Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  justering a ventiler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har som tidligere også nævnt haft problemer med at min mortor køre a lort, den skyder og prutter, og kan faktsik ikke køre, men det er mest når det er varm,

har jesteret ventiler, og har læst mig til de skulle justeres 0.10 men nu kan jeg se der er mange som skriver 0,15 vil de 0,05mm kunne være årsag til mine problemer?

vi behøver ikke fejlfinde i det her indlæg, skulle bare lige høre om de 0.05mm ville have nogen indvirkning!

(permalink) holm2010 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Har du aluminiums stødstænger eller chromemolybdæn ???

Hvis aluminuum skal de stilles 0,15 men med mindre du har stillet den meget stramt 0,10 tror jeg ikke det er dit problem

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hmm ved jeg ikk, det er en standart 1300 ab motor,

men ja er ved og fejlsøge på den nu, så derfor jeg lige ville høre om jeg skulle stille dem igen!!!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Om du stiller en std. motor på 0,10 eller 0,15 er helt ligemeget.
VW har selv rodet lidt rundt i det. 0,15 blev på et tidspunkt det man gjorde. Medens jeg var i lære ved VW stillede vi type2 på 0,20 fordi de erfaringsmæssigt blev for stramme mellem serviceeftersynene.
Hva-øh ? Står der ikke i din profil at du er mekaniker ?
Er du alene på værkstedet eller kan en af de andre mekanikere heller ikke få en motor til at køre ? :)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nope, der er ingen som har nogle bud på hva der er galt,

ja er mekaniker, men er jo kun 24, og min bil er jo 10år ældre end mig, så har ikke en skid forstand på det gamle lort, gi mig en ny bil med el fejl, så kan jeg sku fejlfinde, hehe

men fedt jeg ikke skal til og stille dem igen, (ihvertfald lige nu)

(permalink) martin Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Tag tændrør ud, tag en halvtomme slange og sæt ned i hullet og med kompressor luft i slangen, så starter du på 1ern og sætter den til tænding mens du blæser forsigtigt, når så stemplet er i top , og luftslangen lukker tæt i tændrørs hullet , skal cylinderen være totalt lufttæt og slangen plopper ud, og så tager du cyl 4 3 2 bagefter . Så kan du på den måde tjekke at alle ventiler lukker tæt , hvis der er en eller flere ventiler der ikke lukker suser det i indsugning eller udstødning !

Sæt 4 ny tændrør i !

Stil platiner om cam vinkel!

Rens kaburator!

Skift benzinfilter !

Udmål tændkabler og tændspole!

Og hvis det ikke dur , så smid lortet i skraldespanden !:0)
der nok lidt stavefejl det er skrevet på telefon.
Mvh. Martin.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hehe alt er gjort lige på nær den med slangen, men tager en komp, test imorgen,

så må vi håbe den viser noget,

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Platiner - (De sidder i strømfordeleren ;-) )
Har du skiftet dem ?
Står de 0.4 ?
Har i stillet camvinkel ?

PS: Ja det er lidt tricky at lave en bil man ikke bare kan koble til en computter der så fortæller en hvad der er galt - ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hehe ja det er godt med dig, nu kan en tester jo ikk sige alt, (men næsten) hehe

ja ved ski godt hvor platinerne sidder, ;) har skiftet næsten alt i tænding, på nær spole og kabler, men det har jeg ohmet igennem, og imorgen har jeg fået fat i en cambvinkel måler, så der bliver den justeret helt ind, men ja er grundjusteret til 0.4

(permalink) martin Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja med den slange der lukker tæt ned i tændrørshullet og så lidt lufttryk , og en nøgle på remhjulet , og så dreje forsigtigt rundt indtil den står til tænding . Er der gået en indsug ventil, suser det i kaburatoren og er der gået en udstødningventil suser det i udstødningen, og er der et defekt stempel suser den ved oliepinden !
Så nemt og hurtigt at tjekke om motoren dur !

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

nåre, en lækage måling.. ja ja den er jeg med på, skulle bar elige forstå hva du mente, hehe
men ja takker for hjælpen ,

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jamen kære venner. Har I ikke en kompressionsmåler ? Ellers sælger Biltema sådan en for små penge. Så tager det 15 min. at få styr på om mekanikken virker.
I gør det sværere end det er.
Prøv at lade som det var en Ford og så abstrahere fra at cylindrene er lagt ned. Så virker det på samme måde.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Split261 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Ja man lærer ikke de rigtige ting på tekniske skoler mere.
Jeg er den sidste "rigtige" årgang mekaniker, og jeg syntes der var for lidt gennemgang af de gamle ting.
Det er ikke så svært med de gamle biler, der skal blot være de 3 grundlæggende faktorer for at en motor kører.
Det er jo grundprincipperne som skal sidde på rygraden.
Split

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 13 years siden | | | |

platiner.....jeg ved hvor den ene platin sidder, men hvor sidder de andre??? :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

har mont. En ekstra på min bare for at være sikker på det ikk var det som var galt ;) så derfor i flere tal;) nej har os en kompretionsmåler. Og som sagt vil jeg prøve det idag! Sammen med en ny strømfordeler en 009 som jeg havde til og ligge! Og så vil jeg prøve med en karb. Som jeg har haft skildt a i atomer og blæst igennem, så håber noget a det virker i dag:)

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

hov kom lige til og tænke på at jeg køre med 92 oktan. Er det ikke os det jeg skal køre på?

(permalink) Split261 Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Jeg ville vælge en 95/98 med blyerstatning.
Har du prøvet med karburatorvæske/Sprit?

-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Der sidder kun et platinsæt

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvilket kompressionsforhold kører du med. Std. 7,7:1 ? Så kan du klare dig med 87-88 oktan. Så det køber du bare hvis du kan finde det. Ellers må du nøjes med 92 oktan og så stille den 10 grader før top. Det har jeg kørt med i mange år.
Men igen. Ingen af delene har noget med dit problem at gøre.
Har du haft karburatoren skildt ad i atomer ? Det er hele 3 ting. Kan mærke du jeg mopper dig, med et smil ?
Jeg undrer mig hver gang mekanikerne på værkstedet ved siden af min synshal, står og kigger på en motor der halter. Da jeg var i lære tog vi altid en kompressionsmåling før alt muligt andet. Så vidste vi om "luftpumpen" virkede.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Hvis alt andet er prøvet på en VW. Så er måske indsugningssøret der er tæret. Så er der forbindelse mellem ustødning og indsugning og det kører de meget mærkeligt af.
Det så vi da jeg var i lære på 30HK. Men som tiden gik kom fejlen selvfølgelig på nyere og nyere biler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

ja standart. bare rolig jeg kan godt klare og blive moppet, bare jeg får noget visdom ud a det;) hvis jeg sætter den 009 fordeler på. Skal den så stadig stå 10grader før top? ja står med karb. I hånden nu. Og alle dyser og gennemføringes er blæst igennem og der er gennemgang, acc, storfo virker os, der sider en 130 hoved dyse i og en 45 og 50 udenfor til tomgang og det! Er det de korrekte dyser, for på den der sider på bilen nu, sidder der nemli 50 og 55, kan det være derfor den drukner?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den drukner nu næppe. Men hvis den gør det kan man typisk se det med motoren i tomgang og kigge ned i karburatoren og se om benzinen drypper eller løber ind.
Den drukner ikke af det den kan få gennem de dyser.
Du må prøve om den kan køre på 45/50 Eller evt. på 45/55. Med 55 som den sekundære der sidder ind skråt bagfra.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

oki. Begynde og rode med det igen kl 4, så der prøver jeg lidt a det. Men ja i høre lige hvordan det er gået

(permalink) Lars _Vegas Member
Skrev for 13 years siden | | | |

kom lige til og se at den anden fordeler er med elektronisk platiner. Kan man måle dem igennem for at se om den virker?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Elektroniske platiner ! tager du pis på os nu ?
Enten er den med platiner eller også er den med elektronisk tænding. En hallgiver af en art. Den kan du vel måle på ?
Du skal sku være sikker på at du har det der skal bruges. Altså at du f.eks. ikke mangler boksen til den elektroniske tænding. Hedder den ikke "Ignitor" ?
Så kræver den ikke nogen boks -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.