Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventil justering på type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) pilegaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad skal slippet være mellem løftere og ventiler på en 2.0 t4 motor ? og det stykke "ståltråd" hvad skal det gøre godt for ? og hvordan skal det sidde.
jeg satte nye allu ventildæksler på med bolte og efter det begyndte den at tikke meget.

-------------------------------------------
PIL :-) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=171376&ipc=526473
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"ståltråd" er det eneste der holder dine stødstangsrør på plads.
Og ventil justeringen kræver at du hved hvilke "stumper" der er brugt i motoren, den er jo ikke ligefrem standard (o;
Tjek lige at "ståltrådet" ikke er kommet i klemme mellem vippetøj og topstykke, hvis ud har haft vippetøjet skruet af (det er set før).

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ståltråden kan da ikke komme i klemme. Det sætter man da i til sidst - eller hvad ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Måske justerskruen rammer ventildækslet? Det er meget tæt på type 4

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er problemet løst.. Den ene støttebolt til vippetøjet ved cylinder 3, var blevet skuet lidt med ud, derfor "red" vippetøjet på gevindet.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.