Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ventil justering på type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) pilegaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad skal slippet være mellem løftere og ventiler på en 2.0 t4 motor ? og det stykke "ståltråd" hvad skal det gøre godt for ? og hvordan skal det sidde.
jeg satte nye allu ventildæksler på med bolte og efter det begyndte den at tikke meget.

-------------------------------------------
PIL :-) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=171376&ipc=526473
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"ståltråd" er det eneste der holder dine stødstangsrør på plads.
Og ventil justeringen kræver at du hved hvilke "stumper" der er brugt i motoren, den er jo ikke ligefrem standard (o;
Tjek lige at "ståltrådet" ikke er kommet i klemme mellem vippetøj og topstykke, hvis ud har haft vippetøjet skruet af (det er set før).

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ståltråden kan da ikke komme i klemme. Det sætter man da i til sidst - eller hvad ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Måske justerskruen rammer ventildækslet? Det er meget tæt på type 4

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så er problemet løst.. Den ene støttebolt til vippetøjet ved cylinder 3, var blevet skuet lidt med ud, derfor "red" vippetøjet på gevindet.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.