Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr. Roadster/Speedster ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) MiNG0 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Da jeg er helt ny hva angår bobler og alt hvad der hører med
har jeg en masse spørgsmål jeg ikke har kunne finde endegyldige svar på

Hvad er den rigtige forskel på en Roadster og Speedster ?
for jeg finder på netter der umiddelbart ser ens ud men bliver beskrevet som det ene, eller det andet ?

Men grunden til at jeg spørger, er at jeg har sat mig i hovedet at jeg vil have mig en ny sommer bil og det skal ende op med noget i denne stil
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/524129.jpg
http://i.ebayimg.com/08/!!sIp),QBW0~$(KGrHqIOKiYEu,Ej)!)7BL5YrOZeIQ~~_27.JPG

Og har læst mig til at for at undgå en masse bøvl med syn osv. så skal den være bygget på en RIGTIG cabrio ?

Men hvordan kan jeg sikre mig at bilen er en rigtig cab. hvis jeg f.eks finder en på f.ex. mobile.de eller lign.

Og hvordan med afgift osv.

Er der ellers nogle gode sider/ eller andet jeg bør vide ?

1233380700_resized.jpg
speeds10.jpg
524140.jpg

-------------------------------------------
VW Type1 1965...low & slow
Mobil: 26 36 17 tyve
Mail: mingo (at) d-ment.dk
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er vist ikke helt rigtigt. Du ender med noget afgift uanset hvad den er bygget på, da det jo er en ombygget bil. Du skal sikre dig at man har brugt cabriolet vanger, da en del af styrken jo forsvinder når taget fjernes. Den sorte er i øvrigt dansk og til salg.

http://vwnettet.dk/topic/152887

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En rigtig Cabriolet har en forruderamme, der er kantet øverst (så kalechen ka have en ret flad forkant).
Desuden starter vinduerne et stykke længere oppe ad sidedørene.
De _færreste_, der går igang med at skære en boble i stykker, gider lave de to ting,
så dér kan man _typisk_ se om den er rigtig eller ej...

En "speedster" er et fullbody kit, der får din folkevogn til at ligne en åben Porsche 356 fra 50'erne, som den Dylan i Beverly Hills 90210 kørte i.

En "Roadster" er et klippeklister kit, der får din folkevogn til at minde en lille smule om en Hebmüller 2-personers VW cabriolet fra 1949. Eller den midterste guldfarvede af dine billeder.

Men for at gøre forvirringen bedre, findes der også nogle, der kalder en ægte Porsche 356 cabriolet med større forruderamme og bedre kaleche for en roadster. Og nogle tyskere kalder også en sporty VW med klippeklister-roadsterkit for en speedster. Lidt ligesom at Type 1 og T1 absolut heller ikke er det samme, og så videre...

- Men køb da den sorte. Den er fed og helt unik. Og ordentligt lavet! Se f.eks. forruderammen (dog cutombygget af noget fra en Volvo fra 50'erne og endnu mere cool) og oversiden af dørene på den i forhold til hvad du ellers kan finde, eller selv skal til at gå igang med.

Held og lykke fra
JAKOB

(permalink) MiNG0 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis nu jeg køber en dansk indregistreret cabrio, og efterfølgende får den bygget om til en "Roadster", så er der vel intet man skal tage højde for ?

Jeg har skrevet med Mark og lige pt. er bilen vist ikke tilsalg
Men det er noget i den stil jeg sørger

-------------------------------------------
VW Type1 1965...low & slow
Mobil: 26 36 17 tyve
Mail: mingo (at) d-ment.dk
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jo. Hvis et dansk indregistreret køretøj "ændrer identitet" som de så pænt hedder, skal du betale afgift af det.
Hvad enten det er en karosserimæssig ombygning eller en teknisk ombygning.

Så hvis du f.eks. - som set på TV - laver en morfar-Fiesta med 44hk om til en streetracer med 180hk, koster det ved kasse 1.

Men tag ud og prøv en "rigtig" VW cabriolet. Der er typisk mange til salg her om foråret. Så kan det være du finder ud af, at du slet ikke behøver begynde at klippe i den ;-)

(permalink) MiNG0 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Men de vil vel kke kalde det for et identitet skifte hvis jeg får bygget en cabriolet om til noget der ligner den sorte ?

Og i dit ex. det ændre jeg jo også effekten så meget at det ikke er lovligt "20% reglen"

-------------------------------------------
VW Type1 1965...low & slow
Mobil: 26 36 17 tyve
Mail: mingo (at) d-ment.dk
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tjah altså, hvis det er en veteran, skal den jo kun kigges efter hvert ottende år, og du kan jo møde op i en synshal, hvor de ikke har forstand på andet end Toyota Yaris, så kan det være den går igennem som cabriolet alligevel. Du kan jo afmontere alufælgene den dag og have pænt tøj på, og sige "sådan så den ud da jeg købte den". Så går det sikkert alligevel.

Men det må du selv ligge og rode med. Helt sort/hvid juridisk set går den nok ikke.
F.eks. har flere brugere på dette forum betalt afgift af at sænke taget nogle centimeter, dengang det var moderne.

(permalink) MiNG0 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Oki, er der nogle steder man kan se hvad afgiften er for det
eller er det noget "flyvsk" noget

-------------------------------------------
VW Type1 1965...low & slow
Mobil: 26 36 17 tyve
Mail: mingo (at) d-ment.dk
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Det er meget forskelligt... men se på http://modep.toldskat.dk (slå popupviduesblokeringen fra!) under "VW Specialopbygning", der står hvad andre har betalt i afgift.

Forresten findes der den bil, der kaldes "Hebsteren", der har været til salg mange gange de sidste 6-7 år. Den ER der betalt afgift på. Det kan være den (som de fleste ting) er til salg for den rette pris... http://vwnettet.dk/topic/157130

(permalink) MiNG0 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Nogle der ved hvor "Hebsteren" findes nu

-------------------------------------------
VW Type1 1965...low & slow
Mobil: 26 36 17 tyve
Mail: mingo (at) d-ment.dk
(permalink) kjeldahl Member
Skrev for 13 years siden | | | |

"Herbsteren " kører i Grenå nu, og skulle eftersigende ha fået lidt flere "muskler" i løbet af vinteren...

Og nej, det er ikke mig der har den..

Morten.

-------------------------------------------
jeg vil hellere ha dårlig smag, end at ha en smag der bygger på en kopi af såkaldt god smag...!!!
(permalink) Bullit Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg var til syn med en motorcykkel den anden dag, der var en man som var til syn med en roadster, og synsmanden snakkede noget om at man ikke bare kan lave en roadster og få den synet idag?
Han snakkede om at der vist kun er 12 godkendte i danmark og de vist ikk bare såden lige kan godkende nye.. Er det bare synsmanden der snakker eller hva?

Bullit..

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

prøv at få ham til at forklare det, der sagde det - men der er ikke rigtig nogen der har bevist det modstte for nylig - så umiddelbart vil jeg da tro han har ret...
jeg ville selv ikke turde røre en UDEN plader med en ildtang - det er alt for meget fnidder fnadder med dem, om de kan godkendes eller ej - lad dem stå og køb en ægte cab i stedet for... min mening !
og det samme gælder lange buggyer og andre kitcars der ikke er kortet op - det er nix pille for mit vedk, og var alle enige var det så meget nemmerer, der er rigtig mange der brænder nællerne i tiden på det pis.

surt for dem som har en der ikke er plader på, og de vil sikkert prøve at komme af med dem, og det lykkedes dem også helt sikkert, bare ikke til mig.. medmindre der er penge at tjene på at hugge den op ;-)
svært at accepterer man er blevet røvpulet med en ubrugbar bil.

og lige for at præciserer det lidt , en speedster ER en porsche kitcar , og er opkortet og kan stadig godkendes, det er kun roadster/lang buggy/lang kitcar der menes her.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Bla bla bla Ib...... og nu har du så også fået slået et slag for at de uvidende ikke tør købe noget som helst.
Ganske rigtigt har Mark trukket sig tilbage mht. salget af sin Splitster, men det er da noget pis at sige.

Jeg ville ikke et sekund betænke mig på at køre hans roadster til syn....... den er noget af det mest velkørende og stabile jeg nogensinde har trillet i!

Generelt set skal i altså se at få bygget noget mere og prøve at køre til syne med det....... internet spekulationer rækker akkurat ligeså langt som hvor de er fundet. På internettet.

Der kan synes MEGET mere end i går og tror. Det kræver bare at man lægger sin ønsketænkning på hylden, bevæger sig udenfor døren og tager en snak med sin synsmand.
Lad være med at tro at "bare den lige kan synes af en uvidende bilinspektør", så går det nok altsammen (sorry JK, jeg ved godt du ikke mente det sådan, men det er desværre en meget udbredt holdning)

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

jeg siger ikke det ikke er muligt - jeg siger der er for få faqts på bordet til at jeg ville gøre det, og så længe der er for få faqts, eller for få der vil dele de reele faqts der ER, vil jeg ikke gå i krig med det, slet ikke som nybegynder...

og jeg vil ikke sælge en bil til en, eller anbefale en bil til en der ikke er som dig, eller har din viden Thomas, og det er de fleste herinde med få undtagelser ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) MiNG0 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jammen jeg er skam hverken skræmt eller andet ;-)

Vil helst bare ikke stå i en sitiuation hvor jeg f.ex. lige har købt en "roadster" i sverige eller lign. og så ikke kan bruge den til noget...

Hvis nu jeg så køber en rigtig cab, hvilker også oftest er billigst i udlandet hvordan sikre jeg mig så at det er en RIGTIG cab, og ikke bare en ombygget ?

Hvem her på Sjælland/Hovedstaden kan man få til at bygge enten en tagsænket eller en Roadster ?

-------------------------------------------
VW Type1 1965...low & slow
Mobil: 26 36 17 tyve
Mail: mingo (at) d-ment.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har den forchromede ventelationsruder der er skåret lige over i toppen er det med stor sandsynlighed en ægte cab , og kan de bagerste sideruder rules ned er det også en ægte cab, og den trænede kan også se at forruden har en lidt anden form end de cab hjemmebyggerkits der findes..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

En ægte cab. Har mange forstærkninger rundt omkring. Små hjørner og dimser i motorrummet og kabinen under tæppestof og lyddæmpning. De er der ikke i en roadster.
Det er ikke bare gjort med tre stykker firkantrør.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.