Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Help..sindsyg varm motor..

Tags:
No tags yet.

(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har lige hældt en ny 1200 30hk industrimotor der har gået 30-40 timer iflg. timetælleren, i boblen.. Var så lige en tur på longeline fra Bagværd. da jeg kom tilbage, var motoren sindsyg varm.. Har hældt nyt olie på inden, ikke fordi det der var på fejlede noget, men bare sårn fordi... er der nogen der har en ide om hvad der kan være årsag.. har hverken rørt ved tænding, ventiler eller noget og den spinder som en mis og står snorlige.. motoren er fra 56'..

dsc00072.jpg
dsc00076.jpg
vw1.jpg
05042010035.jpg

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Brian Kold Member
Skrev for 14 years siden | | | |

stampe... har du huskede at fylde vand på.... loooool....du kan tage det min ven...

-------------------------------------------
da jeg var ung ville jeg også være en evo-bobbel = Porsche

bugmonkeys..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis det er en industrimotor, så egner tændingsanlæget sig nok ikke til at køre med varierende omdr. og belastning. Du skal nok montere en karburator og strømfordeler med avancering fra en personbil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er der ikke noget med at udst. fra de industrimotorer er meget begrænsende når først den får karburator og strømfordeler på fra en std. motor, og lige pludselig kan tage nogle flere omdr.?
Måske det er derfor den bliver varm? Virker thermostat systemet som det skal?

Mener det var Vw-arne der engang fortalte mig om det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

sidder er termostat på sådan en gammel motor?? måske den hænger der. Jeg oplevede på et tidspunkt at returfjederen(tror jeg den hedder) i strømfordeleren var hoppet af og så forstillede tændingen sig og det gav også en betragtelig varme. Fejl tændig giver generel rigtig varm motor, så måske du ikke har spændt strømfordeleren helt og den langsomt har forstillet sig.....men udstødningen mener jeg også at have læst ikke er god til kørsel

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey - det er da forresten ikke en 30hk, det er da en 34hk! (fra 1966)

Det kan godt være den kun gav 30hk i "industri-forklædning", men det er en 34hk motor hvis du får tænding og karburator på fra en std. 34hk motor.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har kørt en del km. med "industriudstødningen" uden at opleve varmeproblemer.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Vi må ha Arne på banen til at fortælle historien. Jeg mener bare bestemt det var en "industri-potte" han fortalte om, som blev sindsyg varm.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Orv der var i hurtige.. Har sat anden karb. på og en tarmslyng, så det er ikke det.. det kunne så nok nærmere være tændingen.. må prøve at sætte std. tænding m/vacuum på i morgen.. Sig mig Rasser, er du autist, det er sku de sjoveste ting du ved, blev glad for de 4 extra heste, takker.. he he.. Der er ikke termostatsystem på.. Vender tilbage i morgen når tændingen er skiftet...

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@rasser... det er ikke udstødningen der blir varm.. men motor mest cyl. 1 og 3 ..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

autist? nævn en nummerplade, så fortæller jeg dig hvilken bil og årgang den sidder på ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

he he..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

gætter på forkert strømfordeler, det ser ud til at du har beholdt magnettændingen på, det duer vist ikke den forstiller jo ikke tændingen når den kommer op i omdrejninger

-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@ rene.. der er ikke magnettænding.. det er en 010. tænding..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en 010 fordeler kan sagtens fungere til den motor der. Den minder i funktion, rigtig meget om 009 fordeleren (de har næsten samme avanceringskurve).
Prøv at stille tændingen med prøvelampe så den står ca 8-10 grader før top, så skulle du være rimelig tæt på hvor den skal stå.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ok.. må se om det virker inden jeg skifter tændingen.. men ville det hjælpe med vacuumavancering?

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej ikke på så alvorligt et varmeproblem, så er det ikke pga. du har monteret en 010 fordeler. Kør du trygt videre med den indtil du falder over en org. fordeler med vacuum som passer til din 28pict karburator.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

men kan det ikke være derfor den er varm på cyl 1 og 3 ? manglende vacuumavancering?..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jamen den har jeg liggende fra den gamle motor.. den er bare grim ad HT..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey Stampe så passer den jo meget godt med dig :-) virker geakassen godt
Allan

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

På med den hvis du har den både karburator og strømfordeler liggende fra en anden 34hk 1200 motor!

og juster så tænding som vw foreskriver, så skulle det da gerne fungere optimalt igen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

@Allan.. Virker fortrinligt.. men det skulle den også gerne, især til den pris.. he he .. endnu en gang tak min ven.. super service..
@ Rasser.. skifter den sku i morgen, hvis det ikke hjælper ryger 010eren på igen.. den er mere nice...

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

en 010 eller 009 fordeler er altid rar at have i baghånden. De virker på alle luftkølede boksermotorer, men det bedste er den org. fordeler.
010 fordeleren har et fedt oldschool look, jeg kører selv med en på min 1600 industri motor.
Men dit problem med varme er nok ikke affødt af forkeret strømfordeler, det er nok mere forkert indstillet tænding - om ikke andet skal du da få checket op på tændingstidspunktet inden du kører mere.

Apropos autisme, så mener jeg faktisk kun at 010 fordeleren fandtes på 1200ccm motorer i busser årgang 1959´-60´.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) stampe Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror KBHs vandforsyning har strippet en af deres panelvans da tændingen stod af på deres generator .. he he .. Du er sku autist..

-------------------------------------------
bismag... er det honning?
63 type 1
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.