerkærv.
Deroppe sidder en fjeder og et stempel. Hvis dette stempel ikke kan bevæge sig virker ventilen ikke. Hvis den sidder fast i lukket tilstand vil trykket være for højt og omvendt hvis den sidder fast i åben tilstand.
Samme ventil virker også som termostat på en VW. Når motoren er kold og olien er tyk åbnes ventilen så meget at olien ikke kommer igennem oliekøleren. Når motoren bliver varm, trykket falder lidt og olien ledes så igennem oliekøleren.
Her går det så galt når folk indbygger større oliepumper fordi den så kan holde ventilen åben ved varm olie også. Så brænder motoren i værste fald af fordi man i den bedste vilje har sat en "bedre" pumpe i.
Efter august 1970 indbygger VW en ventil mere i højre motorhalvdel henne ved svinghjulet der skulle holde mere tryk på hele motoren.

Ingen grund til at undskylde. Det er rart med nogle tekniske spørgsmål, i stedet for spørgsmål om hvilke fælge vi andre syntes er "fede"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@ frank
Kan det evt. være derfor at min motor bliver noget varm efter ca. 20 min. kørsel.
Det er en 1200 industrimotor fra 65 med tarm og 010 fordeler der har kørt ca 30 timer.
Måske jeg lige skulle checke den reduktionsventil. Den kan vel hænge lidt efter så lang tid på hylden?.

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det tror jeg næppe. Der er nok noget andet galt.
Manglende afdækning over udstødningen, pakning i motorrum, præstekraver mangler. Forkert tændingstidspunkt/avancering.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Afdækning over udstødning: check. præstekraver: check. tænding: check. Så er der kun pakning i motorrum tilbage, men kan det virkelig gøre den store forskel? tak for ideer.

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ikke på 20 min.
Lukker termostatklapperne op ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er ikke termostat på.
Undskyld Bo, at jeg stjæler din tråd.

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan en defekt/fastgroet reduktionsventil være skyld i at motoren bliver (meget) varm, og olien kommer op af oliepåfylningen, eller "ånderøret" ved siden af?
Efter ca en halv time på motorvejen, lavede min det nummer i lørdags. Der er olie i hele motorrummet.

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej. forudsat at ovennævnte ting er iorden, så er det garanteret en kombination af for lidt luft til kølingen (klap uden gæller og mere en 50 hk) eller isoleringen er for tæt på blæseren, og lidt store tolerancer mellem stempler og cylindere, OG forkert viskositet på olien.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm, bus, så ingen gæller i klappen, max 50hk, isolering sidder som det skal, olie skulle være ok, kompresion er ok, tænding og ventiler står som det skal. Mon cylindre og stempler så er slidt? Kørte ellers godt...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tændingsbanken ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nope..

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej-nej, men mærk dig mine ord -
Gode billeder du tager i øvrigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg må vel bare igang med at lede efter fejlen.. :-( Og tak:-)

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572

Reply

You must log in to post.