Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  mystisk bremseproblem!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg har et lidt besynderligt bremseproblem!!!

Jeg har netop lavet konens type1 69 med alt nyt i bremser- nye hjulcylindre, bakker, hovedcylinder, næsten nye tromler, korrekte lejer benyttet, bremserør og slanger er spritnye. Alt er justeret efter alle forskrifter og der er intet at komme efter på den konto.....MEN når jeg så kører og bremser hårdt, så trækker den lidt til højre første gang, men efterfølgende bremsninger er snorelige. Det har jeg sgu aldrig oplevet før!!!! nogen der har oplevet det??

Jeg har konet nye bremserør foran for at være helt sikker på at jeg ikke havde konet de første skævt, men det hjalp ikke. Der er blevet luftet bremser ud x3 uden det hjalp og jeg har justeret bremserne x3 uden effekt. Der er ikke slup/slør i noget- hverken styrekugler, bærekugler, styrehus eller noget (det er nye dele det hele). Det eneste der ikke er for godt er dæmperne (eller den venstre ihvertfald)ingen rør/slanger har knæk eller afklemninger

Nogen bud??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du taget tromlerne af igen for at se om bakkerne træder og slides ens ?
Det er nok et problem at du bruger nye bakker på "gamle" tromler. Jeg ville have fået tromlerne drejet og fået vulkaniseret ny belægning på de gamle bakker, som så slutteligt bliver fræset af til den nye diameter på tromlen.
Alternativt kan du prøve at bytte en bakke højre/venstre og se om det gør nogen forskel.
Ellers må du prøve at lade den køre et par uger.

Du har vel ikke en bremseslange der er tilstoppet ? Ford Escort gør sådan når de har det.
Jeg forstår ikke helt. Har du problemer med at lufte ud ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Var der ikke noget med at Scharling havde et problem med at begge calibre trak stemplet lidt tilbage fordi alt var nyt og helt i "start" stilling.
Det gav så en lidt lang vandring første gang han trådte.
Tænkte at du måske havde det på bare den ene caliber?
Det vil vel give lidt forsinkelse og skæv bremsning, det må vel så være den venstre der er lidt forsinket hvis den trækker til højre.
Måske du kan finde Scharlings tråd om bremseproblemet...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/158439

Fandt den...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak tak birke, men jeg kører med tromler foran :-)

Jeg havde en sidste tind jeg lige skulle afprøve inden jeg stak ild på bilen, og det var at køre en god tur og bremse godt igennem. Nu er problemet forsvundet, så det var nok bare nye dele der lige skulle slides sammen, selvom jeg synes det var lidt besynderligt symptom!!! men men man lærer noget nyt hver dag

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Arh, det er ikke unormalt at de lige skal op og ryge, når man lige har lavet det. Også ved skivebremser.
Jeg gør det tit når jeg syner en "pensionistbil" der kommer lige fra værksted med nye bremser. De dur typisk heller ikke.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja utålmodighed fører meget skidt med sig...har før oplevet af bremser lige skulle gnaves til, men ikke i den form det viste sig her :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej VW venner.

Som Frank beskriver / fortæller, skyldes skævbremsning oftest manglende "tilkørsel" af (bremse-) delene.

Imidlertid opleves - i sjældne tilfælde - at bremsebelægninger hærder (op) på forskellig vis!!!

Differentieret hårdhedsgrad medfører - i sagens natur - skævbremsning.

Billedligt talt: "Et underpumpet dæk har større trædeflade mod asfalten - end et hårdtpumpet do.."

Forskellig (op-) hærdning af (originale) belægninger burde ikke forekomme, men - som nævnt - fænomenet optræder fra tid til anden !

I fald det skitserede opleves er eneste "afhjælpning" udskiftning af belægninger.

For god ordens skyld skal nævnes at oplevet "diffenrentieret hårdhedsgrad" kan forekomme uagtet bremserne på et tidspunkt har "hængt i den ene side" - med deraf forhøjet varmeudvikling til følge.

VWenligste hilsener

Bjørn Lotting
4690 Haslev

Bjørn Lotting
4690 Haslev

(permalink) Doktor Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har prøvet det samme, bare med en 4 år gammel Opel Zafira som skulle til sit første syn. Den havde lige fået nye bremser 3 dage før ved et serviceeftersyn. Jeg kunne ikke mærke at den bremsede skævt men det kunne synsmandens apperat åbenbart - han sagde med et smil: "Jeg kører lige en tur". 5 min. senere kom han tilbage med stanken af varme bremser hængende efter bilen, kørte ind og testede igen - bilen bremsede snorlige. Den havde fået 5-6 max nedbremsninger fra 100 km/t på en øde vej i et industriområde og problemet var løst. :o)

-------------------------------------------
Status på VW-opsparing: Mål: 35.000,- Opnået: 500,-
Mangler: 34.500,-

Reply

You must log in to post.