Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afmontering af blæserhus

(permalink) Glintborg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har denne gamle bobbel fra 55 som er blevet lidt utæt for olie. Olien kommer inde bag blæserskjoldet, så regner med at oliekøleren eller pakningen dertil er utæt.
Kan blæserskjoldet lirkes op uden at pille motoren ud, hvis man afmonterer bagklappen og hængslerne? Eller er der kun en vej og pille motoren helt af?
Generatoren med blæserhjul har jeg pillet af.
Her er bilen http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=131979

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er da nemmere at tage motoren ud. Så kan du også bedre komme til at indstille termostaten.
Man kan godt tage blæserhuset af, men det er ikke let at få det rigtigt på plads igen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Glintborg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Okay, jeg må lige se hvad jeg gør så. Har du nogen ide om hvor man anskaffer sig en ny oliekøler, eller bare pakningen dertil? Synes ikke jeg kan finde noget hos classicvwparts.dk

(permalink) Glintborg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu har jeg ikke rodet ret meget i blæsermotorer, Hvordan justerer du termostaten ind?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal ringe til Bugservice eller Kit og Buggy. De har delene.
Jeg kan ikke huske det med termostaten. Har du ikke en rep.håndbog over den gamle type ? Det er noget med at blæseringen vist skal ligge an på gummidutterne, når motoren er kold.
Ellers er der sikkert en herinde der kan sætte et billede ind.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Glintborg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har desværre ingen bog over den andet instruktionsbogen, der står det nok ikke beskrevet. Ellers må jeg høre værkføreren i morgen, han er fra den tid :)

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Klart nemmest at tage motoren ud, så kan også lige check svinghjul, kobling, udrykkerleje osv.

Nu kan du lige se om du kan finde en ny, ellers mener jeg har en oliekøler fra en 30 hk, jeg har en masse dele til 30 hk.

Skriv hvis det er.
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Glintborg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så fik jeg huset af. Jeg løsnede motoren og trak den så langt tilbage som muligt. Så var det ingen sag at få den af. Gummipakningerne til køleren var stenhårde, så der må fejlen ligge. Kunne godt bruge lidt info om hvordan termostaten indstilles, hvis der er nogle der har nogle fifs. Gerne et billede eller 2 da jeg er lidt i tvivl om hvordan fjederen skal sidde.

På forhånd tak.

(permalink) Glintborg Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ingen der har et billede af hvordan fjederen skal sidde bag blæserhuset?


Reply

You must log in to post.