Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min oli kommer på af olipinden ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej jeg har vært på den tur nr 2, efter føreste tur var der olie i hele moter
rummet. så at olietryks føleren ik var spendt helt til, så det blev gjordt, på tur nr 2, stadig olie i moter rummet, har så spottede at der kommer fra olie pinden,
moteren er en letter tunet 1600, hvor der er munteret Olie breaht på, og det skulle jeg jo mene at det skulle forhinder det med olien,
Hvad kan jeg gøre for at stoppe det olie spild, det er jo extrem meget olie der kommer ud, og vi snakker en køre tur på max 1,5 km.?

18042010149.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis ellers motoren kan ''ånde'', så er det nok fordi den er slidt op eller skadet i cyl/stempel/ringe. Prøv med en komp. Test, og se hvad den viser, evt. Om der er en der afviger kraftigt fra de andre

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Benno,

Som Rasser skriver, kan din motor måske ikke ånde som den skal og olien kommer derfor ud de steder den kan, som f.eks. din oliepind.

Hvad er historien på motoren? Har du selv samlet den eller hvem har f.eks. monteret din 'breather box'? Har den kørt med 'breather boxen' før uden dette problem?

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg er selv ved at sammle breathe boxen den var munteret på moteren da jeg købte den, men har aldri vært kørt med som jeg kunne forstå,, jeg har trukkede en slange fra vær cap, og hen til boxen,( i toppen ) har godt nok en eletrinisk benzin punpe som skal på,og så kan jeg trække lidt extre luft ud der hvor den sad, men det skulle jo ik være nødvindig da boxen skulle hive luft op gennemen olie røret,,men er lidt i tvil om at der skal være et ånde rør forneden på boxen? og om at der skal være en svamp i boxen??
Mvh Benno

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som jeg ser motoren på billedet, så sidder breatherboxen på samme placering som den originale.
Så har man ført slanger op fra ventildækslerne, men hvor "ånder" den ud henne ?
Den ånder ikke. Det er et lukket system. Derfor ånder den ud gennem oliepindsrøret. Staklen kan jo ikke andet.
Som et forsøg, så sæt to ventildæksler på UDEN studser, fjerne slangerne og lad det øverste hul på breatherboxen være åbent.
Jeg ville så også se efter om den har den originale pakning på dynamokonsollet, hvor der jo også er en oliefælde i.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Airhead Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Som jeg ser billedet, så går der en slange fra toppen af 'pukeboxen' til luftfilteret på den ene karb., så der ånder den vel!?

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Benno Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja men har efterfølgne munteret en til den anden cap,, og det gjore at der ik kommer olie op af oliepinden,, så problemet er løst,,
og så lige lidt ros til( B_irkefeldt )for denne moter et godt stykke arbejde der er gjordt på den, køre suverant.. og tak for et rerel handel, det er sku godt der stadig findes sådanne nogle mensker som ik kun sælger katen i sækken,, Tak for handlen,,
Mvh benno


Reply

You must log in to post.