Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fremgangsmåde ved renovering af karburator (Solex 30 pict-3)

Tags:
No tags yet.

(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har indkøbt en fin brugt karburator, renoverings-kit og nyt luftfilter - med det formål at forkæle min 1200 med en forhåbentlig tip-top karburator.

I den forbindelse vil jeg høre hvordan jeg ska bære mig ad med renovering af karburatoren. Jeg frygter lidt, at når jeg har skilt den fuldstændigt ad, vil jeg få svært ved at samle den igen. Findes der en god guide herinde eller andre steder?

Jeg har tænkte mig at koge delene i appelsinjuice, efter at have læst et god indlæg på thesamba.com - Andre gode ideer til et måske endnu bedre resultat?

Mon der findes nogle gode tegninger online af sådan en solex 30 pict-3?

Andre gode fif er meget velkomne:)

Vh. Rasmus

(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 14 years siden | | | |

måske det du søger ?

http://www.vdubs.freeuk.com/downloads/solex.pdf

-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, kanon, mange tak:)

Det gør det noget nemmere at samle skidtet igen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

En 30mm, hører den til på en 1200 ? Eller er det en af de sene 1200 fra efter 1972 ?
Hvorfor har du købt en anden karburator. Hvorfor istandsætter du ikke bare den der sidder på. Det er altid det sikreste, så ved man den passer i dyser og så videre.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ab nielsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Motornummer "D 1 250 090", og jeg er blevet fortalt at det er en 12000cc/34HK, fra perioden 31/12/73-30/7/74.

Aner ikke hvad der sidder originalt på en 1200 af den årgang. Mon det er en 28mm der som udgangspunkt er til 6v? Karburatoren er sansynligvis skiftet i forbindelse med konvertering til 12v.

Pt. kører den ok, når motoren først er varm (hvilket tar sin tid). Jeg syntes dog den tøver lidt. Men ok, det er jo heller ikke nogen racer-motor.

Jeg indstandsætter en "tvilling" karburator da jeg godt vil bruge bilen i det gode vejr, også i tilfælde af at jeg skulle få startproblemer efter renovering af karb.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen det lyder rigtigt så -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.