Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  div. racer motorstumper sælges.

Tags:
No tags yet.

(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hej. er ved at have en masse motor stumper jeg ikke får brug for.

en type 1 alu motorblok fræst til lang slag, 94mm cylinder til flanges krumtap med type 4 main. 3000,-

et sæt nye rimco H plejlstænger 5,7 tommer med chevy søler 22 mm pin hole. 1500,-

et sæt nye scat H plejlstænger 5,5 tommer med chevy søler 22 mm pin hole. 1500,-

engle w125 knast. meget lidt brugt. 400,-

et sæt rigtig fine 51,5mm ida karburatore med sorte staggs. under 1000 km på dem. solgt

et sæt nye jpm ms230 101,6mm med wbx boltmønster. kommer uden vippetøj. solgt

en ny web 86c knast til type 1 aldrik kørt..

94mm cylinder og stempel sæt til 88 mm i slag. solgt

samt en masse andet jeg ikke lige kan komme på..

billeder kommer senere.

img_0641.jpg
img_0643.jpg
img_0639.jpg
img_0630.jpg
img_0632.jpg
img_0634.jpg
img_0635.jpg
img_0636.jpg
img_0638.jpg
img_0642.jpg

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har en masse andre spændende stumper på lager..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nu med billeder.

blokken kunne evt. bruges sammen med sp rasmussens 86mm flanged krumtap han har til salg.. flanget krumtap er vejen frem.. super lækkert at arbejde med.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ingen der skal have nogle motor stumper eller et fint turbo kit?

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja jeg kunne godt bruge en komplet vild motor. Til en type 3. Puha nogle fine stumper. Er du til at snakke med om pris ;-)

(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej er ikke til at snakke med om pris.. folk kan bare selv prøve at hente stumper hjem til den pris.. vild motor til type 3, hvad havde du tænkt dig?

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

fejl

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen ved jo ikk om det kan betale sig at bygge noget selv. Er lidt en rookie med luftkølet motore. Men noget der kan holde til at blive brugt og noget bilen kan holde til. Gerne omkring de 140hk eller over. Er blevet tilbudt en motor med 240hk. Men tør ikk stole på den til en langtur. Du har måske noget på lager :-D

(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det jeg har er nok i den vilde ende til gaden.. ville foreslå en fin 2110 eller 2165 den kan bruges både til langture og lidt frisk kørsel. måske kan du køre john elnefs otor fra hans cal looker.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Evt link. Måske noget du kan anbefale fx forslag til opbygning

(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hvad er dig budget? for man får hvad man betaler for..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hehe nogle ting skal man lade være med at sætte budget på ;-) så ja det må sku nok bare koste det som det koster. Så må jeg jo græde og leve af havregryn bagefter. Men ja det billigste ville jo nok være en mølle. Men synes det ville være blasfami på sådan en retro slæde. Havde overvejet at bygge noget med sprøjt. Men skal jo næsten være noget godt gammel dags tuning. Og det jo nok det billigste i længden at høre efter andre end at prøve selv fra bunden ;-) som sagt er ny indenfor luftkølet motor. Men har bygget stort set på alle andre type motor. På en luftkølet har vi jo et nyt problem med at holde motoren kold i forhold til en "alm" motor. Og det problem kender jeg slet ikk noget til. Ville jo være surt at brænde en nybygget motor af pga den bliver overophedet. Mvh bo

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg blander mig lige en anelse:
Til/i en type 3 er det eneste rigtige/fornuftige idag, - indsprøjtning. - Og måske endda lidt ladetryk. Så kan du holde det hele under klappen. "junk yard" løsningen med find hvad du kan i brugt og enkeltdele til turbosystemet, og så vælge et fornuftigt styresystem uden at det behøver hedde Electromotive, - og hvis du selv kan fremstille rør m.v. så kommer du jo langt for 10000.- Lad så en af os erfarne lave longblokken til dig. Så har du rimeligt hurtigt 200 stabile hk.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

så ville jeg nok smide en subaru motor i og lave køler i fronten, der kan fås adaptor så den passer på gear.. så er du ude og køre for omkring de 20000 og du kan behøver så ikke gøre anden end at hælde benzin på.. har selv overvejet det til min bus..

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Blob Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Arh Torben, er det nu ikke og stramme den hvis og sige man kan lave turbodelen for under 10k?

Det kræver en masse småting som folk glemmer.

Selvom du køber brugt, så løber det op.
Slanger, fittings, rør, wastegate, blow-off, motorstyring, dyser, tændspole, tændmodul, givere, kabler, stik, ledning, potte osv osv.

Så efter min mening er det på ingen måde billigere end at køre med kabs. Hvilket mange tror.

Blot min mening.

Det billigste ville være at gøre som Peter, Det er det billigste, og mest stabile, til prisen.

(permalink) Elnef Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Evt. link værsgo http://vwnettet.dk/topic/160589

(permalink) Trudslev Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Skal lige siges inds og motorstyring kan jeg sagtens selv lave samt div rør har selv rullefeldt på mit arbejde. Men ja må sku prøve at kigge noget rundt på nettet. Men der jo intet der slår lyder af en pumpet suge motor.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Blob. Det kommer jo an på hvor go´ en junkyard du har ;-) Men 10000 var nu osse ment som excls. sprøjtet.
Men nu må vi hellere lade være med at forurene Bangs salgstråd mere.
- Trudslev, opret en anden tråd hvis du vil diskutere online. Mvh. Torben

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nye dele og priser

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

bytte med noget?
kunne godt bruge et sæt fine 044 toppe, 40mm idf, cb plejlstænger 5,4 med vw søler.
stage 2 trykplade.

-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hey Peter, hva er krydspinds højden på dit 94 mm cylindersæt til 88 mm slag? Altså center af krydspindshul til stempeltop?

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) bang Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har lige sendt cylindersæt og 5,7 plejlstænger afsted..

-------------------------------------------
tlf 22971295

Reply

You must log in to post.