Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Käfer Cup undervogn opbygning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har søgt efter hvordan undervognen var bygget op på de VWer som kørte i det tyskeKäfer Cup i 90erne. Det er ikke på 1302/3
Det eneste jeg har kunnet finde er:
For: Puma justerbar forbro sænket ca. 70 mm, Sway-A-Way 19mm stabilisator og røde Koni dæmpere
Bag: sæmket et par "hak" 16 mm stabilisator og røde Koni
Er det alt for at få en "Käfer" til af gå hurtig igennem svingene

47306.jpg

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tjah undervognen er bedre end dens rygte. Jeg vil dog ikke anbefale den tykke stabi. til forenden og jeg vil slet ikke anbefale stabilisatoren bagi til gadebrug.
Der har været firmaer der solgte 15-16mm til forenden, ellers kunne man prøve en fra en jagtvogn. Den 19mm er så kraftig at bilens hovedfjedre faktisk bliver sat ud af funktion og den bageste stabi. gør bilen usandsynlig ustabil ved ligeudkørsel.
Til gadebrug ville jeg nøjes med Konierne og så sætte et par forstærkninger på forakselrøret, der går hen til de fire 10mm bolte på rammehovedet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De ting du skriver der, kombineret med en rigtig frisk motor, en hårdt opspændt, forstærket bygget gearkasse, og nogen "cup-stag" til gaflerne i bag, og et bur.
Og så lige nogen klistrede dæk.
Så har du noget, der er herresjovt på en bane!!

-------------------------------------------
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mener også at nogle af dem har jongleret en del med vægt.
Har lagt mærke til at batteri og den slags tit har en alternativ placering.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har I nogen billeder/links hvor man kan se noget om det ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Plum Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Min vogn er godt nok en 1302, men jeg har gjort det på følgende måde..

Foran:
Røde Koni
Sænket 40mm
Fuld negativ camber
Urethane bøsninger

Bag:
Røde Koni
Urethane bøsninger

Har en krængningsstabilisator liggende både til front og bagende som skal monteres på et tidspunkt.. Men dette setup har jeg kørt klubrally med og det virker!

Ang. det med batteriet har jeg placeret det i næsen på vognen, hvorvidt det hjælper tja så kan det jo ikke skade:)

-------------------------------------------
morten.plum(snabela)hotmail.com
51762383
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, jeg glemte at de stræbere til forbroen er vigtige ved hård kørsel.

En gammel ræv, der havde kørt race i bobler i 60'erne sagde til mig, ar den bare skulle være stenhård bagi, og blød foran.. Tjah, måske værd at prøve?
Ellers kan man jo lure på hvordan de gør i tyskland hos de anerkendte tunere.. De ved ihvertfald hvad de har med at gøre!

http://www.tafel-tuning.de/de/index.html
http://www.remmele-motorsport.com/
http://www.gwd-weiser.de/

Der er flere, men jeg kan ikke lige komme på flere..

-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank Gamle ven, den forreste stabi VIRKER og godt, hvis man laver resten og sporer bilen efter det. Jeg vælger dog som oftest den 15 mm Eibach til alm gadebiler. Til kør stærkt rundt om hjørner biler er 19mm´eren udmærket. Den bageste er mere tricky på en svingaksel. Det kan laves så det funker, men det kræver en pæn mængde trial & error. Bla. må man IKKE have for stramme støddæmpere. (Det er lidt selvmodsigende, men det er tilfældet.) På en 02/03 er en 16 mm bagi rigtig godt, sammen med en 21 eller 23 mm foran.
Der findes masser af kør stærkt grej til 12/1500 modellen. feks ombygninger til coil fjedre og fuld justerbar undervogn. - Ligeså er Casteren meget vigtig. Den blir ofte glemt, eller hvertfald negligeret.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ikke kafercup, men også god artikkel: http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/handling.htm

TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen Torben, så er vi jo også i store træk enige. Det var Eibach, jeg ikke kunne huske.
Jeg kørte med en 19mm på "Irene-bilen" Og jeg kunne ikke rigtigt gennemskue hvorfor jeg syntes at det mærkede som om forenden var underlig. Indtil Iver engang sagde at den stabilisator sku´da nok er så stiv at den tager over for hovedfjederen. 19mm er noget en kæp på en bil der ingenting vejer foran.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SigneB Member
Skrev for 14 years siden | | | |

OT: Hvordan sænker man en 1303 i grunden? Lyder som noget der er gjort på de andre når i nævner de ældre modeller, men kan ikke lure det på de lidt nyere? Har hørt det skulle være besværligt som bare f... på den model nemlig.
/S&M

-------------------------------------------
Signe & Martin
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej SigneB, jeg søgte på tysk ebay "1303 tieferlegungsfedern" og fandt disse..
Man kan vælge meller 50,70 eller 80mm sænkning..

Kort sagt, man køber kortere fjedre til sin 1302/3 for at sænke den foran.. bagi er det det samme, som på andre bobler, flytte stråler på torsionsstangen..
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=1303+tieferlegungsfedern&_sacat=See-All-Categories
De har også hos CSP forskelligt, bl.a justerbare fjederben til foran.
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=rubrik&rub1=Suspension&wkid=17323875432

-------------------------------------------
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jah, men 70 og 80 mm. kræver en modificering (opkortning) af fjederbenet. -Eller osse et sæt justerbare fjederben. Det ville jeg vælge hvis den skal sænkes så meget.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Chr. Fisker Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Takker for svarene.
Kunne gå helt amok på remmele siden, viste ikke der var så mange ting jeg manglede ;-)
Hvad med forbroen, min er en 63er med linkpin, er der en forskel overfor ball joint?
Jeg vil ikke (har ikke råd) til at lave en vild racer, men vil gerne kunne tage et par omgange på Padborgpark og lig.
Ved billedet er dårlig, men er det disse som forstærker til forbroen

fahr15.jpg

-------------------------------------------
fisker1970@gmail.com 25784808
The older I get -
The faster I was
(permalink) SigneB Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fastoldvw: Tak, så det ikke på csp. Det kan sikkert hentes hjem gennem K&B så gætter jeg :) Men de justerbare fjederben Farmer nævner lyder mere som noget der er overskueligt og ligetil for os begge.
Undskyld for lån af tråden. :)
S&M

-------------------------------------------
Signe & Martin

Reply

You must log in to post.