Er der nogle der har erfaringer med dette, feks. i 6v standard motorer ? Er det en mirakelkur, eller er det ikke pengene værd ?
Har set på denne:
http://www.perma-tune.com/6-12V.html
M.
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
Er der nogle der har erfaringer med dette, feks. i 6v standard motorer ? Er det en mirakelkur, eller er det ikke pengene værd ?
Har set på denne:
http://www.perma-tune.com/6-12V.html
M.
hvorfor ikke prøve en computerstyret model fra 123 ignition? den har jeg på min ghia og det gjorde en stor forskel på min 1300 motor da jeg satte den i.
og jeg har også købt en til min type4 - så må vi se hvordan den ter sig på den.
Køb et 6V Ignitor modul stedet for. Billigere og lige så godt.
123 fordeleren dur ikke på en type 4. Det er nu konstateret af 4-5 stykker uafhængigt af hinanden. Og det er faktisk heller ikke specielt godt på en type 1. - alt for uensartet tænding (flakker) Og man kan ikke pille det fra den. En nulret 009 er ligeså god.
T
PS. Jeg troede osse lige at man havde lavet afløseren til 009eren. Men jeg blev skuffet.
referencer på at de ikke dur til type4?
Synes Frank Andersen engang fortalte mig noget om, at han havde rodet med 123ignition, uden det var nogen success.
...men det kan han jo selv fortælle om, hvis jeg overhovedet husker rigtigt.
det er jo kommet en ny model med 16 kurver siden jeg købte min første.
jeg er jo ikke expert, men der var mærkbart mere liv i type1 motoren da jeg skiftede.
jeg kan bare ikke finde noget særlig negativt om den på nettet, kun at folk er religiøse og klager over at der mangler en 009 kurve og det kan jeg ikke bruge til noget.
jeg vil have fakta på bordet.
Farmer, hvad tar' du for et 6V Ignitor modul, til en BOSCH 009'er ?
Og er det sådan den installeres ?
http://www.youtube.com/watch?v=0UYZBE6QclQ
M.
@Duck:
http://www.123ignition.nl/forum/read.php?f=3&i=849&t=849
http://www.123ignition.nl/forum/read.php?f=3&i=897&t=887
ja men min står meget fint i tomgang og jeg har haft den på 2 motorere nu med samme resultat. den ene en std 1300 og nu på min 1776 med dual dells og 110 kam.
desuden er der ingen der følger de råd de får og ingen tilbagemelding fra dem der har problemer, så vi ved ikke om de har løst det eller har givet op...
jeg har også revet samba og shoptalk igennem og der er kun den ovenstående kritik af pris og manglende 009 kurve.
Hvis der var et alvorligt problem generelt med 123 så ville man kunne læse om det.. - det ville undre mig hvis de skulle være fredet for internetsnakken.
det jeg har fået at vide fra andre som har prøvet dem, - og sendt dem retur, er nøjagtigt som minimanden skriver. de flakker meget i tændingstidspunkt. Og det er IKKe "motorens" fejl, for når de monterer 009 eller Mallory fordelere forvinder problemet.
Jeg undrer mig osse over at der ikke er mere negativ snak om dem. for jeg gider ikke bruge flere kræfter på dem.
T
det kan være at nogle af de smarte funktioner i 123 bliver forvirret af noget som de org. ikke lader sig mærke med.?
kunne være sjovt at montere en 009 på min motor og se hvordan den så kører, for så er jeg da gået glip af noget.
men det forsøg laver jeg på type4'eren når den kommer i.
Uanset hvad folk mener, så flytter det ikke på det faktum at tændingstidspunktet hopper rundt og det nok mest skyldes at rotoren er kørt forbi terminalen i dækslet, når gnisten springer.
Heller ikke at fordeleren er for lang og reelt ikke passer i en VW motor.
Ej heller at 123 i Holland selv svarer mig at jeg kan sende fordeleren til dem. Så vil de forsøge at gøre noget ved problemet, men vil ikke love noget.
Derudover kan man se i deres foras at der er flere der har lignende problemer med andre bilmærker/motortyper og at det mest almindelige forslag er at man skal etablere en ekstra stelledning til fordelerhuset og købe en ny tændspole, fordi den gamle nok ikke kan tåle at køre med sådan en fin fordeler --!!??
You must log in to post.