Hello
Jeg har stadig problemer med tændings banken.
Info om motor:
En 1302 AB motor, der er bygget om til 1600cc, kompretionen hævet, anden knast og en 34 pitch 3 karburator. Lige nu sidder der en 009 fordeler på. Jeg har desværre ikke noget info om komperationen eller knasten, da det er købt for 10+ år siden.
Ting jeg har prøvet:
Først kørte den med en fuld vacuum fordeler. Resultat: Vild tændingsbanken, selv fra lave omdrejninger.
Så prøvede jeg med en halv vacuum, halv svingklods fordeler. Resultat: Stadig tændning banken, men skulle højere op i omdrejninger.
Så nulrede jeg, så svingklodserne ikke kunne komme så langt ud. Resultat: Bedre, men stadig tændningsbanken.
Så prøvede jeg med den større hoveddysse. Gik fra 132.5 til 137.5. Ingen forandring. Så skiftede tilbage igen.
Så snakkede jeg med ham der for lang tid siden solgte motoren til min far. Han sagde at man bare skulle sætte en 009 fordeler på, så virkede det bare. Det prøvede jeg så. Motoren køre generalt bedre, men stadig tændingsbanken. Prøvede at rykke tændingstidspunktet til 5 grader før top. Det hjalp, men jeg syntes ikke det er den rigtige måde at gøre det på.
Det kommer f.eks når jeg kommer over 100-110km/t og ligeledes i de andre gear, ved samme omdrejninger.
Motoren bliver ikke vildt varm, og den trækker ikke falsk luft ind nogle steder.
Der er en flaske vin til den, der kommer med tricket der løser problemet.
På forhånd tak.
-Teis
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350