Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ø20,64 mm hovedcylinder (Frank Andersen)

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Emnet har været oppe og vende flere gange før, men nu har jeg brug for de informationer hurtigst muligt.

Hvis man skal opgradere hovedcylinderen til en større dia. på en nyere type 1, så hedder den vist nok Ø20,64 mm - right? I den forbindelse har Frank Andersen været inde på, at man kan bruge en hovedcylinder fra en ældre Passat, og at den efter sigende passer lige på.

Er det også tilfældet på en 1303, hvor studserne vist nok sidder lidt anderledes end på alm type 1'ere?

Hvilken ældre Passat skal man i givet fald bestille til (årgang, motorstr osv.)

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja man kan godt bruge den på en 1303. Den kommer bare til at sidde lidt skråt, fordi monteringshuller jo sidder anderledes på en 1303.
Jeg mener det er op til 1980 den sidder på.
De studser du ikke bruger, propper du til med en bremserørsomløber, som du svejser til i enden og så "pakker" du den med en lille stump bremserør med krave på.

http://www.hovwdiaudi.dk/xProductCatalogue/productDetails.aspx?id=611255001&Group=15706

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej, og du kan købe "monteringssæt" til den ved CSP.

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har aldrig forstået hvad det monteringssæt skal bruges til.
Jeg har kørt med hovedcylindre fra både Passat og LT31-35 på type1 og jeg kører med type1 hovedcyl. på min Polo.
Hvad er det monteringssæt til, og hvad gør det ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Er faktisk enig med dig Frank.

Har ikke sat det på endnu, men har købt den hovedcyl. du ref. til. Den koster så kun 300 mod den som CSP sælger til vist over 1000 kroner tror jeg.

Men tror egentligt blot det får det hele til at "sidde pænt", der er en dims med til få monteringshullerne til at passe, og det kræver jo så en længere "pind"(kan ikke huske hvad den hedder) mellem pedal og cyl, som også er med.
Derudover er der diverse "afblokningspropper" med, så man ikke behøver trikset med bremserørsomløber der er svejst til.

Altså en hjælp til os der er ikke er helt så selvhjulpne :O). Det bliver mere "bolt on" det hele

mvh
Henrik

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Nu er hovedcylinderen købt ovre fra Hovwdiaudi, og som du skriver hho, så er det til en fin pris i forhold til CSP's pris. Og den er helt magen til.

Men jeg overvejer nu at (desværre) købe CSP's monteringssæt, da hovedcylinderen kommer til at sidde mere end 45 grader vinklet, i fht hvad den er beregnet til, hvis man bare skruer den på. Dvs at indløbsstudsen i toppen af hovedcylinderen kommer til at pege lidt nedad, der hvor slangen går på, samt at enten bremselyskontakten eller bremserøret til den forreste kreds, kommer til at pege ind mod rammehovedet.

Er der nogen, der specifikt har prøvet denne hovedcylinder på en 1303, som kan komme med lidt input?

/Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja jeg har kørt med det på en 1302 bund og napoleonshat, men med et almindeligt rammehovede påsvejset.
Rasmus Kirketerp kører vel stadigt med det. Men jeg kan da ikke mere huske om jeg borede nogen andre huller og drejede den.
Jeg mener jeg blokerede de studser der går ind mod rammen og satte bremselyskontakten nedenud. Jeg tror jeg bøjede stikkene, så ledningen kunne få plads.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hmm.... det er sikkert ikke nemt at bore to nye huller præcist i napoleonshatten, på en samlet bil, selv om man fjernede pedal-sættet? Men ellers en god løsning, som jeg da vil foretrække i stedet for en adapter til 79 Euro.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er også 25 år siden, jeg lavede det. Beklager.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej PH.

Den er fuldstændig magen til den CSP sælger til højre styrede 1303, men ikke venstre styrede.
Det er lige præcis grundet de problemer du står med, at jeg har købt mont. sættet, har godt nok købt til venstre styret 03. Den eneste jeg kunne se manglede var "afblændings propper", men de kan købes løse

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvem sælger de propper ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Jeg er nu i gang med skifte hovedcylinderen (og jeg har ikke investeret i adapter-kittet, dvs. at jeg satser på at bore nye monteringshuller), men står med et lille problem.

De plaststudser, som sidder i de store gummigennemføringer i toppen af hovedcylinderen, er Ø13 på den std. hovedcylinder, men skal være noget mindre på Passat hovedcylinderen. Umiddelbart kan jeg måle mig frem til, at de skal være ca. Ø8 på tætningsdiameteren.

Er der nogen der ved, om studserne fra en etkreds hovedcylinder er mindre end de Ø13 som på tokredsen, og helt tilfældigvis Ø8?

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal bare bruge studserne fra en gammel original-hovedcyl. to-kreds. det er de nye uoriginale der er "forkerte"
Jeg tror nu stadig jeg lod den sidde i de originale huller og så være drejet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej

Nu er den monteret (i vandret position), og med studserne fra en gammel original hovedcylinder.

MEN... Pedalen er blevet mere fast, når man pumper en enkelt gang. Når man træder første gang, går den stadig for langt ned. Selvfølgelig ikke helt så langt ned som før, men stadig for langt ned. Dvs at jeg ikke har løst mit problem, men har selvfølgelig fået en mere fast pedal, som jeg også var ude efter.

Nu er det vel tilfældigvis ikke sådan, at type 3 bagbremser originalt har en fortryksventil monteret til bagkredsen? Det har jeg nemlig ikke. Hvis jeg sætter en klemtang på bremseslangen til det ene baghjul, så går pedalen ikke særlig langt ned, så mit problem må være relateret til bagkredsen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fortryksventiler forsvinder på nye hovedcylindre.
Prøv at køre i et bremserullefelt og se hvilket hjul der driller.
Hjælper det at trække håndbremsen, træde en gang. Vente 15 sek. og træde igen, går den så stadig langt ned første gang ? Altså det kan jo bare være justering.
Af uvisse årsager justere folk ikke bremser på den rigtige måde. De forsøger at give en tand ad gangen og så se hvornår de begynder at slæbe.
De skal knokles til og så løsnes 5-8 tænder til de lige slæber. Nye bremser lader jeg slæbe hårdere end gamle.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank.

De propper har jeg fået ved Mekonomen, de står anført som blændpropper til vw 20,64 hovedcyl.

PH, når du skriver type 3 bagbremser, er det så komplet, altså ankerplader, tromler o.s.v.?

mvh
Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak for tippet

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hho:

Min bremseopsætning:

For: Simca Horizont ATE calipre med 48 mm stempler (magen til alm. type 1 ATE caliper, bare større), og CSP std type 1 skiver med 5x130 boltmønster

Bag: Type 3 bremser (ankerplader, bremsebakker og 22 mm hjulcylindre fra fx fastback'en). Jeg skulle have 5x130 hjul på, og std navet er som bekendt med 4 x 130 boltmønster, og efter min mening for tyndt i godset til at bore nyt boltmønster i. Derfor har jeg taget er sæt std type 1 CSP tromler, med 5x130 boltmøster, og lavet et nav ud af dem.

Bremserne er justeret korrekt op (flere gange endda), så det er ikke det, der er problemet. Kører en tur i rullefeltet efter arbejde.

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min nabo er lige kommet ud at køre med hans projekt med Kercher ventilerede (42mm) og 19mm bag. Der ryger pedalen næsten lige i bund.
Det gjorde den også på min, men det hjælper at køre 300-500 km. Og bremse med den selvf. Det hele, især forbremserne skal lige trædes til.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg faldt lige over dette på nettet. Lidt nede på siden sælger man en 20,6mm der på billedet ligner den originale ?

http://www.mamotorworks.com/acvw-air-cooled-vw-brake-master-cylinder-related-parts-1-241-4690.html

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.