Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Montering af varme

Tags:
No tags yet.

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg skal have monteret,de rør der går fra,varme kasserne til karos,
her er så spørsmålet,må man montere kun et rør fra motor til karos,
og kun have åbne for for varmen i den ene varmekasse.
Her tænker jeg på,om motoren bliver mere varm i den ene side ind i den anden side.

Hilsen Claus Bendix.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis du er i tvivl, så er det nemmeste vel at montere kablerne på begge varmekasser, men så kun montere slange fra den ene og ind i bussen. Så leder den anden jo bare den varme luft ud i det fri.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det tænke jeg også på,men varmen fra den ene varme kasse ville jo varme under tanken og der er der jo bensin rør og ledninger.hved ikke hvor varmt det bliver,så derfor tænke jeg at lukke for den ene varmekasse.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du har ret, det havde jeg ikke tænkt på.

Hvorfor egentlig ikke bare tilslutte begge to?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det rør der går ind i kabinen bag er skåret af inde i bussen,og svejst til,så det kan ikke bruges lige nu,skal have lavet det men har ikke lige tid nu,men ville gerne have ildt varm luft op til forruden.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) vigcon Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Varmen kommer jo fra varmevekleren i udstøningssystemet så det har ingen indvirkning på motoren om der er åben for en eller begge varmekasser.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Men den får jo luften fra blæserhuset, så du vil uundgåeligt miste noget køleluft.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

tak for svaret bække to,ville ikke bare montere hvis det gik ud over motoren,

Hilsen Claus Bendix.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk
(permalink) vigcon Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Måake, men hvis begge kanaler er lukket bliver motoren jo ikke for varm. Den er jo beregnet til ikke at give varme til kabinen om sommeren. Det svarer jo også til, at et kabel er knækket.

(permalink) ClausBendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja det kan du have ret i, motoren går jo ikke i stykker på grund af et knækket kabel.så det var jo nok et fjollet spørsmål jeg stillet.men heller stille et spørsmål for meget ind et for lidt.

-------------------------------------------

1965 Split bus 13 vinduers delux
clausbendixhansen@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.