Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Cylinder pindbolte sveder ved topstykke?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Svendsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

På min type 1 motor, er det meget normalt eller mangler der en pakning under skiven?

img_01461.jpg

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"man" plejer at smøre noget flydende pakning under skiven.... Eller jeg plejer ihvertfald at gøre det. Med ved ikke om det er normal kotyme hos de andre motorbyggere.
FWM...

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) birke Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der hvor billedet viser sidde vel under ventil dæksel ?
Dvs når motoren kører er alt sprøjtet til i motorolie, som det jo skal.. ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er på den anden side end billedet viser, problemet er.

Flydende pakning lyder som en god ide.

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, flydende silicone pakning under skiverne.

Husk nu kun at løsne EN af gangen, og gør den færdig og spænd igen, FØR du løsner den næste.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ganske almindelig Permatex flydende pakning. Det er også den Biltema sælger. Den hedder bare noget andet.
Silikone er jeg hold op med at bruge. Det er alt for følsomt for om delene er fedtfrie.
Permatex mellem blokhalvdele, under cylindre og under pindboltene som nævnt. Og de fleste andre steder. Også på gearkasser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nemlig Frank Permatex det duer. En skam man ikke kan få den org. fra VW som vi
brugte i gl.dage.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja permatex er mindre "fedtfølsomt", så det er nok egentlig et bedre valg i din situation, hvor du står for at skulle lave operationen med motoren monteret.

Mht. permatex typen, så har loctite også en variant (5923), den synes jeg er bedre end biltemas. Selve låget er nemmere at løsne når det er hærdet fast, også er det bedre til at holde den samme viskositet, hvorimod jeg synes biltemas hærder lidt op med tiden.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja den originale var god. Men jeg har ikke tænkt på den i mange år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Og så duften, Frank den var special og effektiv.
Jeg fandt lige en gl.tom dåse med pumpe. Original VW Gehausedichtungsmasse
Nicht Aushartend
teilnummer D3 175g
Kunne også fås som D2 Tupe 100g teilnummer D000200

(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nørdet(0:

-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej overhovedet ikke, men Org. VW er og bliver bedst.

(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

*Frank Andersen* "Ganske almindelig Permatex flydende pakning. Det er også den Biltema sælger. Den hedder bare noget andet."

Hvilken flydende pakning hos Biltema er det du hentyder til Frank? Skal snart til at indkøbe lidt nemlig.. :-)
http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatning/

(umiddelbart vil jeg tro at det er denne) - http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatning/Pakningssilikone-til-hoje-temperaturer/

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Her er Permatex :
http://www.hojstrup.dk/main/index.asp?site=136&kat=Flydende pakning&produkt=4103#4103

Og her er Loctite ( som minder MEGET om Permatex ):
http://www.hojstrup.dk/main/index.asp?site=136&kat=Flydende pakning&produkt=4589#4589

/John

permatex.jpg
loctite.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Biltema kalder den pakningslim. Og den følger Biltemas (u)logiske system i deres katalog. Den er ikke sammen med de andre kemikalier. Den er sammen med vandpumper til biler med varenummer 36-188

Men der vist en lille hage. På Biltemas bøtte står det MAX 120 grader og Loctite siger 200 grader.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

HVIS man kan li at bruge silicone pakning, så kan jeg på det varmeste anbefale biltemas sorte siliconepakning. Jeg har brugt det under skiver i topstykker, og under cylindre mod blokken - ingen problemer. Kan klare 250 grader.
Hvis ellers delene er ordentligt rengjort så sidder det simpelthen så godt fast at det er næsten umuligt at få af igen.
Den røde siliconpakning fra biltema (højtemperatur) har jeg haft et par uheldige oplevelser med, hvor den dagen efter montage er boblet op og har sluppet vedhæftningen på emnet. Oplevede det 2 gange mellem cylinder/blok. Fandt aldrig ud af om det var rensevæske der sad tilbage og lavede en kemisk reaktion, eller om det var cylinder/blok materialet der skabte problemer med kemien.

Ud over alm. loctite gevindtætning og leje/skrue-sikring, så bruger jeg kun loctite 5923 (permatex) og biltemas sorte silicone pakning. Det fungerer godt for mig.

Permatex typen har jo den store fordel at den ikke lukker oliekanaler til sådan som silicone pakning kan (ved overdreven og uforsigtig brug de forkerte steder). Jeg har åbnet en motor op, hvor der ved en af oliekanalerne i krumtappens søler, sad et stort stykke siliconepakning og lukkede hullet! heldigvis ikke noget jeg selv havde rodet sammen :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I er sgu nogle guttermænd.. :-) Jeg tror jeg går efter Loctite 5223..

Jeg kan se at den fåes både i 117ml og i 450ml.. Er der én der kan gi´ et slag på tasken, hvad der ca. bliver brugt til en komplet motor? Altså mellem blokke, cylinder og blok, toppe, skiver osv..

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ta du roligt den lille - der er til mange mange mange motorer i den!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bfp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Okay.. :-) Og det kan også holde sig i et par år hvis det står frostfrit vel?

-------------------------------------------
Mvh Bjørn - Lolland

bfpedersen@gmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har både brugt den permatex fra Biltema og den fra Loctite men bruger efterhånden kun den fra Loctite, da den fra Biltema aldrig er til at åbne igen når den først har været brugt et par gange. (måske det bare er mig der sviner for meget ud over det hele)
Kan varmt anbefale begge produkter hvis man ellers kan få åbnet bøtten. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Per Madsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kan man ikke bruge en oring som lige passer stramt om pinbolten og så bare skive og møtrik på igen og spænd bliver det ikke også tæt og letter at gøre ren hvis man skulle havde topstykket af igen bare en ide ved ikke om det dur tror bare at hvis man spænder topstykket så bliver oringer mast ins i gevindet også er det tæt (måske)

-------------------------------------------
per@arnaa.dk 20317427

Reply

You must log in to post.