Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udelukkende originalt

Tags:
No tags yet.

(permalink) lasse Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til at starte med syntes jeg Hr. Lotting skal lære at læse folks annoncer og lade være med at ødelægge folks salgsindlæg, hvis du en anden gang er uenig med mig, bedes du skrive på min nedenstående mail..

Og JA der skal være plads til alle, om det så er en fiber bugge, fiber 356 eller ligende, hvis ejeren af bilen er glad for den, er det vel det vigtigeste..

Tror ikke der er mange 100 % originale biler tilbage i Danmark, enten er de sænket, andre fælge, stor motor osv....

Her er min ellers meget originale 52´er, men det er nok et gyselige syn Hr. Lotting :-)) Den er jo både sænket og andre fælge, puuuhhh men rolig, det kan laves tilbage igen :-) God dag..

kopi af bobbel sommer 2009 015.jpg

-------------------------------------------
VW Type 1,1952 Ragtop - VW Type 3,1972 Fastback
lassegustavsen@hotmail.com -2239 4077- Nordjylland
(permalink) Bjørn Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej VWenner.

Det var dog en overvældende respons - mange tak for Jeres kommentarer.
Debat er - som udgangspunkt - værdiskabende, uagtet vi alle har forskellige indgangsvinkler, synspunkter og holdninger til en given "sag".
Til de af Jer, som måtte føle sig "trådt over tæerne" p.g.a. mine kommentarer - vil jeg straks bringe en uforbeholden undskyldning.
Det har aldrig været min mening at kritisere diverse "ombyggede" projekter, jeg har (blot) kommenteret og givet udtryk for min holdning.
Når jeg betragter indlæg vedr. "ombyggede / uoriginale" biler, bemærker jeg at disse projekter ofte roses til skyerne af RIGTIG mange VW-nettere, hvilket jeg synes er absolut ok. (Indrømmet, mange finder det spændende med "modernisering" af deres kære køretøjer - og sådan skal det selvfølgelig fortsat være)
At det - tilsyneladende - er "politisk ukorrekt" at have en divergerende opfattelse i forhold til flertallet, har jeg naturligvis noteret mig.

I - og Jeres kære VW´er - ønskes hermed en rigtig god sommer.

VWenligste hilsener

Bjørn Lotting
4690 Haslev

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er fint at have noget ihærdighed i stræben efter en original bil med originale dele, men no offense- det er der jo ingen kreativ udfordring i. Når folk bygger om, så fremviser jo deres evner inden kreativitet og håndværk og er resultatet godt, så er der vel intet underligt at det bliver rost til skyerne. Personligt synes jeg en original bil er flot, men hvor er udfordringen??? Den eneste fordel ved en original bil (efter min mening) er at du har en godt udgangspunkt at bygge om på, men vwnettet er vel til for at udfordre hinanden på originalitet og dele ideer osv....nu ser jeg du bor i Haslev, og så har du jo ikke langt til Jan Koed. Der kan du dyrke din last langt ud i det groteske, men jeg tror ikke du når langt på vwnettet hvad originalitet angår

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Det mest konstruktive forslag der fremkom i dette indlæg var at oprette en tråd der omhandler originalitet.
VWnettet har de fora kategorier det behøver. Bjørn du er meget velkommen til at oprette tråde(indlæg) vedr. de emner der intresserer dig. Du kunne f.eks. lave en tråd der omhandler originale VW'ere og en om originale dele.
Jeg tror ikke at intressen er så stor at der er belæg for at vi skal ændrer på VWnettets struktur og udvide med endnu en forum kategori.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Prøv at tænke tanken til ende..

Min 51ér ville til at starte med være i oldtimersektionen. Jeg ville tage billedserier hvor jeg kradsede pibesovs ud af askebægeret, lagde orange vw tæppe på bagsædet og satte en blomst i vasen som jeg havde plukket i vejkanten. Jeg ville elske at bytte mig til "rillestumper" og symmetriske lygteglas...

inden længe ville jeg få øje på den store lejr af unge mennesker der grinede og hørte musik fra Ibiza. Beundre deres kreativitet og alle de tøsebørn sådan en slammet SO42 camper tiltrækker.. Jeg ville straks slamme livet ud af min bil og sætte tidstypiske sportsfælge på.. Albert spejle og fenderskirts.. okrasa tun og deep dish fuchs... starte vinkelsliberen op og få 3 folder af solskin i taget.. En autentisk køler til at holde mine breezere kolde og et lille Kienzle ur til at holde øje med de lyse timer.

Hvordan flytter jeg min bil UD af oltimertråden?

Sagen er at ingen af os kan klare os uden de andre.
Puristernes erfaring og vores gå-på-mod og opfindsomhed og alt kan lade sig gøre.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

uhm, pibesovs.....

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

F... hvor ville det være fedt hvis man kom til træf og der var bare NOGEN originale biler.
Jeg skal ikke gøre mig selv bedre. Jeg har også bygget alt om i al min tid med biler.
Jeg har også tænkt at det var smart at man opdelte et forum i forskellige kategorier.
Omvendt går man glip af visse spørgsmål/svar. Feks. på shoptalkforums hvor man har en type4 motor kategori og en 411/412.
Det er nok fint som det er. Jeg vil også tro at VWnettet er et af de foras hvor der er mest aktivitet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg er aktiv på det der hedder Bug-Talk i tyskland.
Med tysk grundighed har man lavet kategorier til alt muligt.

Det virker ikke ret godt

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.