Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Billigst med 2x karburatorer

(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hej, min motor står muligvis til en karburator-udskiftning..

I den forbindelse har jeg overvejet om det måske var smartere at skifte til 2x karburatorer, nu hvor jeg er igang. For det er planen i fremtiden at jeg alligevel vil have 2x karburatorer på. Altså én i hver side..

Det er først og fremmest pga. udseendet jeg vil have det, altså ikke fordi jeg regner med at min motor skal have 200hk.
Dog må det gerne kunne lade sig gøre at jeg kan hive omkring 80hk ud af motoren på et tidspunkt.

Men hvordan får jeg billigst sat 2 karburatorer på. Hvad er billigst i indkøb, og kan køre på en standard motor(i første omgang)?
Jeg skal jo bruge de 2 karburatorer, manifolde, speedertræk osv.
Skal jeg bruge mere, må I tilføje det..

Min motor er en 1300 AB med 1600 cylindre og toppe. 34 pict-3 karburator. Elektronisk tænding i standard-fordeler.

Kom med nogle gode inputs.. :-)

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Kadrons

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Okay Frank :-) Hvad kræver det? Karburatorer, Speedertræk og manifolde.

Andet ?

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja det kan købes som sæt. Og de skal lige nulres og indstilles. F.eks. i accellerationspumperne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Okay, jeg har fundet et sted hvor jeg kan købe 40mm med og uden elektrisk choker.. hvad vælger man ? :-S

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg vælger uden. Hvis din kæreste skal køre i den, skal du nok vælge "med"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Eller spoar dig selv for bøvlet. Især hvis du mest er ude efter lookét.
Køb en 80 hk 1600 std plus istedet,: http://morepower.dk/80%20hpstdplus.htm
eller hvis du vil have low end grunt, en 1776 std plus. Ingen bøvl med dårligt speedertræk, ingen bøvl med dårlig syncronisering, ingen bøvl med ingen choker. Bare start og så deruda´
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Frank -> Har du en lidt mere dybdegående forklaring på, hvorfor du vil vælge uden choker? Jeg glemte lige at skrive at den med chokeren faktisk er billigere end den uden..

Farmer -> Som jeg forstår det, vil du sælge mig en motor. Jeg forstår ikke rigtigt de mange tekniske engelske ord. Jeg kunne nok slå mange af dem op på nettet, men som jeg lige forstår det, er det en Blok med indhold og så cylindere og topstykker. Og altså ingen karburatorer? Hvordan får jeg så "looket". I linket kan jeg læse mig frem til, at det er med centermonteret karburator. Jeg vil jo gerne have en karburator i hver side af motor-rummet.. :)
Desuden har jeg vist heller ikke lige de penge det koster til en hel blok. De 2 karburatorer er jo som sagt en slags "nødløsning" idét at min egen er ved at være godt slidt i aksler osv.

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg er bare så gammeldags at jeg mener det er udnødvendigt med choker.
Der er også mere skrammel der kan gå i stykker og sidde i vejen.
Jeg er enig med Farmer i at Kadron sættet ikke er verdens bedste. Men det er bestemt brugbart, hvis man kan lave lidt selv.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nu er jeg så "ny i faget" som du måske har opdaget ;-) Så jeg vil godt høre hvordan man så holder liv i motoren når den er kold? Om man så bare holder stille de første 5 minutter og holder lidt gang i motoren med højre-foden?

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Næh, Man vipper et par gange med speederen for at sprøjte lidt benzin ned til at starte på. Så starter man den og så holder man den i gang, medens man bakker ud af garagen og så kører man.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 13 years siden | | | |

min mening god eller dorlig op til dig

men hvis det eneste du vil lave ved din motor er at smide et sæt 40 mm kadroner på lyder det da lidt tosset i mine øre find en god pit 34 karburator og køb et rep sæt til den så spinder den igen

så kan du jo altid finde en 1300 eller 1600 motor og splitte ad og renovere den og kille den så meget som mulig og smide kadroner på den
så lære man også hvordan sådan en virker

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1973 type 2 panel bus
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvordan SMIDER man karburatorer på?????

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det gør man nu om dage. Man kaster og smider motorer, eller motordele sammen og i biler osv.
Det kan du også se hvis du kommer til træf rundt omkring. Mange af dem lyder og ser ud som de er kastet eller smidt sammen :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

vsmeden -> Jeg har skam overvejet at købe en anden motor og renovere den. Men lige pt. er pengene ikke til at jeg skal renovere en hel motor. Derfor tænkte jeg at jeg ku' nøjes med at skifte min nuværende karburator. Men da jeg overvejer at renovere en anden motor på et tidspunkt, var det måske oplagt at finde et karburatorsæt som jeg kunne lære lidt at kende, inden det evt. skal skrues på en sund nyrenoveret 1600-motor, muligvis med en anden knast..

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har et sæt brugte kadron karburatorer hvis det var noget..

De ska koste 2500 kr

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvad med at skrabe en anden karburator op på et eller andet værkstedsgulv, og så spare sammen til den "rigtige" løsning?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Dillen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja, jeg er også af den ældre skole, men trods mit ringe
kendskab udi den avancerede motorlære, har nu jeg forstået, at
karburatorer skrabes op og smides på.

Bred ymer, Fister!
:-)

Martin

(permalink) HNC Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg har også tit kastet rundt med nogle karburatorer, men de er sjovt nok aldrig landet på indsugningen. Det må kræve en del øvelse... :-))

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det har du ret i Frank.

Vh FVEE.

(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

vwanders -> Fordi jeg lige nu har den 3. eller 4. gamle karburator på (34 pict-3), og jeg er lidt træt af at det vælter ud med benzin fra diverse aksler osv. Synes jeg har prøvet det lidt for mange gange nu. Man køber sig fattig i rep-kits, og så pibler det ud alle andre steder end der hvor rep-kittet kan yde en indsats.
Hvad mener du iøvrigt er den "rigtige løsning" ? :-)

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis der virkelig pibler så meget benzin ud, så ville jeg da få checket op på benzinpumpen og trykket.
Normalvis kommer der kun benzin ud ved akslen hvis du eks. Har overfodret den ved at pumpe acc. Tilskud ned i motoren, eller hvis nåleventilen ikke kan holde benzinen på niveau i svømmehuset. Jeg har selv et sæt Solex på med meget slidte aksler, gamle pakninger osv, men der kommer da kun benzin ud hvis jeg med slukket motor overfodrer dem med acc. Tilskud.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Pibler er måske også lidt overdrevet ;-) Men jeg kan se at de af og til er våde efter en køretur. (PS. benzinpumpe er blevet skiftet)

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis problemet kun er at de virker lidt våde efter en køretur, så var det ærligt talt ikke noget jeg gad rode med. Det er bare at acceptere at det er en bil med en gammeldags karburator, og så ellers videre i teksten....

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bfp Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den karburator der sidder på nu, har klart været den bedste, og den nemmeste at justere. De andre har nærmest været umulige at indstille til at holde en reel tomgang. Så det kunne da godt være at jeg skulle gøre som andre også har nævnt her - leve med det, indtil jeg får gang i et motorrenoverings-projekt. :-)

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com

Reply »

You must log in to post.